نماسازی ساختمان با پنل های کامپوزیت

به گزارش مجله نازلارا، با پیشرفت علم و تکنولوژی در صنایع ساختمان, معماران و طراحان ساختمانی گرایش خاصی به سمت استفاده از مصالح مدرن پیدا کرده اند و به منظور زیباسازی و نماکاری ساختمان های خود همواره درصدد استفاده از سبک ترین و به روزترین مصالح ساختمانی هستند. به منظور آشنایی با انواع نمای ساختمان می توانید به لینک مورد نظر مراجعه کنید. در اجرای نمای ساختمان از مصالح مختلفی استفاده می شود که هر کدام ویژگی های خود را دارند. ورق های کامپوزیت نمونه ای از این مصالح هستند که زیبایی فوق العاده ای به نما می بخشند.

نماسازی ساختمان با پنل های کامپوزیت

این ورق ها از جمله مصالح نوین ساختمانی محسوب میشوند که امروزه در نماکاری ساختمان به وفور کاربرد دارند. در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی که برای نماسازی ساختمان به کار میروند, ورق های کامپوزیتی بسیار سبک بوده و هیچ بار اضافی بر ساختمان وارد نمیکنند. ورق های کامپوزیت نسبت به مصالحی مانند گرانیت, شیشه, سنگ و ورق های معمولی از وزن کمتری برخوردار هستند. این ورق ها حدود 5 تا 8 کیلوگرم وزن دارند.

ورق های کامپوزیت در طرح و رنگ مختلف و با بالاترین کیفیت و مقاومت ساخته میشوند. این ورق ها در برابر شرایط مختلف آب و هوایی از مقاومت بالایی برخوردار هستند. رایج ترین رنگ برای انتخاب نمای کامپوزیتی رنگ متالیک میباشد. ساختمانی که با ورق های کامپوزیت نماکاری شده باشد نیازی به شستشو ندارد زیرا از مهمترین ویژگی این نوع نما عدم جذب گرد و غبار و آلودگی است.

مهمترین ویژگی های نمای کامپوزیت

  • نمای کامپوزیت در برابر باران های اسیدی, آلودگی و خوردگی از مقاومت بالایی برخوردار هستند.
  • ورق های به کار رفته در این نوع نما قابل تعویض میباشند.
  • امکان فرو ریختن پانل های کامپوزیت در هنگام زلزله بسیار کم است.
  • نمای کامپوزیتی قابلیت آب بندی دارد به نحوی که آب باران به شیارهای تعبیه شده هدایت شده و به زیر نما نفوذ نمیکند.

انواع نمای کامپوزیت بر اساس نوع پوشش

پوشش ورق های کامپوزیتی بر اساس نوع کاربرد این مصالح انجام میشود. انواع پوشش برای نماسازی کامپوزیتی شامل لایه پلی استر, پوشش Nano-PDF و پوشش PVDF میباشد.

پوشش PVDF

این نوع پوشش نوعی رزین است که به دلیل وجود عنصر فلوئور و لایه پلیمری در آن مقاومت ورق های کامپوزیتی در برابر اشعه UV و شرایط قلیایی و اسیدی افزایش می یابد.

پوشش Nano-PDF

اجرای پوشش Nano-PDF به نحوی است که علاوه بر پوشش PVDF یک لایه دیگر نیز بر روی آن قرار میگیرد که از نظر ساختار مولکولی کمی با لایه PVDF متفاوت است.

لایه پلی استر

در این نوع پوشش یک لایه پلی استر بر روی ورق های آلومینیومی کشیده میشود. از معایب این نوع پوشش عدم مقاومت آن در برابر باران های اسیدی و شرایط نامساعد آب و هوایی است و استفاده از آن در نمای بیرونی ساختمان توصیه نمیشود.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 48

به "نماسازی ساختمان با پنل های کامپوزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماسازی ساختمان با پنل های کامپوزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید