ضرغامی: توسعه پلتفرم های دیجیتال در همراه اول حاصل نگاه خوب و خلاق مدیریتی است

به گزارش مجله نازلارا، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن بازدید از مرکز مانیتورینگ پلتفرم های دیجیتال همراه اول، ابتکار طراحی این سکوهای دیجیتال را در نگاه مدیریتی خوب و خلاق دانست.

ضرغامی: توسعه پلتفرم های دیجیتال در همراه اول حاصل نگاه خوب و خلاق مدیریتی است

به گزارش خبرنگاران و به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، عصر چهارشنبه 15 دی 1400، سیدعزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به همراه هیأتی از معاونان و مدیران ارشد این وزارتخانه با حضور در ساختمان ستاره ونک تهران از مرکز مانیتورینگ پلتفرم های دیجیتال همراه اول بازدید کرد و با ارائه مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل اپراتور اول تلفن همراه از آخرین دستاوردهای فنی و شرایط ترافیکی سکوهای دیجیتال همراه اول، در جریان شرایط ارتباطی کشور و تلاش متخصصان ایرانی قرار گرفت.

شرح ساختار و بدنه فنی پلتفرم های دیجیتال توسعه داده شده در همراه اول با توجه به رویکرد و رسالت راهبردی این اپراتور از جمله مباحثی بود که مدیرعامل همراه اول به آن پرداخت و از پلتفرم شاد به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای اپراتور اول تلفن همراه در دوران شیوع کرونا یاد کرد که به یکی از مهمترین دستاوردهای نظام در این دوران نیز تبدیل شد.

ظرفیت های این پلتفرم دیجیتال بومی که توانست در مدت زمان کوتاهی از شروع فعالیت، ترافیک واتساپ را پشت سر بگذارد در کنار سایر سکوهای دیجیتال نظیر سوپراپلیکیشن روبیکا و جویشگر بومی ذره بین تشریح و ارائه شد.

رشد سالانه 50 درصدی مصرف اینترنت از سوی کاربران، کاهش مصرف سرویس های خارجی از طریق کاربران به 75 درصد، میزبانی روزانه 600 گیگابیت بر ثانیه ای سرویس های دیجیتال بر روی دیتاسنترهای توزیع شده همراه اول، رشد 20 برابری میزبانی ها طی حدودا دو سال و سبقت از رکورد ترافیکی واتساپ در کشور از طریق پلتفرم شاد که اجازه هیچگونه وقفه ای در سیستم آموزشی کشور را در ایام کرونا نداد نیز برخی از موارد این ارائه بود.

ارائه گزارش آماری ترافیک 1500 ترابایتی شاد در طول روز، ترافیک روزانه 1000 ترابایتی روبیکا و همچنین معرفی قابلیت های سیمکارت گردشگری که در شش نوع با هدف رفع نیاز گردشگران و البته با احتساب تمامی فاکتورهای قانونی در فعالسازی، طراحی و پیاده سازی شده است نیز بخش دیگری از ارائه مدیرعامل همراه اول به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و هیأت همراه وی بود.

در جریان این بازدید جامع، مدیرعامل همراه اول فرصتی را نیز در اختیار استارتاپ های تحت حمایت اپراتور اول تلفن همراه نظیر جاجیگا، تراول گرام و وینوپر که فعال در زمینه ارائه خدمات سفری- بومگردی، توریسم و گردشگری هستند، قرار داد تا به بیان ظرفیت های موجود در بدنه خود برای رفع هوشمندانه نیازهای این حوزه بپردازند.

ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم پس از بازدید کامل از مرکز مانیتورینگ تخصصی پلتفرم های دیجیتال همراه اول و کسب آگاهی از اطلاعات فنی و مهندسی این سکوها که تماما از طریق متخصصان و مهندسان نخبه ایرانی در اپراتور اول تلفن همراه پیشرفته است، از ظرفیت های موجود در همراه اول ابراز خشنودی کرد.

وی مدیریت خوب و خلاق همراه اول که سعی بر طراحی پلتفرم های دیجیتال همگام با نیازهای کشور و با نگاه بومی سازی و کاربردی داشته را ارزشمند دانست و اظهار کرد: اکنون شاهدیم که برای پاسخ به این نیازها، سرویس های خوب و کاربردی طراحی و پیاده سازی شده که آمار ارائه شده از شرایط ترافیکی و تعامل کاربری آنها، نشان می دهد مورد استقبال مردم نیز واقع شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شرح داد: خوشبختانه با تلاش متخصصان داخلی، امروز شاهد هستیم که پیشرفت های بسیار ارزشمندی در اپراتور اول تلفن همراه حاصل شده است.

ضرغامی خاطر نشان کرد: به عنوان مثال توسعه اپلیکیشن شاد ظرف مدت زمان بسیار کوتاهی صورت گرفت و اکنون حجم بسیار بالایی از کاربران همزمان را که کار بسیار سختی است، پاسخگوست؛ چنین کاری به مجموعه عظیمی از ظرفیت ها نیاز دارد و این نشان از موفقیت مسؤولان اپراتور اول تلفن همراه در این راستا دارد.

گفتنی است، امروز کارگاه آشنایی با فناوری های نوین تحول دیجیتال نیز به همت آکادمی همراه با هدف آشنایی مدیران ارشد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با فناوری های نوین و تحول ساز نیز برگزار گشت که اختتامیه آن با حضور مقام عالی این وزرات در همراه اول و بازدید از مرکز مانیتورینگ پلتفرم های دیجیتال اپراتور اول تلفن همراه مقارن گشت.

آکادمی همراه این کارگاه را همسو با مأموریت همراه اول که تحقق رویای دیجیتال است، برگزار کرد تا ضمن آگاهی بخشی به مدیران ارشد حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره تحولات عرصه دیجیتال، راهکارهای مواجهه با این تغییر و تحولات و بسترهای توسعه داده شده در نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه ایران به عنوان راهکارهایی هوشمندانه، نیز تزریق دانش کند که نهایتا مورد تقدیر و تشکر ویژه اعضای حاضر در کارگاه واقع شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1470

به "ضرغامی: توسعه پلتفرم های دیجیتال در همراه اول حاصل نگاه خوب و خلاق مدیریتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرغامی: توسعه پلتفرم های دیجیتال در همراه اول حاصل نگاه خوب و خلاق مدیریتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید