نیروهای عربستان بیش از 266 هزار بار مردم یمن را بمباران کردند

به گزارش مجله نازلارا، سخنگوی نیروهای مسلح و کمیته های مردمی یمن تعداد کل حملات هوایی که توسط نیروهای ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان علیه مردم این کشور اجرا شده است را 266 هزار و 510 مورد خاطرنشان کرد و اضافه نمود: از ابتدای امسال میلادی حدود یک هزار حمله به یمن اجرا شده است.

نیروهای عربستان بیش از 266 هزار بار مردم یمن را بمباران کردند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انصارالله یمن، سرتیپ یحیی سریع امروز (یکشنبه) در کنفرانس خبری با اشاره به اینکه بیشتر این حملات شهروندان یمنی، روستاها ، خانه ها ، شهرها ، جاده ها ، مساجد ، اماکن خصوصی و عمومی را هدف قرار داد و منجر به کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی شد، گفت: ائتلاف متجاوز که بیش از هفده کشور در آن شرکت داشتند در زمانی که نیروهای مسلح یمن برای مقابله با حمله خارجی در آمادگی نظامی نبودند، تجاوزات خود را علیه یمن از زمین، دریا و هوا شروع کردند.

وی با اشاره به اینکه آمادگی بیشتر واحدهای نظامی بیش از 25 درصد نبود، اضافه نمود: به لطف خدا و کمک او توانستیم با متجاوزان در زمانی که همه آنها بر سر اشغال یمن طی چند روز شرط می بستند ، مقابله کنیم و ما اکنون در اینجا در آستانه هفتمین سال پایداری و مقاومت هستیم و از کشور و مردم خود دفاع می کنیم و بر ادامه راه آزادی و استقلال خود پافشاری می کنیم.

عملیات نیروی موشکی

سخنگوی ارتش و کمیته های مردمی یمن با با بیان اینکه نیروی موشکی تحت راهنمایی انصارالله با کمک خدا بیش از یک هزار و 348 عملیات را انجام داده و در این عملیات ها یک هزار و 348 موشک بالستیک شلیک نموده است ، اضافه نمود: 499 فروند از این موشک ها تاسیسات نظامی و حیاتی متعلق به دشمن سعودی و نیروهای وابسته به امارات را هدف قرار گرفته است.

وی اضافه نمود: در میان این فعالیت ها، نیروی موشکی یمن 849 موشک بالستیک به محل تجمع، تاسیسات ، مقرها و مراکز دشمن و مزدوران وابسته به آن در داخل خاک یمن شلیک کرد و از این تعداد طی دو ماه گذشته ، 54 موشک به سمت اهداف نظامی سعودی شلیک شد.

عملیات نظامی پهپادی

سرتیپ یحیی سریع در این کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که نیروی هوایی پهپادی یمن با کمک خدا بیش از 12 هزار و 623 عملیات انجام داد که یک هزار و 130 مورد آن تهاجمی بود.

خبر در حال تکمیل است،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 995

به "نیروهای عربستان بیش از 266 هزار بار مردم یمن را بمباران کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروهای عربستان بیش از 266 هزار بار مردم یمن را بمباران کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید