سهم تهیه کنندگان از فروش فیلم های جشنواره چقدر است؟

به گزارش مجله نازلارا، سال گذشته و با پیشنهاد داروغه زاده، تهیه کنندگان در بلیت فروشی جشنواره سهم داشتند که باید دید سال جاری هم این طرح اجرایی می گردد یا خیر.

سهم تهیه کنندگان از فروش فیلم های جشنواره چقدر است؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، مسعود نجفی، مدیرروابط عمومی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر درباره سهم تهیه کنندگان از بلیت فروشی سال جاری این رویداد گفت: سال جاری هم مانند سال قبل تهیه کنندگان در بلیت فروشی سینماهای مردمی سهیم خواهند شد.

لازم به ذکر است برای نخستین بار در تاریخ برگزاری جشنواره فیلم فجر با پیشنهاد ابراهیم داروغه زاده دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر و موافقت حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی، مقرر شد تا 50 درصد از مبلغ فروش بلیت ها در سینماهای مردمی که پیش از این به جشنواره تعلق می گرفت بعد از سرانجام جشنواره و پس از کسورات قانونی به صاحبان آثار پرداخت گردد.

این موضوع با استقبال و رضایت اهالی سینما روبرو شد و خرسندی آن ها را به همراه داشت چنانچه سینماگران متعددی در مصاحبه هایی، به نکات مثبت این جریان اشاره کردند. به نظر می رسد روال بازگشت این پول ها به این شکل بوده که سازمان سینمایی پس از انجام مراحل قانونی، مبلغ را به موسسه رسانه های تصویری بدهد و این موسسه به حساب سهامداران فیلم واریز کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 217

به "سهم تهیه کنندگان از فروش فیلم های جشنواره چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم تهیه کنندگان از فروش فیلم های جشنواره چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید