عملیات نجات قربانیان ساختمان فروریخته در بنگلادش ادامه دارد

به گزارش مجله نازلارا، خبرنگاران: عملیات امداد و نجات برای یافتن کارگرانی که از حادثه ریزش ساختمان در بنگلادش جان سالم به در برده اند در حالی ادامه دارد که تعداد قربانیان این حادثه به مرز 400 نفر رسیده است.

عملیات نجات قربانیان ساختمان فروریخته در بنگلادش ادامه دارد

جهت دریافت خدمات طراحی ویلای مدرن کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الجزیره؛ مقام های امدادی بنگلادش اکنون با استفاده از تجهیزات و ماشین آلات سنگین قصد دارند به عملیات امداد و نجات خود برای یافتن اجساد و نجات یافتگان از حادثه ریزش ساختمان ادامه دهند.

ماموران امداد و نجات بنگلادش یکشنبه شب کوشش 10 ساعته ای را برای نجات یک کارگر زن این کارخانه پوشاک انجام دادند. یک افسر ارتش بنگلادش در این رابطه تاکید نمود، ما مطمئن نبودیم که این کارگر زن زنده است یا مرده ولی با وقوع آتش سوزی دیگر امکان نجات این زن وجود ندارد. این آتش سوزی زمانی رخ داد که ماموران امدادی برای نجات این زن کوشش می کردند.

این آتش سوزی همچنین موجب زخمی شدن 6 نفر از ماموران امدادی نیز شده است. رئیس عملیات امداد و نجات بنگلادش نیز تاکید نمود، ماموران امداد و نجات تجهیزات و ماشین آلات سنگین را با دقت و احتیاط به کار می برند و حفظ سلامت نجات یافتگان این حادثه در اولویت خواهد بود.

این در حالی است که دیروز یکشنبه مالک این ساختمان در نزدیکی مرزهای بنگلادش با هند دستگیر شده است. تعداد قربانیان این حادثه دلخراش به بیش از 380 نفر رسیده است.

مالک این ساختمان که سوهل رانا نام دارد از سیاستمداران عضو حزب آوامی لیگ بنگلادش است و در زمان دستگیری قصد فرار از کشور را داشته است. وی برای بازپرسی به شهر داکا پایتخت بنگلادش بازگردانده شده است.

وی متهم به استفاده از مصالح ساختمانی نامناسب و غیر استاندارد در زمان احداث این ساختمان است که عملیات ساخت آن در سال 2006 میلادی به اتمام رسیده است.

مالکان این کارخانه پوشاک همچنین متهم به بی توجهی به هشدارهای مقام های رسمی و مسئول بنگلادش در مورد ایمنی این ساختمان هستند. یک روز پیش از وقوع این حادثه در مورد ناامن بودن این ساختمان و بروز ترک های عظیم در آن به مالکان این ساختمان هشدارهای لازم داده شده بود.

مالکان و مدیران این کارخانه علی رغم آگاهی داشتن از شرایط نامناسب این ساختمان، کارگران را مجبور به ادامه فعالیت در این مکان کرده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 297

به "عملیات نجات قربانیان ساختمان فروریخته در بنگلادش ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات نجات قربانیان ساختمان فروریخته در بنگلادش ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید