بازسازی ساختمان: دو هزار و 760 واحد زلزله زده هرمزگان نیازمند بازسازی، ارائه تسهیلات برای هر خانه تخریب شده

به گزارش مجله نازلارا، استاندار هرمزگان گفت: دو هزار و 760 واحد تخریب شده در زلزله احتیاج به بازسازی دارد.

بازسازی ساختمان: دو هزار و 760 واحد زلزله زده هرمزگان نیازمند بازسازی، ارائه تسهیلات برای هر خانه تخریب شده

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در جمع خبرنگاران در مورد آخرین شرایط امدادرسانی به منطقه ها زلزله زده استان هرمزگان مطرح کرد: همزمان با زلزله 6.4 و 6.3 ریشتری در چند منطقه کمپ های عمومی برپا شده بود، زیرا چادرها محدود است و با برپایی کمپ نیازهای بهداشتی نیز بهتر تأمین و بهتر غذای گرم توزیع می گردد.

وی گفت: اما به دلیل استقبال نکردن مردم از این کمپ ها، چادرها به صورت خانه به خانه توزیع شده و همچنان در حال توزیع است.

بیشتر بخوانید

استاندار هرمزگان اضافه نمود:در بعضی منطقه ها زلزله زده مشکل قطعی برق، قطعی آب و قطعی راه های ارتباطی داشتیم که هر سه مشکل اکنون حل شده است و نیروی انتظامی نیز امنیت کامل منطقه را تأمین نموده است و بعلاوه از بعد از ظهر امروز نانوایی ها فعال شده اند.

وی درباره برآورد اولیه خسارت زلزله، گفت: 700 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت است، اما باید پل ها و راه ها به طور دقیق بازرسی گردد تا خسارت دقیق معین گردد.

استاندار هرمزگان درباره واحدهای نیازمند بازسازی در این زلزله ها نیز گفت: دو هزار و 760 واحد نیازمند بازسازی است.

ارائه تسهیلات برای هر خانه تخریب شده در منطقه ها زلزله زده فین

جودی معاون بنیاد مسکن کشور گفت: برای بازسازی هر واحد منزل تخریب شده بر اثر زلزله فین، 250 میلیون تومان اعتبار به هیئت دولت پیشنهاد شده است.

جودی اضافه نمود: از این اعتبار، 180 میلیون تومان تسهیلات و 70 میلیون تومان یاری بلاعوض است که پس از تصویب در هیئت دولت پرداخت می گردد.

او گفت: از 180 میلیون تومان تسهیلات هم 150 میلیون تومان برای ساخت و 30 میلیون تومان برای تامین وسایل منزل است. برای بازسازی خانه های آسیب دیده هم 30 میلیون تومان تسهیلات و 20 میلیون تومان یاری بلاعوض در نظر گرفته شده است.

وی اضافه نمود: سود این تسهیلات 4 درصد و ضمانت آن به صورت زنجیره ای است و دریافت آن نیز آسان است. با توجه به نزدیک بودن فصل سرما، قبل از مصوبه دولت و از امروز با استفاده از منابع داخلی بنیاد مسکن و حساب 100 حضرت امام (ره) کار بازسازی منازل آسیب دیده شروع می گردد.

تمامی مسیرها و برق منطقه ها زلزله زده متصل است/ بعضی نقدها منصفانه نیست

عزیزاله کناری فرماندار شهرستان بندرعباس بیان داشت: با کوشش تمامی دستگاه های ذی ربط و نیروهای امداد و نجات عملیات امدادرسانی و خدمات دهی به منطقه ها زلزله زده به سرعت در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه تمامی روستاهای شهرستان بندرعباس درگیر زلزله هستند، اعلام کرد: به طورکلی 17 روستا در کانون زلزله قرار دارند که طی چند روز گذشته تمامی نیروهای امدادی در حالت آماده باش و در محل مستقر هستند.

کناری با اشاره به اینکه تا این لحظه تمامی مسیرهای تردد باز و برق تمامی روستاها وصل است، افزود: خود را برای تمامی شرایط آماده و مهیا کردیم و تمامی کوشش خود را خواهیم کرد بتوانیم کمی از آلام و مسائل مردم زلزله را بکاهیم.

فرماندار شهرستان بندرعباس در انتها در پاسخ به بعضی نقدها از خدمات رسانی ها در روستاهای سرزه و رضوان، مطرح کرد: امیدوارم افراد به این منطقه ها رفته و نحوه خدمات رسانی و کوشش نیروهای امدادی را مشاهده نمایند که خدمات رسانی به شکل مطلوب برقرار است و بعضی نقدها منصفانه نبوده و نیست.

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1347

به "بازسازی ساختمان: دو هزار و 760 واحد زلزله زده هرمزگان نیازمند بازسازی، ارائه تسهیلات برای هر خانه تخریب شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ساختمان: دو هزار و 760 واحد زلزله زده هرمزگان نیازمند بازسازی، ارائه تسهیلات برای هر خانه تخریب شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید