لوکوموتیو های دیزلی به LNG تبدیل می گردد

به گزارش مجله نازلارا، وزیر راه و شهرسازی، گفت: در بخش ریلی با وزارت نفت تفاهم نامه امضا نموده ایم که لوکوموتیو های دیزلی به LNG تبدیل گردد.

لوکوموتیو های دیزلی به LNG تبدیل می گردد

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، ظهر امروز در مراسم رونمایی از سامانه ملی پایش اطلاعات انرژی ساختمان با بیان اینکه کاهش مصرف انرژی برای حفظ محیط زیست و سلامت جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل و نقل جاده ای و ریلی بهینه سازی مصرف سوخت را در دستور کار دارد که در این حوزه در بخش ریلی با وزارت نفت تفاهم نامه امضا نموده ایم که لوکوموتیو های دیزلی به LNG تبدیل گردد.

* در آینده شاهد نوسازی ناوگان حمل ونقل هستیم

وزیر راه و شهرسازی در بیان اقدامات آینده این وزارت خانه در بخض حمل و نقل، گفت: در بخش جاده ای نوسازی ناوگان را در دستور کار داریم و همه معاهدات آن امضا شده و این موضوع اجرایی خواهد شد. در حقیقت شاهد نوسازی ناوگان جاده ای در آینده هستیم و از این طریق مصرف انرژی و سوخت در جاده ها کاهش می یابد.

وی ضمن اشاره به سامانه ملی پایش اطلاعات انرژی ساختمان اضافه کرد: وزارت نفت به عنوان یک وزارت خانه ذی ربط از کاهش مصرف انرژی در ساختمان ها حمایت می نماید.

اسلامی، با اشاره به درخواست وزارت راه از وزارت علوم به منظور مطرح شدن واحد های مقررات ملی در چارت دانشجویان رشته های مرتبط، گفت: مباحث مربوط به مقررات ملی ساختمان در بخش مصرف انرژی، مادامی که در طراحی و ساخت مورد اهتمام نباشد عملاً نمایشی است و ساخت و ساز ها همچنان سنتی باقی می ماند.

* لزوم آموزش مهندسان به منظور کاهش مصرف انرژی

عضو کابینه دولت دوازدهم در بیان راه چاره های ارتقا کیفیت ساختمان و کاهش مصرف، توضیح داد: سه فرآیند را در بخش کاهش مصرف انرژی در ساختمان همزمان پیگیری می کنیم که شامل نشر مقررات آموزشی به مهندسان و دانشجویان رشته های مهندسی با همکاری وزارت علوم و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و درج این مباحث در دروس تخصصی دانشجویان مهندسی، رعایت انرژی سیوینگ در فراوری مصالح و نهاده های ساختمانی و سومین سناریو نیز ارتقا مهارت و صلاحیت سازندگان است که در نتیجه برچسب انرژی و شناسنامه ساختمان معنا خواهد یافت.

وزیر راه و شهرسازی در ارتباط با اخذ عوارض از عدم رعایت کنندگان مقررات ملی ساختمان گفت: از سازندگانی که این مباحث را رعایت نکنند اخذ عوارض در نظر گرفته ایم تا همه مکلف به بهره گیری از مقررات شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 آبان 1399 بروزرسانی: 28 آبان 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 702

به "لوکوموتیو های دیزلی به LNG تبدیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوکوموتیو های دیزلی به LNG تبدیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید