دیپلمات روس: واشنگتن یکی پس از دیگری توافقنامه ها را از بین می برد

به گزارش مجله نازلارا، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین روز دوشنبه در پیامی در توئیتر نوشت که واشنگتن یکی پس از دیگری توافقنامه ها را از بین می برد.

دیپلمات روس: واشنگتن یکی پس از دیگری توافقنامه ها را از بین می برد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین اتریش در پیغامی در توئیتر به خروج دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از پیمان های دوجانبه و بین المللی اشاره نمود.

وی در این پیغام توئیتری در پاسخ به ادعای آمریکایی ها درباره عدم پایبندی روسیه به توافق های کنترل تسلیحاتی نوشت: در خصوص اختلافات درباره اجرای توافقنامه های کنترل تسلیحات، ما آماده حل آنها به وسیله مذاکره هستیم.

اولیانوف در ادامه افزود: این آمریکا است که یکی پس از دیگری توافقنامه ها را از بین می برد. واشنگتن به پایبندی به تعهدات قانونی خود حساسیت دارد.

معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای میان برد (INF) بین آمریکا و روسیه یکی از چند توافقی است که با خروج از آمریکا از آن فروپاشید.

پیمان منع موشک های هسته ای میان برد، آمریکا و روسیه را از تملک، فراوری یا پرتاب آزمایشی موشک های زمین پایه میان برد (1000 - 5000 کیلومتر) و کوتاه بردتر (100-500 کیلومتر) منع می کرد اما کشورهای آمریکا و روسیه بعد از ماه ها متهم کردن یکدیگر به نقض مفاد این پیمان، رسما از آن خارج شدند.

یکی دیگر از توافقنامه های بین المللی مهمی که دولت ترامپ به طور یکجانبه از آن خارج شد، برنامه جامع اقدام مشترک یا توافق هسته ای با ایران است.

ترامپ اردیبهشت 1397 با خروج از برجام مدعی شد که به دنبال دستیابی به توافقی بهتر با ایران است و به همین دلیل کارزار فشار حداکثری را علیه ایران شروع کرد.

با وجود گذشت بیش از دو سال از کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه ایران، واشنگتن هنوز به هدف خود از این کارزار دست نیافته و به اذعان مقامات ارشد آمریکایی این کارزار در رسیدن به اهدافش شکست خورده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 586

به "دیپلمات روس: واشنگتن یکی پس از دیگری توافقنامه ها را از بین می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات روس: واشنگتن یکی پس از دیگری توافقنامه ها را از بین می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید