سریال زمین گرم و اولین تجربه کارگردانی سعید نعمت الله

به گزارش مجله نازلارا، با این که در دوران کرونایی به سر می بریم و ساخت بیشتر پروژه های سینمایی و تلویزیونی در سال اخیر با تاخیر روبرو شد اما برخی از این تولیدات به گفته عوامل سازنده آن با رعایت پروتکل های بهداشتی اثر خود را کلید زده اند یا آن را به انتها رسانده اند.

سریال زمین گرم و اولین تجربه کارگردانی سعید نعمت الله

سریالزمین گرم به کارگردانی سعید نعمت الله که اولین تجربه کارگردانی اوست از این دسته سریال ها است و مدت کوتاهی است که پخش آن از شبکه سه صدا و سیما آغاز شده است.

تصویربرداری سریال زمین گرم که از اواخر سال 98 به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود که پس از چند ماه توقف فیلمبرداری آن از سر گرفته شد و برای پخش تلویزیونی آماده شد.

سریالی با موضوع دو برادر

کارهای سعید نعمت الله با مضمون اجتماعی و مذهبی شهره هستند و در سریال زمین گرم نعمت الله باری دیگر نیز تلاش خود را این بار در قامت کارگردان در این راستا داشته است و سریال درام خانوادگی با پس زمینه های مذهبیش ساخته است.

با توجه به این سعید نعمت الله جا پای برادر خود گذاشته است و به عرصه کارگردانی ورود کرده است اما به گفته برخی صاحب نظران اگر پیش از این در باب نگارش فیلمنامه پیروز عمل کرده، در زمینه کارگردانی، عملکرد خوبی نداشته است.

این سریال در مورد دو برادر است که پس از سال ها بی خبری از یکدیگر، برادر بزرگ تر که آخرین ساعات عمر خود را پشت سر می گذارد به سراغ برادر کوچک تر می رود تا وصیت کند؛ وصیتی که زندگی برادر کوچک را دچار چالشی بزرگ می کند.

اولین تجربه کارگردانی سعید نعمت الله باعث شده است که نتواند از بازیگران سریالش بازی های خوبی بگیرد. در این سریال بازیگران همچون مرجان شیرمحمدی، علیرضا خمسه، اصغرهمت، نادر فلاح، کامران تفتی، دنیا مدنی، علیرضا آرا، مارال فرجاد، شیوا ابراهیمی، صادق برقعی، ندا عقیقی، مرتضی درویش زاده، مسعود شریف، علیرضا اولیایی، وحید فعال و ... به ایفای نقش پرداخته اند اما بازی برخی از آنها مورد توجه منتقدان و تماشاگران قرار گرفته است.

اولین تجربه کارگردانی آقای نویسنده

سعید نعمت الله برادر حمید نعمت الله کارگردان مطرح سینما و تلویزیون است که پیش از این به کار نویسندگی فیلمنامه مشغول بود و حالا سریال سی قسمتی زمین گرم را کارگردانی کرده است.

نویسندگی فیلمنامه سریال هایی مانند رستگاران، زیر هشت، دیوار، مدینه، میکائیل به کارگردانی سیروس مقدم و جراحت، شیدایی، به کارگردانی محمد مهدی عسگرپور و پشت بام تهران، عقیق، زیر پای مادر به کارگردانی بهرنگ توفیقی و برادر جان به کارگردانی محمدرضا آهنج و خواب زده به کارگردانی سیروس مقدم را سعید نعمت الله بر عهده داشته است.

در این باره بخوانید:

سریال آقازاده؛ درگیر کلیشه های سیاسی و صداوسیمایی

بهترین فیلم های سینمایی که به سریال های تلویزیونی محبوب تبدیل شدند

ده سریال کمدی ایرانی که هرگز فراموش نمی کنیم

او در کارنامه کاری خود در حوزه نویسندگی فیلم های سینمایی طاووس های بی پر به کارگردانی جواد مزدآبادی، حوالی اتوبان به کارگردانی کیارش اسدی زاده، زنبور کارگر به کارگردانی افشین صادقی را نیز بر عهده داشته است.

محمدرضا شفیعی تهیه کننده پر کار سینما و تلویزیون، تهیه کنندگی سریال زمین گرم را برعهده دارد، این روزها سریال سرباز به تهیه کنندگی وی و کارگردانی هادی مقدم دوست از شبکه سوم سیما در حال پخش است که مورد اقبال مخاطبین قرار نگرفته و نقدها فراوانی به تولید این سریال در رسانه ها مطرح است.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 21 آذر 1400 بروزرسانی: 21 آذر 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1325

به "سریال زمین گرم و اولین تجربه کارگردانی سعید نعمت الله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریال زمین گرم و اولین تجربه کارگردانی سعید نعمت الله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید