87 میلیارد ریال یاری بلاعوض به زلزله زدگان دشتستان پرداخت شد

به گزارش مجله نازلارا، خبرنگاران: رئیس بازسازی اداره کل بنیاد مسکن استان بوشهرگفت: درجریان زلزله 5.7 ریشتری دشتستان برای بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده تا کنون 87 میلیارد ریال یاری بلاعوض پرداخت شده است.

87 میلیارد ریال یاری بلاعوض به زلزله زدگان دشتستان پرداخت شد

به گزارش خبرنگاران از بوشهر، سالار عبدالهی صبح امروز در نشست با مسئولان استان بوشهر با بیان اینکه در جریان زلزله دشتستان بیش از 5 هزار واحد مسکونی خسارت دیده اند اظهار کرد: از یک هزار و 800 خانه احداثی ، یک هزار و 218 خانه سقف پوشی شده و 606 واحد هم قابل سکونت هستند.

وی با بیان اینکه از دو هزار و 301 واحد تعمیراتی در این حادثه شناسایی شدند گفت: در این بخش تعمیرات یک هزار و 565 واحد به سرانجام رسیده است و از یک هزار و 300 خانه ای که احتیاج به دیوار کشی داشتند، دیوار 658 خانه ساخته شده است.

رئیس بازسازی اداره کل بنیاد مسکن استان بوشهر از پرداخت تسهیلات بلاعوض به آسیب دیدگان زلزله دشتستان خبرداد و گفت: درجریان زلزله 5.7 ریشتری دشتستان برای احداث، تعمیرو دیوارکشی واحدهای مسکونی خسارت دیده تا کنون 87 میلیارد ریال یاری بلاعوض پرداخت شده است.

عبدالهی با اشاره به پرداخت 546 میلیارد ریال تسهیلات بازسازی به زلزله زد گان دشتستان گفت: این تسهیلات بانکی برای بهسازی و نوسازی واحدهای آسیب دیده از زلزله دشتستان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس بنیاد مسکن کشور به دشتستان چند واحد بازسازی شده افتتاح شد گفت: در سفر رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به شهرستان دشتستان از دو خانه بازسازی شده در برازجان به نمایندگی از 386 خانه ای که در این شهر بازسازی شده و یا بازسازی آن رو به سرانجام است بهره برداری شد.

وی گفت: بازسازی خانه هایی که بر اثر زلزله آذر پارسال به طور کامل آسیب دیده بودند 75 درصد و خانه هایی که احتیاج به تعمیر داشتند 85 درصد پیشرفت دارد.

ب

منبع: تسنیم
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 445

به "87 میلیارد ریال یاری بلاعوض به زلزله زدگان دشتستان پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "87 میلیارد ریال یاری بلاعوض به زلزله زدگان دشتستان پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید