عضو کمیسیون عمران: ایرلان ها زیان ده نیستند، زیاده خواه هستند

به گزارش مجله نازلارا، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مسئولان نباید با بهانه تحریم ها، برطرف مسائل را از سر خود باز نمایند و این نهایت بی مسئولیتی است که مدیران با بهانه تحریم از خود سلب مسئولیت نمایند و این رفتار را قبول نداریم. درصد بسیار بالایی از مسائل صنعت هوانوردی قابل مدیریت است و وزیر راه و شهرسازی هم به این موضوع اذعان داشته است.

عضو کمیسیون عمران: ایرلان ها زیان ده نیستند، زیاده خواه هستند

به گزارش ایلنا، آشفتگی صنعت هوانوردی و شرکت های هواپیمایی کشورمان به جایی رسیده که روزی نیست که خبری درباره سانحه، تاخیر، اعتراض مسافران، فرود اضطراری و ... از این صنعت در صدر خبر ها قرار نگیرد. به ویژه در چند ماه اخیر شدت تاخیر به علت نقص های فنی هواپیما ها افزایش داشته و از یک ماه گذشته، پدیده ترکیدن لاستیک هم به انواع خطرات سفر هوایی در کشورمان اضافه شده است که البته مدیران و مسئولان علت تمام این آشفتگی ها را تحریم می دانند. عاملی که در نهایت خسارت وارد آمده ناشی از آن را مصرف نماینده نهایی یعنی مسافران پرداخت می نمایند و همیشه ایرلاین ها مدعی هستند که زیان ده بودند و نباید فشار بیشتری به آن ها وارد شود و مسافران باید این شرایط را درک نمایند.

البته رییس سازمان هواپیمایی کشوری اخیرا درباره تاثیر تحریم ها گفته است که دشمن از اول انقلاب تا به امروز تمام توان خود را به کار بسته تا صنعت هوانوردی ایران را زمینگیر کند، اما جوانان نخبه ما، این تحریم ها را بی اثر نموده اند. محمد محمدی بخش بعلاوه در بخشی از سخنان خود مدعی شده که ایران در حوزه حمل و نقل هوایی و جابجایی مسافر در بین یازده کشور منطقه، در رتبه چهارم قرار گرفته است. این اظهارات رییس سازمان هواپیمایی در حالی است که طبق گزارش ارایه شده از سوی این مقام مسئول؛ در حال حاضر تعداد هواپیمایی کشور 400 فروند است که از این تعداد 330 فروند فعال بوده و 160 فروند هواپیما اجازه پرواز دارند.

بعلاوه شمس الدین فرزادی پور مدیرعامل ناوگان ملی کشور - شرکت ایران ایر- درباره تاثیر تحریم ها بر صنعت هوانوردی کشورمان گفت: تیزترین لبه تیغ تحریم ها بر گردن صنعت هوانوردی بوده، اما با شهامت و شجاعت و اقدامات جهادی از پس تحریم ها برآمدیم. متاسفانه امروز تحریم ها فشار زیادی بر صنعت هوانوردی کشور تحمیل نموده که کوشش داریم ناوگان هوایی کشور تجهیز شود و توسعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه تحریم ها، هزینه های صنعت را افزایش داده است، گفت: امروز به واسطه تحریم ها هزینه های اضافی قابل توجهی بر روی دوش ایرلاین ها است و هر چه که باعث ایجاد محدودیت برای مردم و مسافران شود، تبعات سنگین محسوب می شود. جهان امروز در حوزه هوانوردی از ارایه خدماتی که امنیت مردم را مورد هدف قرار داده، دریغ می نماید و این مهم ترین تبعات تحریم های ظالمانه علیه صنعت هوانوردی است.

مدیرعامل ایران ایر (هما) با اشاره به مواضع ایکائو درباره تهدیدات اعمال تحریم ها علیه حوزه هوانوردی ایران ادامه داد: ایکائو در این باره مواضع محکمی ندارد و بعضا مواضع این نهاد بین المللی الزام آور نیست، اما نماینده حقوق بشر در ایکائو بار ها اعمال تحریم علیه صنعت هوانوردی ایران را محکوم نموده است.

وی درباره افزایش سن ناوگان هوایی گفت: اساسا سن ناوگان مهم نیست، بلکه موضوع مهم، امکان برقراری پشتیبانی است که در حال حاضر از ما دریغ نموده اند.

اما برخلاف مسئولان صنعت هوانوردی، نهاد های نظارتی مانند مجلس تمام مسائل صنعت را متوجه تحریم نمی دانند.

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس درباره افزایش اعتراضات مسافران در برابر تاخیرات پرواز ها و ارتباط تمام مسائل به مسأله تحریم گفت: معتقدم بعضی از موضوعات متوجه شرایط است و باید با نگاه واقع بینانه و متناسب با واقعیت ها توقع داشته باشیم، اما مسائلی که اخیرا باعث چنین تنشی بین مسافران و ایرلاین ها شده، پیچیده و بزرگ نبودند و امکان مدیریت آن ها وجود داشت.

وی تاکید نمود: برای مجلس این موضوع ثابت نشده و مسئولان باید ثابت نمایند که این مسائل به طور کامل به ریشه تحریم ها برمی شود و قابل مدیریت نبودند. قبول داریم که عامل درصدی از این مسائل، تحریم ها است و این اندازه اثرگذاری تحریم ها هم باید با صداقت و متناسب با واقعیت ها به مردم اطلاع داده شود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در هر شرایط نباید به مردم و مسافران بی توجهی شود، گفت: مردم از اینکه مسائل بارعایت حقوق مسافران و با احترام به آن ها اطلاع داده شود، ناراضی نخواهند بود و ریشه این تنش ها به بی اطلاع گذاشتن آنها، عدم پاسخگویی نمایندگان ایرلاین ها در بروز مسائل، عدم جبران خسارت های مسافران برمی شود.

شاکری اضافه کرد: این شرایط در حالی است که یکی از مهم ترین خطوط حمل و نقل کشور، خط هوایی است و به عنوان تابلوی ورودی وخروجی کشور محسوب می شود؛ بنابراین با چنین اهمیتی انتظار می رود که مدیریت این صنعت همتراز با این اندازه اهمیت باشد.

وی تاکید نمود: مسئولان نباید با بهانه تحریم ها، رفع مسائل را از سر خود باز نمایند و این نهایت بی مسئولیتی است که مدیران با بهانه تحریم از خود سلب مسئولیت نمایند و این رفتار را قبول نداریم. درصد بسیار بالایی از مسائل صنعت هوانوردی قابل مدیریت است و وزیر راه و شهرسازی هم به این موضوع اذعان داشته است.

این عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری با یاری مجلس باید یک بار مسائل مالی ایرلاین ها را رفع نمایند، ادامه داد: یکی از موضوعات، بحث قیمت بلیت است. بار ها شاهد آن بودیم که ایرلاین ها قیمت بلیت رابالا برده اند، اما با ورود سازمان و وزارت راه و مجلس قیمت ها به قیمت قبل برگشته بنابراین این رفتار نشان می دهد این قیمت ها واقعی نبودند.

شاکری درباره ادعای ایرلاین ها مبنی بر اینکه زیان ده هستند، تاکید نمود: اتفاقا مجلس این موضوع را مورد آنالیز قرار داده است. ایرلاین ها زیان ده نیستند بلکه زیاده خواه هستند.

وی گفت: امیدوارم مدیران ایرلاین ها این نوسانات مدیریتی را رفع نمایند و سازمان هواپیمایی باید با اقتدار از منافع و حقوق مسافران حمایت نمایند و از سوی دیگر مجلس این آمادگی را دارد که در برابر مسائل تحریمی از ایرلاین ها حمایت کند.

منبع: فرارو
انتشار: 25 مرداد 1401 بروزرسانی: 25 مرداد 1401 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1557

به "عضو کمیسیون عمران: ایرلان ها زیان ده نیستند، زیاده خواه هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو کمیسیون عمران: ایرلان ها زیان ده نیستند، زیاده خواه هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید