دیابلو 4 رکورد سریع ترین فروش تاریخ بازی های بلیزارد را ثبت کرد

به گزارش مجله نازلارا، بازی دیابلو 4 (Diablo 4) چندی پیش عرضه شد. این بازی توانست موفقیت خوبی کسب کند و توجه منتقدان را نیز به خود جلب کند. بلیزارد پس از مدتی که از اصالت خود دور بود حال با دیابلو به دوران اوج خود بازگشت. دیابلو 3 در سال 2012 عرضه شد و ما پس از 10 سال شاهد عرضه یک بازی نو از این مجموعه بودیم.

دیابلو 4 رکورد سریع ترین فروش تاریخ بازی های بلیزارد را ثبت کرد

همین موضوع باعث شد که هواداران استقبال بسیار خوبی از این بازی بنمایند. به حدی که این بازی سریع ترین فروش را در میان عناوین بلیزارد داشته است. به این معنا که این بازی در ابتدای عرضه بیشتر از دنیای وارکرفت (World of Warcraft)، اورواچ (Overwatch) و موارد دیگر فروش داشته است.

این موضوع تنها در خصوص فروش بازی صدق نمی نماید. بلکه این بازی در زمان دسترسی اولیه نیز عملکرد بسیار خوبی داشت و کاربران نزدیک به 94 میلیون ساعت در آن وقت گذاشتند. این عدد بسیار زیاد بوده و نشان می دهد که هواداران بازی دیابلو 4 را بسیار دوست داشتند. با توجه به نقدهای این بازی هم این استقبال کاملاً منطقی است. مدیر بخش دیابلو در شرکت بلیزارد در این مورد گفته است:

طبق موارد دیگری که تیم سازنده در خصوص بازی گفته اند، دیدگاه بلیزارد ارائه یک تجربه بسیار خاص برای هواداران است. دیابلو نیز یک نمونه از این دیدگاه است. تمرکز اصلی بلیزارد این بود که داستان بازی را از چیزی که در دیابلو 3 بود بهتر کند و بسیار هم پیروز عمل کرد. به طور کلی گیم پلی دیابلو از نکات مثبت آن بوده و چیزی است که به آن توجه زیادی می گردد. با این حال این بازی از لحاظ داستانی نیز بسیار غنی بوده که باعث شده تجربه دیابلو از همواره لذت بخش تر باشد.

دیابلو 4 دقیقاً توانایی بلیزارد را نشان می دهد. اینکه این شرکت برای یک بازی انرژی و زمان گذاشته و تمام کوشش خود را می نماید که برترین تجربه را به کاربران ارائه دهد. پس از مشکلاتی که برای اورواچ پیش آمد، به نظر می رسید که بلیزارد از اصالت خود دور شده است. حال با عرضه بازی دیابلو 4 این شرکت به دوران اوج خود بازگشته و توانسته یک عنوان کامل و زیبا را به کاربران ارائه دهد.

شرح کلی از بازی دیابلو 4

یکی از نکات بسیار مهم بازی دیابلو 4 پشتیبانی آن از سیستم کراس پلی (Cross Play) است. به این معنا که کاربران با کنسول ها و دستگاه های مختلف می توانند باهم به تجربه این بازی بپردازند. در کنار آن این بازی از سیستم کراس پراگرشن (Cross Progression) نیز پشتیبانی می نماید. به این شکل که شما می توانید بازی را روی کامپیوتر خود آغاز نموده و با کنسول خود آن را ادامه دهید. همینطور اینکه کاربران می توانند به صورت همکاری (Co-Op) هم این بازی را تجربه نمایند که لذت آن را چندین برابر می نماید.

داستان دیابلو 4 حدود 50 سال بعد از دیابلو 3 جریان دارد. زمانی که دختر تنفر (Daughter of Hatred) به نام لیلیث (Lilith) برخواسته و میخواهد دنیای دیابلو 4 را نابود کند. همین باعث شده تا دنیای این بازی پر از موجودات مختلف شده و تنها شجاع ترین سربازان می توانند در آن دوام بیاورند. بازیکنان در این بازی می توانند به طور کامل کرکتر خود را شخصی سازی نمایند و تجربه هر کس در دنیای این بازی با فرد دیگر فرق دارد.

در ابتدای کار از کاربران خواسته می گردد تا یک کلاس را برای مبارزه انتخاب نمایند و پس از آن وارد دنیای گسترده بازی خواهند شد. نکته اینجاست که روند بازی کامل معین نیست. به همین علت بازیکنان باید مسیر خود را خودشان معین نمایند و با انجام کارهای مختلف در بازی پیش بروند. شما می توانید به طور کامل تمرکز خود را روی لیلیث بگذارید یا اینکه در دنیای بازی گشته و دشمنان دیگر را نیز نابود کنید. دیابلو 4 دارای 5 منطقه مختلف بوده و 120 سیاهچاله (Dungeon) دارد. به همین علت کاربران قطعاً از آن خسته نخواهد شد.

زمانی که شما بخش داستانی بازی را تمام کنید هم همچنان محتوا در این بازی وجود دارد. به این شکل که پس از اتمام بخش داستانی شما باید دنیای بازی را از دشمنان پاک نموده و قدرت بیشتری از قبل هم خواهید داشت. به همین علت اتمام چالش ها و مأموریت ها از قبل هم لذت بخش تر خواهد شد. در محتوای پس از اتمام بازی جوایز بسیار زیادی وجود داشته که به کاربران اجازه می دهد تا از همواره قوی تر بشوند.

منبع: Gematsu

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 خرداد 1402 بروزرسانی: 25 خرداد 1402 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1692

به "دیابلو 4 رکورد سریع ترین فروش تاریخ بازی های بلیزارد را ثبت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیابلو 4 رکورد سریع ترین فروش تاریخ بازی های بلیزارد را ثبت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید