ظهور موج جدید مرگ ومیر کرونایی در آمریکا

به گزارش مجله نازلارا، خبرگزاری بلومبرگ از ظهور موج جدید کرونا و افزایش مرگ و میر ناشی از کووید-19 در آمریکا تا دو هفته آینده با وجود وعده جو بایدن مبنی بر عادی شدن شرایط تا تابستان خبرداد.

ظهور موج جدید مرگ ومیر کرونایی در آمریکا

انتظار می رود که مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید-19 در آمریکا طی دو هفته آینده تشدید شود و این در حالی است که کاخ سفید در کوشش برای مقابله با این بیماری ویروسی به وسیله واکسیناسیون وعده داده بود شرایط تا تابستان به حالت عادی بازمی شود.

کارشناسان بر این باور هستند که تنها یک افزایش اندک در شمار جانباختگان کرونایی می تواند به معنای ده ها هزار کشته دیگر باشد.

براساس پیش بینی های اجرا شده احتمالا شمار مرگ و میر ناشی از کووید-19 در هفته منتهی به 10 آوریل (21 فروردین) به 6 هزار و 28 نفر در هفته می رسد.

گزارش ها نشان می دهد بستری شدن بیماران مبتلا در بیمارستان ها نیز بار دیگر در نیمی از کشور در حال افزایش است و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا (CDC) هشدار داده است که کشور ممکن است وارد موج چهارم شود.

کارشناسان بهداشت عمومی پیشتر امید داشتند که واکسیناسیون سبب کاهش مداوم مرگ و میر در تابستان بشود، اما اکنون به نظر می رسد این امر محقق نشود. براین اساس در بهترین حالت روزی یک هزار مرگ و میر در روز تا روز استقلال (4 ژوئیه و 13 تیر) را باید انتظار داشت؛ روزی که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا گفته بود تا آن موقع شرایط کشور در مورد همه گیری ویروس کرونا به حالت عادی باز می شود.

هرچند کارشناسان معتقد هستند هنوز هم واکسیناسیون هدفمند می تواند از مرگ نزدیک به سه - چهارم افراد 65 سال به بالای جامعه جلوگیری کند. سالمندان آمریکایی پیش از این چهار مورد از هر پنج مورد مرگ و میر ناشی از کووید-19 را در آمریکا تشکیل داده اند و تا به امروز دستکم 73 درصد جمعیت آنها یک دوز و یا بیشتر واکسن را دریافت نموده اند.

بر اساس اطلاعات دانشگاه جان هاپکینز، آمریکا روز دوشنبه شاهد ابتلای 68 هزار و 566 مورد جدید مبتلا بوده و میانگین هفت روز را به 66 هزار و 182 مورد رسانده که بالاترین میزان از شروع ماه مارس (11 اسفند) است.

همچنین بر اساس این گزارش، میانگین هفت روزه ابتلا نسبت به هفته پیش 24 درصد افزایش یافته که بیشترین افزایش از ژانویه (دی) است.

براساس آخرین آمار منتشر شده تا به امرروز بیش از 31 میلیون و 97 هزار نفر در آمریکا به کووید-19 مبتلا شده و از این میان بالغ بر 564 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 998

به "ظهور موج جدید مرگ ومیر کرونایی در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظهور موج جدید مرگ ومیر کرونایی در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید