وزیر خارجه یونان: مایل به تنش زدایی با ترکیه هستیم

به گزارش مجله نازلارا، رئیس دستگاه دیپلماسی یونان از تمایل آتن برای تنش زدایی با ترکیه و احترام به حقوق بین المللی اطلاع داد.

وزیر خارجه یونان: مایل به تنش زدایی با ترکیه هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر امور خارجه یونان سه شنبه در جمع نمایندگان احزاب مخالف در خصوص آخرین تحولات در سیاست خارجی به ویژه روابط با ترکیه گفت،یونان مایل است تنش ها را با ترکیه کاهش دهد.

به نوشته روزنامه اکاثی مرینی نیکوس دندیاس گفت: صداقت، پرهیز از اقدامات تحریک آمیز و همچنین احترام به حقوق بین المللی و قانون دریایی عنصر ضروری این کوشش است.

وزیر خارجه یونان در ملاقات با نمایندگان احزاب مخالف در خصوص روابط یونان و ترکیه و جلساتی که در سفر اخیر خود به آنکارا و نتایج نشست غیررسمی در خصوص قبرس در ژنو برگزار کرد، توضیحاتی داد. دندیاس اضافه نمود که مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه او را به آتن دعوت نموده است.

یونان و ترکیه دو کشور همسایه در خصوص مرزهای دریایی و منابع انرژی در دریای اژه و شرق مدیترانه با هم اختلاف دیرینه دارند و این مسئله موجب تحرکات شدید نیروی دریایی و هوایی دو کشور در منطقه شده است. سخنگوی وزارت دفاع ترکیه اخیراً در نشست خبری گفت که یونان شناورها و قایق های جنگی را به جزایر غیرنظامی در شرق دریای اژه و جزیره میس در چند کیلومتری ترکیه اعزام نموده است.

رئیس جمهور ترکیه نیز به تازگی با ابراز تاسف خود را از برگزاری رزمایش مشترک ارتش یونان و عربستان گفت: متاسفم که عربستان سعودی در حال اجرا تمرین نظامی مشترک با یونان است.

یونان سال گذشته یک برنامه عظیم نوین سازی نظامی را شروع کرد که شامل به روزرسانی ناوگان قدیمی جنگنده های اف-16 و همچنین خرید هواپیماهای نسل جدید رافال ساخت فرانسه است.

حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه نیز اخیرا با تکرار دیدگاه کشورش مبنی بر اینکه یونان نمی تواند فلات قاره داشته باشد، همسایه خود را به تنش زایی متهم کرد.

وی با بیان اینکه یونان برای رسیدن به بعضی اهداف خود قوانین بین المللی را نقض و از زبان تهدیدآمیز استفاده می نماید، تاکید نمود: این اقدام ها بی معنی است و هیچ تهدیدی تاثیری بر کشور ما ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 خرداد 1400 بروزرسانی: 13 خرداد 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1077

به "وزیر خارجه یونان: مایل به تنش زدایی با ترکیه هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه یونان: مایل به تنش زدایی با ترکیه هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید