خرید پساب تصفیه خانه برای تامین آب شهرک صنعتی شیراز

به گزارش مجله نازلارا، خبرنگاران/فارس مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس از خرید آب از تصفیه خانه شیراز برای شهرک صنعتی شیراز اطلاع داد و گفت: زیرساخت شهرک ها مهیاست و عمده مسائل واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی کمبود آب است که باید هرچه سریعتر این مشکل مرتفع گردد.

خرید پساب تصفیه خانه برای تامین آب شهرک صنعتی شیراز

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

احد فتوحی شنبه 21 فروردین در نشست انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار گردید، بر لزوم تامین آب در نواحی و شهرک های صنعتی استان و بازنگری احتیاج آبی بخش صنایع و راهکارهای تامین آب تاکید نمود.

او با اشاره بر ضرورت تامین آب مورد احتیاج نواحی و شهرک های صنعتی فارس، اظهار کرد: یکی از اساسی ترین زیرساخت شهرک های صنعتی مسئله آب است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس اضافه نمود: شهرک های صنعتی فارس از خلیج فارس تا شهرستان تا ایزدخواست که انتهای فارس است به هزار کیلومتر رسیده که تمام این نواحی و واحدها آب بر هستند و احتیاج مبرم به آب دارند و قبلا اعلام نموده بودیم که مجوز را بر اساس احتیاج شهرک های صنعتی تمدید نمایند.

علی بوستانی مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس نیز در این نشست بیان نمود: در استان فارس بالغ بر یک میلیون و 100 هزار مشترک با جمعیتی بالغ بر 3.2 دهم میلیون نفر از نعمت آب شرب در شهر و روستاها برخوردار هستند.

او اضافه نمود: متاسفانه فرایند خشکسالی در استان فارس باعث شده در کشور عمیق ترین چاه های آب شرب را داشته باشیم که متاسفانه در شهرستان های جهرم و لامرد عمق چاه ها به بالای 500 متر رسیده است.

بوستانی بیان نمود: در منطقه دهنو در استان فارس چاه آب 610 متری را حفر کردیم که در اثر بحران خشکسالی طی 11 سال گذشته در حوزه روستایی بیش از 9 هزار لیتر بر ثانیه و در حوزه شهری بیش از 7 هزار لیتر بر ثانیه افت فعلی تامین منابع استان بوده که حکایت از شرایط و فرایند حاد در بحث کمیت و کیفیت دارد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس ادامه داد: در بخش آب، طرح جامع آب شرب روستاها و شهرهای استان فارس را داریم که کاملا منابع آب استان احصاء شده است که در حوزه فاضلاب بیش از 6 شهر استان بیش از 143 میلیون یورو اعتبار مصوب دارد و 6 شهر دیگر را از محل اعتبار داخلی تامین کنیم که همه این شهرها در سال 1400هدفگذاری شده است و این آمادگی را داریم در این شهرها آب مورد احتیاج صنعت را از محل پساب ها تامین کنیم.

مدیرعامل آب منطقه ای فارس نیز با بیان اینکه حدود 28 درصد ظرفیت آب در نظر گرفته شده برای صنایع در فارس استفاده می گردد، گفت: 190 میلیون مترمکعب پساب در شهرهای مختلف استان فارس فراوری می گردد که استفاده خاصی از آنها نمی گردد.

حمیدرضا دهقانی با بیان اینکه لازمه اجرای هر طرحی، توجیه مالی است، اضافه نمود: استان فارس هیچ وابستگی به منابع آب خارج از استان ندارد به عبارتی هیچ منبع آبی از دیگر استان ها وارد فارس نمی گردد.

دهقانی درباره تخصیص آب به استان از طرح انتقال نیز گفت: ظرفیت انتقال از دریا نامحدود در اختیار ما قرار داده شده و بسته به درخواست و تقاضای صنعتگران است همچنین منوط به این است که بخش خصوصی پای کار باشد که از این آب استفاده کند.

او ادامه داد: هرگاه حرف از صنعتی شدن استان می گردد، نبود آب را عنوان می نمایند و هرگاه به سراغ آب می رویم، می گویند فارس صنعتی نیست.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه آبرسانی به فارس یک جهت فراجناحی و فرادولتی است، عنوان نمود: آمد و رفت افراد و گروه های مختلف نباید خللی در این کار مهم ایجاد گردد.

روح الله نجابت اضافه نمود: پیش بینی های لازم در مورد مسائل محیط زیستی پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس باید انجام گردد تا مسائل بعضی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را ایجاد نکنیم.

نجابت گفت: همه مردم دغدغه تامین آب را دارند لذا لازم است که موضوع درست و دقیق برای مردم تبیین گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1020

به "خرید پساب تصفیه خانه برای تامین آب شهرک صنعتی شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید پساب تصفیه خانه برای تامین آب شهرک صنعتی شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید