عراق، ائتلاف الفتح: استقبال مشروط از ابتکار ماکرون؛ نباید به خطوط قرمز خدشه وارد شود

به گزارش مجله نازلارا، یک عضو ائتلاف پارلمانی الفتح تأکید کرد: ما به شرطی از ابتکار رئیس جمهور فرانسه استقبال می کنیم که به خطوط قرمز ما خدشه وارد نکند.

عراق، ائتلاف الفتح: استقبال مشروط از ابتکار ماکرون؛ نباید به خطوط قرمز خدشه وارد شود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مهدی تقی نماینده ائتلاف الفتح در مجلس عراق روز یکشنبه در یک مصاحبهی رسانه ای گفت ائتلاف الفتح از ابتکار امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه درباره حاکمیت عراق به شرطی استقبال می کند که به خطوط قرمز عراق خدشه ای وارد نکند.

تقی در مصاحبه با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: ائتلاف الفتح از هر تحرک بین المللی و منطقه ای برای حمایت از عراق در زمینه اقتصادی و ایجاد فضاهای باثبات در منطقه که امنیت را به ملتهای آن بدهد، حمایت می کند، ابتکار ماکرون یا رئیس جمهور هر کشوری چه منطقه ای یا اسلامی یا خارج از منطقه سبب توسعه رابطه با کشورمان در زمینه های مختلف می شود.

وی افزود: استقبال از هر حمایت بین المللی موضع ثابت ما است البته به شرطی که از طریق این ابتکارعملها خدشه ای به خطوط قرمز عراق وارد نشود و این خطوط قرمز، دخالت سیاسی یا نظامی در امور داخلی است.

وی ادامه داد: سخنان از اینکه ابتکار رئیس جمهور فرانسه ممکن است منجر به جنگ داخلی در عراق شود، غیرمنطقی است، زیرا عراقی ها از تمام طیفها دایره جنگ داخلی را ترک کرده اند.

ماکرون چهارشنبه دوم سپتامبر پس از انتها دیدارش از بیروت در اولین سفر رسمی خود به بغداد از زمان تصدی ریاست جمهوری فرانسه در سال 2017 میلادی وارد عراق شد.

رئیس جمهور فرانسه طی این سفر با برهم صالح رئیس جمهور عراق، مصطفی الکاظمی نخست وزیر و محمد الحلبوسی رئیس مجلس این کشور دیدار کرد.

ماکرون در دیدار با برهم صالح گفت عراق با چالشهای متعددی روبه رو است که مهمترین آن، گروه تروریستی داعش و دخالتهای خارجی است که می تواند به تضعیف دولت و منافع آن منجر شود. ماکرون مدعی شد کشورش آمادگی کامل برای تقویت استقلال عراق دارد.

بر اساس این گزارش، فرانسه یکی از اعضای ائتلاف نظامی به سرکردگی آمریکا در عراق است که حدود 200 نظامی در عراق دارد که 160 نفر از آنها مسئولیت آموزش نیروهای ارتش عراق را به عهده دارند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 640

به "عراق، ائتلاف الفتح: استقبال مشروط از ابتکار ماکرون؛ نباید به خطوط قرمز خدشه وارد شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، ائتلاف الفتح: استقبال مشروط از ابتکار ماکرون؛ نباید به خطوط قرمز خدشه وارد شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید