مدیر برکنار شده خودروسازی نیسان: از ظلم قضایی ژاپن فرار کردم، ژاپن: از چگونگی خروج غصن شوکه ایم

به گزارش مجله نازلارا، وزیر خارجه لبنان نیز از نبود توافق نامه برای استرداد مجرمان یا همکاری در بخش دادگستری بین بیروت و توکیو اطلاع داد.

مدیر برکنار شده خودروسازی نیسان: از ظلم قضایی ژاپن فرار کردم، ژاپن: از چگونگی خروج غصن شوکه ایم

برای سفر به تور ژاپن عید با بهترین ها مشورت کنید، از سرزمین آفتاب تابان دیدن کنید با فرهنگ سامورایی آشنا شوید و از خوردن سوشی لذت ببرید.

کارلوس غُصَن (گوسن) رئیس برکنار شده شرکت خودروسازی نیسان گفت که برای فرار از ظلم و بی عدالتی سیستم قضایی ژاپن به لبنان فرار نموده است. او که اصالتا لبنانی است به اتهام سوء استفاده اقتصادی در شرکت نیسان متهم شده و با قید وثیقه در ژاپن در انتظار دادگاه خود به سر می برد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، او بعد از بازداشت در ژاپن، از مدیرعاملی شرکت نیسان برکنار شد. اینک چگونگی خروج وی از ژاپن و حضورش در لبنان سیستم امنیت ژاپن را زیر سوال برده است.

کارلوس غصن (گوسن) که به اتهام فساد اقتصادی در شرکت نیسان در ژاپن، با وثیقه از زندان آزاد شده بود به لبنان گریخت/ عکس: خبرگزاری فرانسه

این مرد 65 ساله در بیانیه ای گفت که در حال حاضر در لبنان به سر می برد و دیگر گروگان نظام قضایی سفت و سخت ژاپن نیست که حقوق بشر اولیه در آن نادیده گرفته شده و تبعیض در آن کاملا شایع است.

وی اضافه کرد: من از عدالت فرار نکردم. من از بی عدالتی و آزار سیاسی فرار کردم. او متعهد شده در آغازهفته آینده در جلسه آزادانه با رسانه ها گفت و گو کند.

هنوز معین نیست غصن که در ژاپن تحت نظارت مقامات امنیتی قرار داشت، چگونه از این کشور خارج شده است. از طرفی شرایط وثیقه وی نیز مانع خروجش از ژاپن می شد. دستگیری وی در نوامبر سال 2018 شوک بزرگی به دنیای تجارت وارد کرد.

جدول زمانی فعالیت های غصن از زمان بازداشت تا خروج غیرمنتظره از ژاپن/ جدول: خبرگزاری فرانسه

او و وکلایش بارها از عدم دسترسی به یک دادگاه عادلانه در ژاپن ابراز نگرانی کردند و با استناد به اشتباهات دفتر دادستانی ژاپن خواستار برکناری عده ای از این پرونده شدند.

لبنان در باره این فرد بانفوذ و سقوط نموده دنیای خودرو که ملیت لبنانی، برزیلی و فرانسه را داراست گفت: وی به صورت کاملا قانونی در بامداد روز دوشنبه وارد کشور شده است.

رئیس سیستم امنیت عمومی لبنان در این باره گفت: هیچ امکانی برای اقدامات علیه وی یا پیگرد قانونی وجود ندارد.

وزیر خارجه لبنان نیز از نبود توافق نامه برای استرداد مجرمان یا همکاری در بخش دادگستری بین بیروت و توکیو اطلاع داد.

او همچنین گفت: شرایط ورود غصن به لبنان هنوز ناشناخته است.

اما بعضی از رسانه های لبنانی از پرواز غصن با یک هواپیمای اختصاصی از ترکیه به لبنان اطلاع داده اند. جایی که والدینش در آن متولد شده و بیشتر دوران کودکی اش در آن گذشته است.

یک منبع مطلع در ریاست جمهوری لبنان در این باره گفت: غصن با گذرنامه فرانسوی و با هویت لبنانی خود وارد کشور شده است.

یکی از دوستان خانوادگی غصن به خبرگزاری فرانسه از حضور او و همسرش در خانه شخصی شان اطلاع داد. او در این باره گفت: او بسیار شاد است. او اینک آزاد است.

مقامات ژاپن گیج و حیرت زده اند

بسیاری از لبنانی ها غصن را نماد نبوغ، موفقیت و کارآفرینی در کشورشان می دانند و از دستگیری وی شوکه شده اند.

اما در توکیو خروج غصن سوال برانگیز است و این موضوع لغزش مقامات به شمار می آید.

جونیچیرو هیروناکا وکیل ژاپنی غصن در این باره گفت: از شنیدن این خبر گیج و گنگ است و گذرنامه وی هنوز در تصرف دادستانی است.

NHK شبکه سازمان ملی رادیو و تلویزیون ژاپن با استناد به یک مقام وزارت امور خارجه ژاپن گفت: قرار نبود غصن کشور را ترک کند. اگر این موضوع را قبلا می دانستیم آن را به مقامات مربوطه اطلاع می دادیم.

دولت ژاپن تا یک روز پس از خروج غصن اظهار نظر رسمی در این مورد نکرد.

تایچرو موته نماینده مجلس از حزب لیبرال دموکرات یا همان حزب شینزو آبه -نخست وزیر- در این باره گفت: این خبر یک شوک بزرگ برای ما بود و ما خواستار آنالیز سریع و موثر در این باره هستیم.

فرانسه نیز گفت که از برنامه غصن برای فرار نامطلع بود و هیچ اطلاعی در خصوص این شرایط ندارد.

شبکه MTV لبنان نیز از قاچاق غصن در جعبه ابزار موسیقی یک گروه موزیک اطلاع داده است. به گفته این شبکه این گروه موسیقی برای اجرای مراسم سال نو در لبنان هواپیما و سالن اجرا رزرو نموده بودند.

--

بیشتر بخوانید:

بازداشت مدیرعامل شرکت رنو-نیسان در ژاپن به اتهام فساد اقتصادی

آزادی مشروط مدیر عامل رنو- نیسان پذیرفته شد

نیسان: اخراج 12 هزار نیرو به دلیل کاهش 99 درصدی سود

--

منبع: عصر ایران
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 167

به "مدیر برکنار شده خودروسازی نیسان: از ظلم قضایی ژاپن فرار کردم، ژاپن: از چگونگی خروج غصن شوکه ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر برکنار شده خودروسازی نیسان: از ظلم قضایی ژاپن فرار کردم، ژاپن: از چگونگی خروج غصن شوکه ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید