طرح ترافیک در تهران از فردا لغو می گردد

به گزارش مجله نازلارا، به گزارش خبرنگاران، علیرضا رئیسی روز شنبه پس از برگزاری جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: طرح ترافیک در تهران از فردا (یکشنبه) به مدت یک هفته لغو می گردد. یکی از مسائلی که نگران کننده است وجود مترو و حمل و نقل عمومی است که باعث انتقال بیماری می گردد به خصوص اینکه در این فضاها فاصله گذاری وجود ندارد. امیدواریم این تصمیم به خصوص در کلانشهر تهران تا حدی یاری کند که شیوع بیماری کم گردد. این هفته طرح ترافیک برداشته می گردد و برای ادامه آن در هفته های بعد تصمیم گیری خواهد شد.

طرح ترافیک در تهران از فردا لغو می گردد

برگزاری شب های احیا با رعایت شیوه نامه های بهداشتی مصوب

وی درباره مراسم ماه رمضان نیز گفت: از جمله مصوبات این جلسه این بود که مراسم شب های قدر و احیا از جمله نماز عید فطر در ماه رمضان در شهرهای زرد و آبی با رعایت پروتکل ها برگزار گردد و در شهرهای قرمز و نارنجی حتما مراسم شبهای احیا و نمازها باید فضای باز برگزار گردد، مدت مجاز برگزاری این مراسم حدبیشتر دو ساعت و برای نمازها نیم ساعت است. ممنوعیت تردد شبانه از ساعت 22 تا 3 شب نیز فقط در شبهای قدر برداشته می گردد.

شرایط کرونا در 7 استان صعودی است

رئیسی اضافه نمود: شرایط کرونا در هفت استان صعودی است. در 25 استان شرایط خوب نیست. هفت استانی که بیشترین میزان شیوع کرونا را دارند، استان های تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، لرستان و همدان است. 18 استان دیگر نیز همچنان فرایند صعودی کرونا را طی می نمایند.

معاون وزیر بهداشت گفت: تعدادی از استان ها به قله اوج شیوع کرونا در موج جدید نزدیک می شوند. استان هایی مثل مازندران، خوزستان، قزوین، فارس و تا حدودی اردبیل، کردستان فرایند نسبتا ملایم تری را طی می نمایند. بعضی استان ها به اوج بیماری رسیده اند و فرایند نزولی را آغاز نموده اند.

وی ادامه داد: متاسفانه با وجود اعلام شرایط قرمز و نارنجی در بیشتر شهرهای کشور میزان رعایت پروتکل ها به میزانی که انتظار داشتیم افزایش نیافته و در دو هفته ای که شرایط رنگ بندی جدید، منع تردد و تعطیلی مشاغل اعلام شده، میزان رعایت پروتکل ها خیلی مناسب نیست و به طور میانگین به حدود 61 درصد رسیده است.

رئیسی گفت: سوپر مارکت ها، خواربار فروشی ها، نانوایی، بانک ها و فروشگاه های زنجیره ای که جزو مشاغل گروه یک هستند و در شهرهای قرمز و نارنجی باز هستند جزو بدترین مشاغل از نظر رعایت پروتکل ها هستند. کمترین میزان رعایت پروتکل ها را دارند. احتیاج است این مراکز بیشتر رعایت نمایند و نظارت بیشتری بر آنها باشد و گرنه بسیار دردساز می شوند.

پروتکل شکنی در ترددهای بین شهری

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اضافه نمود: آمار تردد بین شهری در جاده ها نیز از 14 تا آخر فروردین نسبت به سال گذشته 56 درصد بیشتر شده در حالیکه 301 شهر قرمز، 95 شهر نارنجی، 45 زرد و هفت شهر آبی داریم. افزایش ترددها ناشی از این است که در خیلی از استانها پروتکل های منع ترددها رعایت نمی گردد و نوعی پروتکل شکلی انجام می گردد.

ادامه دارد…

منبع: ایرنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1046

به "طرح ترافیک در تهران از فردا لغو می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح ترافیک در تهران از فردا لغو می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید