ورود شورا به شرایط فرونشست در تهران

به گزارش مجله نازلارا، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از تدوین طرحی برای مهار فرونشست در تهران اطلاع داد.

ورود شورا به شرایط فرونشست در تهران

مهدی عباسی در گفت و گو با خبرنگاران، در خصوص شرایط فرونشست در تهران با تاکید بر اینکه شرایط پل ها، معابر و... مدام پایش می گردد، اضافه کرد: مطالعاتی در خصوص شرایط و فرایند فرونشست در تهران در گذشته صورت گرفته است؛ اما قطعا با توجه به حساسیت موضوع، می بایست این مطالعات به روز رسانی گردد.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل اصلی بحران فرونشست، استفاده مدام از آب های زیر زمینی است، گفت: می توان با اتکا به موضوع بازچرخانی پساب، بخشی از این مشکل را حل کرد؛ اما ضروری است مصرف آب در تهران که متأسفانه از میانگین مصرف جهانی بالاتر است، اصلاح گردد و باید با اقدامات فرهنگی که صورت می گیرد، مردم به روی این موضوع حساس شده و در نحوه مصرف آب تجدید نظر نمایند.

عباسی با تاکید بر اینکه امیدواریم سال جاری، سال پر بارشی برای تهران باشد و ضروری است آب باران و آب های سطحی را به گونه ای راهنمایی کنیم که به لایه های زیرین نفوذ نمایند نه اینکه راهی فاضلاب شوند، اضافه کرد: شهرداری تهران مدعی است که با بازچرخانی آب، بخش زیادی از فضای سبز را آبیاری می نماید؛ اما باید به گونه ای عمل گردد که تمام فضای سبز و نه بخش اندکی، به این روش آبیاری گردد تا مجبور به استفاده از چاه های جذبی نشویم.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران اضافه کرد: مسئله فرونشست در کشور و تهران یک مسئله فرابخشی است و باید همه دستگاه ها و نه صرفا شهرداری در این خصوص حساس باشد اما ما نیز به نوبه خود کوشش خواهیم کرد تا از ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی و زیرساختی مدیریت شهری برای حل این بحران بهره ببریم به همین علت در صدد تدوین طرحی در خصوص شرایط فرونشست در تهران هستیم تا بتوانیم با یاری کارشناسان و متخصصان بسته جامعی برای حل بحران فرونشست در تهران تدوین کنیم؛ اما یادمان باشد که حل این مشکل زمانبر است و با تجویز نسخه های فوری برطرف نمی گردد و می توان در یک افق زمانی معین از این بحران عبور کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1316

به "ورود شورا به شرایط فرونشست در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود شورا به شرایط فرونشست در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید