هایما 8S؛ محصول نو ایران خودرو برای سال 1401 معرفی گردید

به گزارش مجله نازلارا، هایما اتومبیل فعالیت خود را از سال 1992 و در پی سرمایه گذاری مشترک کمپانی مزدا و طرف چینی فعالیت خود را در هاینان شروع کرد. در سال 2006 گروه خودروسازی بزرگ فاو مالکیت این برند را به دست آورد، اما همچنان فناوری مزدا در توسعه محصولات آن ادامه دارد. خبرهای نو حاکی از اضافه شدن هایما 8S به سبد محصولات ایران خودرو است.

هایما 8S؛ محصول نو ایران خودرو برای سال 1401 معرفی گردید

نام هایما ترکیبی از محل شکل گیری این برند یعنی استان هاینان به علاوه نام مزدا است. لوگوی آن نیز به یک پرنده افسانه ای اشاره دارد که در حال عبور از خورشید است.

یکی از نوترین محصولات این کمپانی، شاسی بلند هایما 8S است. این محصول که شباهت زیادی به نسل نو سانتافه از هیوندای دارد، اولین بار در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شد.

مشخصات ظاهری هایما 8S

طراحی بیرونی هایما 8S کاملاً زیبا است و به سختی می توان به آن ایرادی وارد کرد. اصلی ترین بخش طراحی هایما 8S یک جلوپنجره بزرگ است که در اطراف خود چراغ های LED را جای داده است. در نمای جانبی نیز طرح عضلانی و اسپرتی دارد. نمای عقب هایما نیز بر عکس خیلی از خودروهای چینی کپی کاری نیست و یک طرح نو و البته زیبا و هماهنگ را می بینیم. چراغ های عقبی نیز از نوع LED است و از یک سمت تا سمت دیگر کشیده شده است. یک اسپویلر نیز روی سقف نصب شده است و دو خروجی اگزوز در پایین سپر قرار گرفته است.

هایما برای جلب نگاه مشتریان برای کابین هایما 8S یک فضای اسپرت را در نظر گرفته است. بعلاوه غربیلک فرمان دی کات و استفاده مناسب از تزیینات کرومی در اسپرت بودن کابین نقش زیادی را برعهده داشته است. البته طراحی کابین این خودرو به سیستم طراحی i-cockpit پژو شباهت زیادی دارد. پنل میانی داشبورد در بخش دسته دنده و سیستم تهویه نیز به پژو 3008 و دریچه های تهویه نیز به لامبورگینی اوروس شبیه است.

مشخصات فنی هایما 8S

هایما 8S از همان ابتدای ورودش به بازار فقط با موتور 1.6 لیتری توربوشارژ قابل خریداری بوده و هست و برای مدل 2021 نیز هایما همچنان از همین موتور استفاده می نماید. این موتور که با کد GA16-YF شناخته می گردد، حدود 191 اسب بخار به همراه 293 نیوتن متر را با گیربکس 6 دنده دستی یا اتومات یا گیربکس 7 دنده اتومات دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل می نماید. با وجود اینکه هایما 8S حدود 1540 تا 1560 کیلوگرم وزن دارد اما می تواند صفر تا صد را در 7.8 ثانیه طی کند. ضمن اینکه مصرف ترکیبی اش نیز فقط 6.9 تا 7.2 لیتر است.

تیپ فول هایما 8S از امکانات ایمنی و رفاهی متعددی چون بلوتوث، سیستم مالتی مدیا، سنسور نور و باران، دی لایت، رادار نقطه کور، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سنسور پارک جلو و عقب، سقف پانوراما، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل پایداری و کنترل هرزگردی، کیسه هوای جلو و کناری و پرده ای بهره می برد.

در بخش ابعاد، این خودرو دارای طول 4565 میلی متر، 1850 میلی متر و 1682 میلی متر است و 2700 میلی متر نیز فاصله محوری دارد. از این نظر می توان آن را بزرگ تر از کیا اسپورتج و کوچک تر از تویوتا هایلندر ارزیابی کرد.

هایما 8S باید با کراس اوورهای گران قیمت و کاملاً نو زیر هم روبرو گردد:

  • اف ام سی T5 از فردا موتور
  • سوئیست DX7 از مانیان خودرو
  • لاماری X5 از آرین موتور
  • دورسن G70S

بر اساس گزارش یک منبع مطلع ایران خودرو برنامه عرضه هایما 8S را در سال 1401 در پیش گرفته است و به زودی تست های جاده ای این کراس اوور نو را شروع می نماید.

قیمت هایما 8S در بازار چین از حدود 80 هزار یوآن شروع شده است و به حدود 137 هزار یوآن هم می رسد: یعنی حدود 14 تا 21 هزار دلار؛ بنابراین قیمت تمام شده آن در بازار ایران، بیش از 900 میلیون تومان خواهد بود.

آگهی های خرید و فروش انواع خودرو هایما

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ خبرنگاران بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1541

به "هایما 8S؛ محصول نو ایران خودرو برای سال 1401 معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هایما 8S؛ محصول نو ایران خودرو برای سال 1401 معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید