مدیر عامل اینتل پس از اینکه مدیرعامل انویدیا گفت تراشه های اینتل به درد دوران هوش مصنوعی نمی خورد، واکنش نشان داد

به گزارش مجله نازلارا، پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل، ادعای جنسن هوانگ، مدیر عامل انویدیا مبنی بر قدیمی بودن پردازنده های اینتل در عصر هوش مصنوعی را مورد انتقاد قرار داد.

مدیر عامل اینتل پس از اینکه مدیرعامل انویدیا گفت تراشه های اینتل به درد دوران هوش مصنوعی نمی خورد، واکنش نشان داد

پت گلسینگر، مدیر اجرایی اینتل، در نمایشگاه کامپیوتکس در تایوان روی صحنه رفت تا درباره محصولات تازهی صحبت کند که انتظار دارد به بازگرداندن آب رفته از جوی کمک کند و به بازگشت ارزش سهام و رسیدن آن به جایگاه رهبر کنونی هوش مصنوعی (AI) یعنی انویدیا کمک رساند.

اینتل پردازنده های مرکز داده تازه Xeon 6 خود را با هسته های کارآمدتر به نمایش گذاشت که به اپراتور ها اجازه می دهد با یک سوم ظرفیت سخت افزار نسل قبل قبلی، کارهایشان را انجام بدهند.

مانند رقبا، اینتل از معیار هایی استفاده کرد که نشان بدهد پردازنده تازهش به طور قابل توجهی بهتر از گزینه های موجود است. مدیران اجرایی AMD و کوالکام، در سخنرانی های اولیه Computex، محصولاتشان را با لپ تاپ و پردازنده های دسکتاپ اینتل مقایسه نموده بودند تا نشان دهند که چقدر در جنبه های خاصی از فناوری جلوتر هستند.

گلسینگر به طور مستقیم به ادعای جنسن هوانگ، مدیر عامل انویدیا مبنی بر اینکه پردازنده های سنتی مانند اینتل در عصر هوش مصنوعی عمرشان به سر رسیده، واکنش نشان داد.

او گفت: بر خلاف آنچه جنسن می خواهد باور کنید، قانون مور زنده و جاری است.

گلسینگر گفت: من مانند عصر اینترنت 25 سال پیش به آن فکر می کنم و تصور می کنم که صنعت نیمه هادی را تا خاتمه دهه بازار 1 تریلیون دلار پیدا خواهد نمود.

به گفته گلسینگر، سیستم های Gaudi اینتل که تراشه های خود را در کیت هایی از چندین پردازنده که برای آموزش مولد هوش مصنوعی طراحی شده اند، یکجا می نمایند، به وسیله شرکایی مانند Dell Technologies و Inventec مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

یک کیت با هشت شتاب دهنده Intel Gaudi 2 به قیمت 65000 دلار آمریکا به فروش می رسد. کیت قدرتمندتر از هشت شتابدهنده Intel Gaudi 3 با قیمت 125000 دلار آمریکا عرضه می گردد و این شرکت تخمین می زند که هر دوی این شتاب دهنده ها ارزان تر از رقبا هستند.

هر یک از این خوشه های Gaudi 3 از 8192 شتاب دهنده تشکیل شده است و اینتل تخمین می زند که تا 40 درصد یک مدل هوش مصنوعی در مقایسه با در مقایسه با پردازنده های گرافیکی Nvidia H100 بتوانند سریع تر آموزش بدهند.

اینتل بعلاوه گفت که Gaudi 3 در اجرای وظایف استنتاج هوش مصنوعی دو برابر سریع تر از H100 Nvidia است، همانطور که در مدل های محبوبی مانند مدل های ساخته شده به وسیله Meta Platforms و Mistral میزان گیری شده. اما همه اینها ممکن است برای سرنگونی انویدیا از جایگاه فعلی اش در پردازش هوش مصنوعی کافی نباشد.

لئونارد لی، تحلیلگر NeXt Curve گفت: عملکرد هر یک از شتاب دهنده ها دیگر مهم ترین چیز نیست. بزرگترین مزیت انویدیا در داشتن یک زیست بوم منسجم و یکپارچه و فناوری اختصاصی مانند NVLink است که تضمین می نماید خوشه های محاسباتی آن به صورت یکپارچه کار می نمایند.

اینتل مستقر در سانتا کلارا دهه ها پیشتاز صنعت کامپیوتر بوده است، اما عایدی آن در دو سال گذشته به علت عقب افتادن از رقبا کاهش یافته است. گلسینگر که سه سال پیش به این شرکت بازگردانده شد تا جریان تغییر دهد، هزینه های زیادی را برای احیای محصولات آن و ایجاد یک شبکه کارخانه ای که به گفته او رهبری در طراحی و ساخت تراشه را به دست خواهد آورد، صرف نموده است.

در حالی که کاهش فروش اینتل متوقف شده ، تحلیلگران بازگشت سریعی را پیش بینی نمی نمایند و برآورد می گردد که این شرکت در خاتمه سال 2024 حدود 20 میلیارد دلار عایدی کمتر از سال 2021 به دست آورد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 16 خرداد 1403 بروزرسانی: 16 خرداد 1403 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1745

به "مدیر عامل اینتل پس از اینکه مدیرعامل انویدیا گفت تراشه های اینتل به درد دوران هوش مصنوعی نمی خورد، واکنش نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر عامل اینتل پس از اینکه مدیرعامل انویدیا گفت تراشه های اینتل به درد دوران هوش مصنوعی نمی خورد، واکنش نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید