مقاله: عایق رطوبتی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

به گزارش مجله نازلارا، عایق رطوبتی از جدیدترین و برترین مواد جهت آب بندی است که جایگزینی مناسب و مطمئن برای نسل های قدیمی عایق رطوبتی مانند ایزوگام و قیر گونی می باشد. رطوبت اجزای اصلی سازه، تاسیسات و سفت کاری ساختمان را فرسوده میکند و به مرور آنها را از بین می برد. رطوبت و نم باعث زنگ زدگی فلزات می گردد.

مقاله: عایق رطوبتی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

گونی قابل استفاده در روش قیر و گونی به وسیله کشور های خارجی وارد ایران شده و به صورت گونی درجه یک، درجه دو و درجه سه و بعلاوه در سایز های مختلف قابل عرضه در بازار هستند. بر طبق استاندارد اعلام شده، برترین گونی جهت عایق کاری ساختمان باید دارای 380 گرم وزن در هر متر مربع بوده و بعلاوه ریز بافت، نو، سالم، بدون چروک و فاقد آلودگی باشد.

عایق پایه سیمانی بیش از 40 سال به طور پیروزیت آمیزی در اروپا برای محافظت بنا و اجزای ساختمان که در معرض رطوبت متناوب یا دائمی، فشار هیدروستاتیک پایین (رطوبت خاک) یا حتی فشار هیدرواستاتیکی بالا بوده اند استفاده می شوند.

کاربرد اصلی این عایق برای پشت بام های سیمانی، آسفالت، ورق های گالواهمه، نمای ساختمان و دیوارهای رو به باران، دیوارها، کف سرویس های بهداشتی، آشپزخانه، پی ساختمان، اطراف ناودان ها، کانال های آب، استخرها و باغچه ها, عایق حرارتی و رطوبتی کانکس ها، سقف سوله ها، پاسیوها، مرغداری ها، دامداری ها و… مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع مقاله: عایق رطوبتی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1274

به "مقاله: عایق رطوبتی چیست و چه کاربردهایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: عایق رطوبتی چیست و چه کاربردهایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید