برطرف دلیل روشن شدن اتوماتیک ps5

به گزارش مجله نازلارا، تجربه بازی با پلی استیشن و دستگاه ps5 یکی از لذت بخش ترین کارها برای دوستداران گیم و بازی های کامپیوتری است؛ اما گاهی اوقات کاربران به دلیل روشن شدن اتوماتیک ps5 گاهی دچار مشکل می شوند.

برطرف دلیل روشن شدن اتوماتیک ps5

این دستگاه ها که در نسخه های پلی استیشن 5 یا نسخه دیجیتال عرضه شده اند، متاسفانه چنین اشکالاتی را دارند که در بیشتر مواقع ناشی از تنظیمات نادرست دستگاه است. برای اینکه بدانید چرا ps5 خودبخود روشن می شود و چگونه می توان این مشکل را حل کرد، با مجله خبرنگاران همراه باشید.

یادآور می شویم که خبرنگاران با ارائه سرویس تعمیر کنسول بازی در تهران و سایر شهرها، کار شما را ساده نموده است و هر زمان که دستگاه خراب شد یا احتیاج به بازبینی داشت، با ثبت سفارش در خبرنگاران می توانید از سرویس تعمیرات کنسول بازی در محل بهره مند شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • یک علت روشن شدن اتوماتیک PS5، روشن شدن دستگاه به وسیله اینترنت است. برای رفع این مشکل بهتر است این گزینه را نیز غیرفعال کنید.
  • اتصال مستقیم دستگاه به تلویزیون می تواند علت روشن شدن اتوماتیک ps5 باشد.
  • ممکن است دستگاه شما در حال دانلود فایل های به روزرسانی باشد و به همین علت دستگاه به طور اتوماتیک روشن شود.

علت روشن شدن اتوماتیک ps5 چیست؟

روشن شدن اتوماتیک دستگاه ps5 دلایل مختلفی دارد، در ادامه به برخی از این دلایل اشاره می کنیم.

اولین علت احتمالی که می تواند علت روشن شدن اتوماتیکps5 باشد، به فعال بودن HDMI-CEC برمی شود. این گزینه به شما امکان می دهد پلی استیشن خود را به دستگاه های دیگر وصل کنید.

اگر شما PS5 خود را مستقیماً به تلویزیون وصل نموده باشید، ممکن است علت روشن شدن اتوماتیک PS5 همین روشن شدن هم زمان تلویزیون باشد.

حالت استراحت PS5 علت دیگری است که می تواند علت روشن شدن اتوماتیک PS5 باشد، این مورد برای افرادی که آگاهی کافی ندارند بیشتر اتفاق می افتد که سیستم شما در حالت استراحت قرار گرفته است یک نور نارنجی رنگ روشن می شود و این در حالی است که شما می توانید به یاری کنترل از راه دور و اینترنت این دستگاه را روشن کنید.

ممکن است دستگاه شما در حال دانلود فایل های به روزرسانی باشد و به همین علت دستگاه به طور اتوماتیک روشن شود.

چگونه از روشن شدن اتوماتیک ps5 جلوگیری کنیم؟

در ادامه با آنالیز راهکارهای موجود به رفع علت روشن شدن اتوماتیک دستگاه ps5 خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: آنالیز ارور ce و دیگر ارورهای رایج در PS5

1. غیرفعال کردن HDMI-CEC

در بیشتر مواقع علت روشن شدن اتوماتیک PS5 مربوط به فعال بودن HDMI-CEC است. برای حل این مشکل می توانید گام های زیر را دنبال کنید:

  • پلی استیشن 5 خود را روش کنید و پروفایل کاربری را انتخاب کنید تا وارد به منوی اصلی دستگاه شوید.
  • در منوی اصلی تنظیمات را انتخاب کنید. این گزینه به شکل نماد یک چرخ دنده در تب بالا و سمت چپ تصویر پروفایل کاربری قابل مشاهده است.
  • در بخش تنظیمات گزینه Systemرا انتخاب کنید.
  • از منوی سیستم و در تب سمت چپ گزینه HDMI را انتخاب کنید.
  • در اینجا گزینه Enable HDMI Device Link را مشاهده خواهید کرد. اگر دایره سمت راست این عبارت سفید و یک دست است؛ یعنی این ویژگی فعال است.
  • برای حل مشکل علت روشن شدن اتوماتیکPS5 بهتر است این گزینه را در حالت غیرفعال قرار دهید.

2. خاموش کردن قابلیت کنترل از راه دور PS5

اگر فکر می کنید علت روشن شدن اتوماتیک PS5 شما این است که دستگاهی به وسیله ریموت آن را کنترل و روشن می نماید، می توانید این ویژگی را غیرفعال کنید.

برای غیرفعال سازی این ویژگی می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • از منوی Systemدر بخش Settings گزینه Remote Play را از برگه سمت چپ انتخاب کنید.
  • در آن جا، گزینه Enable Remote Play را مشاهده خواهید کردودرصورتی که دایره سمت راست عبارت، سفید ثابت باشد، به این معنی است که این ویژگی فعال است.
  • در غیر این صورت برای غیرفعال سازی دایره را به سمت مخالف بکشید تا این آپشن غیرفعال شود.

3. غیرفعال کردن آپشن روشن شدن PS5 به وسیله اینترنت

یک علت روشن شدن اتوماتیک PS5، روشن شدن دستگاه به وسیله اینترنت است. برای رفع این مشکل بهتر است این گزینه را نیز غیرفعال کنید و به خاطر داشته باشید که به هنگام وصل نشدن پلی استیشن به اینترنت در صورت احتیاج این گزینه را مجددا فعال کنید.

برای غیرفعال کردن این آپشن مراحل زیر را دنبال کنید:

  • از منوی System در Settings ، گزینه Power Saving را در برگه سمت چپ انتخاب کنید
  • در آن جا گزینه Features Available in Rest Mode. را انتخاب کنید.
  • در منوی Features Available in Rest Mode. دو گزینه به نام های Stay Connected to the Internet و Enable Turning On PS5from Network وجود دارد.
  • Stay Connected to the Internet یک ویژگی حالت استراحت است که علت روشن شدن اتوماتیک PS5 برای دانلود به روزرسانی ها یا آپلود داده های ذخیره شده است. درصورتی که این ویژگی فعال باشد دستگاه خودبه خود روشن می شود. برای غیرفعال سازی این ویژگی در صورت فعال بودن آن دایره را به سمت مخالف بکشید تا شفاف شود.
  • Enable Turning On PS5from Network ویژگی دیگری از دستگاه های PS5 در حالت استراحت است که به یاری آن دستگاه قادر خواهد بود به وسیله کنترل از راه دور یا خود برنامه PS5به طور اتوماتیک روشن شود، مشابه قبل برای غیرفعال سازی این گزینه درصورتی که فعال است دایره سفید را به سمت مخالف بکشید تا شفاف شود.
  • اگر قبلاً ویژگی فوق Stay Connected to the Internet را غیرفعال نموده اید، Enable Turning On PS5from Network نیز باید به طور اتوماتیک غیرفعال شود.

جمع بندی

دستگاه های پلی استیشن اوقات خوشی را برای افراد علاقه مند به بازی فراهم می نمایند؛ با این حال برخی از کاربران به علت روشن شدن اتوماتیک دستگاه ps5 خود شکایت دارند.

این مشکل موجب می شود در مواقعی که تصمیم به استفاده از دستگاه ندارید، ناخواسته روشن شود و در بدون اینکه شما متوجه شوید در تمام طول روز روشن بماند. برای رفع کردن این مشکل ضروری است علت روشن شدن اتوماتیک ps5 را آنالیز کنید؛ آنگاه می توانید مطابق راهکارهای عنوان شده در این مطلب، مشکل را رفع نمایید.

سوالات متداول

چرا ps5 خود به خود روشن می شود؟

علت روشن شدن اتوماتیک دستگاه ps5 فرق دارد، یکی از این دلایل می تواند به علت اتصال مستقیم دستگاه شما با تلویزیون باشد که به محض روشن شدن تلویزیون، دستگاه نیز روشن می شود.

چرا دستگاه ps5 خودبه خود خاموش و روشن می شود؟

اگر دستگاه شما به علت بازی زیاد و دلایل دیگر، بیش ازحد داغ شده باشد برای جلوگیری از آسیب به قطعات داخلی به طور اتوماتیک خاموش و روشن می شود.

چرا ps5 با روشن شدن تلویزیون روشن می شود؟

به علت فعال سازی گزینه HDMI-CEC است که در دستگاهای مدرن مثل تلویزیون و ps5 وجود دارد و باعث می شود دستگاه شما به وسیله HDMI به تلویزیون وصل شود و روشن شدن تلویزیون علت روشن شدن اتوماتیک دستگاه است.

منبع: آچاره
انتشار: 21 تیر 1402 بروزرسانی: 21 تیر 1402 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1704

به "برطرف دلیل روشن شدن اتوماتیک ps5" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف دلیل روشن شدن اتوماتیک ps5"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید