دلیل ناکامی شمشیربازان ایران در جام جهانی تهران، مدال مهم نبود!

به گزارش مجله نازلارا، به گزارش خبرنگاران، جام جهانی شمشیربازی کلاس A جوانان در حالی پس از دو روز رقابت میان شرکت کنندگان داخلی و خارجی در تهران به انتها رسید که شمشیربازان اسلحه سابر ایران در هیچ یک از این دو بخش پیروز به کسب مدال و جایگاه های برتر نشدند.

دلیل ناکامی شمشیربازان ایران در جام جهانی تهران، مدال مهم نبود!

در بخش تیمی این رقابت ها اوکراین و اسپانیا به عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی دست یافتند. کویت هم به عنوان شگفتی ساز این رقابت ها در دیدار رده بندی ایتالیا را شکست داد و سوم شد. در همین بخش از رقابت ها تیم ایران پس از ناکامی از صعود به جمع چهار تیم برتر، نتیجه دو دیدار پایانی خود را هم واگذار کرد و نتوانست جایگاهی بهتر از هشتمی به دست بیاورد.

در بخش انفرادی هم سکوهای برتر در اختیار شمشیربازان اسپانیا قرار گرفت در حالیکه در همین بخش هم تعداد قابل توجهی از شمشیربازان ایران حضور داشتند.

شمشیربازان اسلحه سابر ایران در جام دنیای کلاس A جوانان در حالی در خانه از راهیابی به جمع فزونین ها بازماندند که در رده سنی بزرگسالان، شمشیربازان اسلحه سابر ایران فاصله زیادی با مسجل کردن سهمیه المپیکی خود ندارند. همین موضوع چرایی ایجاد شده در رابطه با ناکامی نمایندگان ایران در رقابت هایی که خود میزبان آن بودیم را پُررنگ تر می کند.

فضل الله باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی در گفتگو با خبرنگاران در این مورد اینگونه شرح داد: جام دنیای کلاس A در سطح بالایی برگزار شد. رقابت برای صعود به مراحل بالاتر هم نزدیک بود. اینگونه نبود که شمشیربازان در رقابت هایی یک طرفه صاحب فزونی شده و مراحل مختلف را پشت سر بگذرانند.

وی ادامه داد: شمشیربازانی که از ایران در جام دنیای کلاس A شرکت داشتند بیشتر از باشگاه های استعدادیابی بودند. در واقع این رقابت ها برای آنها حُکم مدرسه و کلاس درس داشت تا با حضور در آن صاحب تجربه شده و برای مراحل و رده های سنی بالاتر آماده شوند.

رئیس فدراسیون شمشیربازی تاکید کرد: از معرفی این شمشیربازان برای شرکت در جام دنیای تهران به دنبال مدال آوری نبودیم. در واقع این بخش کار برای ما خیلی مهم نبود. البته می توانستیم مدال هم داشته باشیم به شرطی که مسابقات را در سطحی خیلی پایین تر از آنچه بود، برگزار می کردیم.

باقرزاده در همین رابطه شرح داد: اگر از تیم های قدرتمند برای حضور در مسابقات دعوت نمی کردیم و فهرست شرکت کنندگان را با نمایندگانی از افغانستان، بنگلادش و ... پُر می کردیم، قطعا مدال ها را در هر دو بخش درو می کردیم اما چه ارزشی داشت؟ اصلا مدال در رده پایه آنچنان مهم و معین کننده نیست. در ورزش دنیا روی مدال رده سنی بزرگسالان حساب بیشتری باز می شود. رشته هایی زیادی هستند که در رده جوانان، ورزشکاران شان مدال آور هستند اما در رده سنی بزرگسالان شرایط خوبی ندارند.

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: شمشیربازی ایران در اسلحه سابر قدرت دنیای دارد. این موضوعی بود که نایب رئیس فدراسیون دنیای هم در دیدار با رئیس کمیته ملی المیک روی آن تاکید داشت. ما به دنبال این است که برای این پشتوانه سازی کنیم و یکی از اقدامات مان آماده کردن شمشیربازان مستعد از حضور در همین گونه رقابت ها است. اینکه در رقابت های زیر 23 سال آسیا، نمایندگان ایران راهی فینال می شوند و در این مرحله مقابل کره جنوبی مدعی شکست می خورند، نتیجه همین برنامه ریزی هاست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 65

به "دلیل ناکامی شمشیربازان ایران در جام جهانی تهران، مدال مهم نبود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل ناکامی شمشیربازان ایران در جام جهانی تهران، مدال مهم نبود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید