نظارت مستمر اداره کل آذربایجان شرقی بر فرایند تجهیز و مرمت موزه شعر و ادب

به گزارش مجله نازلارا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از نظارت مستمر این اداره کل بر فرایند تجهیز و مرمت موزه شعر و ادب آذربایجان اطلاع داد.

نظارت مستمر اداره کل آذربایجان شرقی بر فرایند تجهیز و مرمت موزه شعر و ادب

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان در تهران با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی ضمن بازدید از فرایند آماده سازی و تجهیز موزه شعر و ادب آذربایجان واقع در مقبره الشعرا تبریز با تأکید بر لزوم تسریع تجهیز و آماده سازی موزه شعر و ادب آذربایجان، گفت: یکی از مهم ترین ظرفیت های فرهنگی آذربایجان، پیشینه غنی آن در حوزه شعر و ادبیات است که نقش آن را شاعران و ادیبان بزرگی در کتیبه روزگار آذربایجان و ایران ماندگار کردهاند.

او با اشاره به اینکه مقبره الشعرا از مهم ترین اماکن فرهنگی استان به شمار می آید که نقش ادبیات کهن تا معاصر را می توان در آن یافت، ادامه داد: این مکان مقدس ادبی شاعران و ادیبان بزرگی را در دل خود جای داده است که همه ساله بسیاری از شیفتگان شعر و ادب ایران و آذربایجان را گرد هم می آورد، لذا در راستای تجهیز شایسته این مکان و تبدیل آن به موزه ای تخصصی، مجوز فعالیت موزه شعر و ادب آذربایجان صادرشده و تحت پوشش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نظارت اداره کل میراث فرهنگی استان به موزه ای فعال در این حوزه تبدیل خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان به طور مستمر بر نحوه مرمت بنا و همچنین تهیه محتوای باارزش و تخصصی این موزه نظارت خواهد داشت و اقدامات لازم را در این راستا انجام خواهد داد.

تکمیل مراحل تجهیز و آماده سازی موزه شعر و ادب آذربایجان

محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این بازدید با اشاره به اینکه تجهیز موزه شعر و ادب آذربایجان به سرعت در حال پیگیری است، گفت: با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان، فرایند تجهیز و مرمت موزه شعر و ادب آذربایجان تسریع یافته و در آینده ای نزدیک مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

او تأکید کرد: با توجه به اینکه موزه شعر و ادب آذربایجان از اهمیت بسیاری برخوردار است، لذا با همکاری و مشارکت دستگاه های اجرایی نظیر اداره کل میراث فرهنگی، فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همچنین شهرداری تبریز در تلاشیم تا در اسرع وقت محتوای موزه شعر و ادب آذربایجان را تهیه و این مکان را برای بازدید علاقه مندان آماده کنیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 356

به "نظارت مستمر اداره کل آذربایجان شرقی بر فرایند تجهیز و مرمت موزه شعر و ادب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظارت مستمر اداره کل آذربایجان شرقی بر فرایند تجهیز و مرمت موزه شعر و ادب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید