فریده شجاعی: بحران مالی داریم، هزینه اعزام دختران بسکتبال با کمیته المپیک است

به گزارش مجله نازلارا، نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال در مورد برنامه های تیم ملی بانوان در مسابقات انتخابی المپیک 2020 توضیحاتی ارائه داد.

فریده شجاعی: بحران مالی داریم، هزینه اعزام دختران بسکتبال با کمیته المپیک است

به گزارش خبرنگاران، تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان مارس 2020 (حدود 4 ماه دیگر) به مسابقات انتخابی المپیک توکیو اعزام می گردد. این مسابقات با حضور تیم های مطرحی چون آمریکا، فرانسه، ایتالیا و ژاپن به میزبانی هندوستان برگزار می گردد و در انتها سه تیم سهمیه حضور در المپیک 2020 را به دست می آورند.

فریده شجاعی، نایب رئیس بانوان فداسیون بسکتبال در گفت وگو با خبرنگاران به برنامه های تیم ملی برای حضور در مسابقات هندوستان اشاره و بیان نمود: اکنون در بحبوحه لیگ هستیم و نمی توانیم برای تیم ملی برنامه خاصی داشته باشیم چون بازیکنان در نهایت آمادگی هستند و تمرینات بدنسازی و مسابقات خود را به صورت منظم پیگیری می کنند. با این وجود بعد از مرحله گروهی یک هفته لیگ تعطیل می گردد و در این زمان اردوی تیم ملی را برگزار می کنیم. علاوه بر این تصمیم گرفتیم که لیگ را فشرده کنیم تا یک هفته زودتر تمام گردد و بازیکنان از 9 اسفند تا زمان اعزام در اختیار تیم ملی قرار بگیرند.

امکانات برگزاری بازی تدارکاتی را نداریم

او با بیان اینکه ملی پوشان در این مرحله نیازی به بازی تدارکاتی ندارند، شرح داد: بازیکنان در لیگ بازی های فشرده ای دارند و نیازی به بازی تدارکاتی نیست. علاوه بر این امکاناتش را هم نداریم چون بازی تدارکاتی هزینه دارد در نتیجه با همین فرایند پیش می رویم. شاید برای دیگر مسابقه انتخابی المپیک که اردیبهشت در مجارستان برگزار می گردد بازی تدارکاتی در نظر بگیریم. حتی مسابقات هندوستان چون با حضور تیم های قدرتمند برگزار می گردد نوعی تدارکات برای مرحله بعد (مسابقات مجارستان) است.

شجاعی در پاسخ به این سوال که با این حساب فدراسیون امیدی به کسب سهمیه المپیک بانوان در هندوستان ندارد؟ بیان نمود: به امید کاری ندارد و این یک واقعیت است، تیم های قدرتمند و صاحب سبکی چون ایتالیا، فرانسه و آمریکا در این دوره شرکت می کنند. ما هم سعی می کنیم بازی های خوبی ارائه دهیم و دوست داریم سهمیه کسب کنیم اما از 20 تیم قدرتمند حاضر در این مسابقات فقط سه تیم سهمیه می گیرند و شانس ما کم است. بنابراین امیدمان به مسابقات مجارستان است.

او در پاسخ به این سوال که آیا برنامه خاصی برای مرحله بعد دارید؟ گفت: اردوهای تیم ملی از 9 اسفند برگزار می گردد و تیم سه نفره در مسابقات هندوستان هم حاضر می گردد که این مسابقات نوعی بازی تدارکاتی محسوب می گردد. در ادامه هم تا اردیبهشت تمریناتشان ادامه دارد. با توجه به اینکه بحران اقتصادی موجود، فدراسیون ها را هم درگیر کرده است اگر توانایی اقتصادی داشته باشیم و اسپانسر بگیریم بازی تدارکاتی هم پیش بینی می کنیم اما اگر نشد با تمرینات منظمی که مربی در نظر گرفته است تیم را به مسابقات اعزام می کنیم.

هزینه های اعزام را کمیته ملی المپیک پرداخت می کند

شجاعی در مورد کمک کمیته ملی المپیک به بانوان بسکتبالیست برای حضور در انتخابی المپیک 2020 گفت: کمیته ملی المپیک هم کمک می کند و هزینه ها را می دهد اما آنها هم محدودیت هایی دارند. امکان برگزاری بازی تدارکاتی قبل از سال جدید را نداریم چون تیم ها درگیر لیگ هستند اما در انتها مرحله گروهی یک اردو داریم و در ادامه هم مطابق با برنامه پیش می رویم. راه سختی پیش رو داریم و باید ببینیم چه می گردد.

او در این مورد اضافه نمود: کمیته ملی المپیک مبلغی را برای مرحله قبل و برگزاری مسابقات داخلی به ما کمک کرد و قول داده است که کمک های دیگری هم انجام گردد و هزینه های اعزام و اردو را پرداخت کند.

شجاعی در پاسخ به این سوال که کل هزینه های تیم ملی با کمیته است یا فدراسیون هم هزینه ای پرداخت می کند؟ بیان نمود: هزینه سفرهایمان را کمیته ملی المپیک می دهد و اردوهای داخلی را فدراسیون برگزار می کند.

تیم های شهرستانی در لیگ قوی تر کار می کنند

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال در مورد شرایط لیگ برتر گفت: همه تیم ها خوب هستند و در اوج آمادگی به سر می برند. تیم های شهرستانی خیلی خوب کار می کنند و حتی از برخی تیم های تهرانی بهتر هستند. لیگ خیلی خوبی داریم و امیدوارم تا انتها به همین شکل پیش برود.

به گزارش خبرنگاران، مسابقات انتخابی المپیک توکیو ماه مارس 2020 (حدود فروردین 99) در هندوستان برگزار می گردد.

گروه بندی این مسابقات به شرح زیر است:

گروه اول: فرانسه، آمریکا، آلمان، اروگوئه، اندونزی

گروه دوم: ایران، ژاپن، اوکراین، ترکمنستان، استرالیا

گروه سوم: هلند، استونی، بلاروس، مجارستان، سریلانکا

گروه چهارم: ایتالیا، چین تایپه، جمهوری چک، سوئیس، هند

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 108

به "فریده شجاعی: بحران مالی داریم، هزینه اعزام دختران بسکتبال با کمیته المپیک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فریده شجاعی: بحران مالی داریم، هزینه اعزام دختران بسکتبال با کمیته المپیک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید