تور کلاسیک ایران (14 روز)

به گزارش مجله نازلارا، اگر جزو گردشگران خارجی یا گردشگر هایی هستید که از خارجِ ایران به کشور ما می آیید، این برنامه مخصوص شماست. بسیاری از مردم، ایران را به واسطه شهرهای بی نظیری مثل اصفهان و شیراز می شناسند. اما شک نکنید سفر به تبریز تجربه فوق العاده ای خواهد بود! تور 14 روزه ما به ایران از شهر تبریز شروع می گردد. تبریز به عنوان امن ترین شهر ایران و شهر فرش ایرانی در دنیا شناخته شده است. در تبریز از این اماکن بازدید خواهید کرد: کلیسای ارمنیان سنت استپانوس در جلفا (میراث دنیای یونسکو)، مسجد کبود فوق العاده زیبا، بازار تبریز و روستای کندوان، که یکی از سه روستای صخره ای دنیاست. سپس از دریای خزر، بزرگ ترین دریاچه دنیا، و ماسوله، روستایی زیبا در کوه های گیلان، تماشا می کنیم. پس از آن، در تهران بازار بزرگ و کاخ گلستان را می بینیم. سپس برای تماشا شهرهای دیگر ایران به اصفهان، یزد و شیراز سفر می کنیم!

تور کلاسیک ایران (14 روز)

تور کلاسیک ایران

تبریز، دریای خزر، ماسوله، تهران، کاشان، ابیانه، اصفهان، گورت، نایین، یزد، شیراز

روز 1

ورود به تبریز- ورود به هتل در ساعات آخر بعد از ظهر (شب را در تبریز می مانیم)

روز 2

گشت و گذار در تاریخ شهر شمالی تبریز و حوالی آن، نقطه آغاز سیاحت مان در ایران است (کلیسای سنت استپانوس در جلفا (میراث جهانی یونسکو)، موزه آذربایجان، مسجد کبود و بازار کنار آن، روستای کندوان و تماشا خانه های شبیه به کندوی زنبور عسل)

(شب را در کندوان می مانیم)

روز 3

گشت و گذار در تاریخ شهر شمالی تبریز و حوالی آن، نقطه آغاز سیاحت مان در ایران است (کلیسای سنت استپانوس در جلفا (میراث جهانی یونسکو)، موزه آذربایجان، مسجد کبود).

(شب را در تبریز می مانیم)

روز 4

به روستای کندوان می رویم و خانه های شبیه به کندوی زنبور عسل، و سپس بازار (میراث جهانی یونسکو) را می بینیم. پس از آن برای گردش وقت آزاد داریم.

(شب را در تبریز می مانیم)

روز 5

با ماشین از کنار ساحل تماشای دریای خزر می گذریم و به شهر پر جنب و جوش بندر انزلی می رسیم. اگر زمان کافی داشته باشیم، می توانیم با قایق روی دریا و داخل تالاب انزلی گردش کنیم. (اردبیل- آرامگاه شیخ صفی الدین). (میراث جهانی یونسکو)

(شب را در انزلی می مانیم)

روز 6

قبل از آنکه سفرمان را به سمت مرکز ادامه بدهیم حتما باید در روستای کهن ماسوله، با قدمت هزارساله، توقف کنیم.

(شب را در تهران می مانیم)

روز 7

یک روز کامل برنامه بازدید از اماکن تاریخی مرکز منحصر به فرد ایران داریم. بازدید از بازار بزرگ تهران نقطه خاتمه این برنامه است. (موزه ملی، کاخ گلستان، مجموعه موزه های کاخ گلستان)

(شب را در تهران می مانیم)

روز 8

با ماشین از راستا کاشان، به شهر باستانی ابیانه می رسیم و پس از آن به اصفهان می رویم (باغ فین (میراث جهانی یونسکو)، خانه بروجردی ها، تور روستای ابیانه).

(شب را در اصفهان می مانیم)

روز 9

اصفهان شهری است که می توانید در آن طعم فرهنگ ناب ایرانی را بچشید و در بازار قدیمی آن گشت و گذار کنید. (میدان امام (میراث جهانی یونسکو)، کاخ عالی قاپو و مسجد شیخ لطف الله، کاخ چهلستون (میراث جهانی یونسکو)، موزه کلیسای جامع وانگ، پل های رودخانه زاینده رود (پل خواجو و سی و سه پل)).

(شب را در اصفهان می مانیم)

روز 10

پس از خداحافظی با اصفهان و پیش از رسیدن به یزد، در شهر تاریخی نایین توقف می کنیم (گورت-برج های قدیمی کبوتر، نایین- مسجد جامع، نارین قلعه میبد، کارگاه های سفال و سرامیک در میبد).

(شب را در یزد می مانیم)

روز 11

تور یک روزه شهر یزد شامل: مسجد جامع، مجموعه بناهای امیر چخماق، محله های تاریخی، آتشکده زرتشتی، برج های خاموشان.

(شب را در یزد می مانیم)

روز 12

در راستا زمینی، قبل از رسیدن به شیراز، از بقایای پاسارگاد تماشا می کنیم. معروفیت شیراز به خاطر باغ های باشکوه، مسجدهای بسیار زیبا و شاعران شناخته شده اش است. (پاسارگاد- آرامگاه کوروش (میراث جهانی یونسکو)، بازار و مسجد وکیل).

(شب را در شیراز می مانیم)

روز 13

قبل از بازگشت به شهر، برای تماشا اماکن باستانی توری برای بازدید از پرسپولیس داریم (نصف روز بازدید از مجموعه بناهای پرسپولیس (میراث جهانی یونسکو)، گورهای دخمه ای نقش رجب و نقش رستم، ارگ کریم خانی، آرامگاه حافظ و سعدی، مسجد نصیر الملک).

(شب را در شیراز می مانیم)

روز 14

پس از صرف صبحانه، هر ساعتی مایل باشید می توانید راهی خانه بشوید.

برای مشاهده نسخه انگلیسی تور کلیک کنید: (Iran Classic Tour (14 Days

تهیه و تدوین: تحریریه خبرنگاران

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو
انتشار: 26 شهریور 1401 بروزرسانی: 26 شهریور 1401 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1574

به "تور کلاسیک ایران (14 روز)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور کلاسیک ایران (14 روز)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید