تور روسیه: پوزیدون ربات زیرسطحی ویرانگر روسیه علیه اهداف ساحلی آمریکا

به گزارش مجله نازلارا، یک نشریه آمریکایی با معرفی جنگ افزار اتمی نو روسیه نوشت، پوزیدون، یک ربات قاره پیمای زیر سطحی و قادر به نابود ساختن سواحل دشمن و تخریب آن ها با ایجاد سونامی است.

تور روسیه: پوزیدون ربات زیرسطحی ویرانگر روسیه علیه اهداف ساحلی آمریکا

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک نشریه آمریکایی روز دوشنبه در مطلبی به سلاح نو روسیه که از آن به اسم قاتل اهداف آمریکا یاد می گردد اشاره نمود و نوشت، روسیه آزمایش های ربات زیر دریایی خود به نام پوزیدون را شروع نموده است.

نشریه آمریکایی نشنال اینترست نوشت، پوزیدون، یک ربات شناور 80 پایی با نیروی اتمی است که در اصل یک موشک قاره پیمای زیر سطحی است و به گونه ای طراحی شده که هزاران مایل به طور اتوماتیک حرکت می نماید و قادر به نابود ساختن ساحل دشمن و تخریب آن با ایجاد سونامی است.

پوزیدون جنگ افزار اتمی با توانایی ایجاد سونامی

یک مقام دفاعی روسیه که نامش فاش نشده است در این زیمنه گفت: در منطقه دریایی دشمن فرضی که با ابزارهای شناسایی محافظت می گردد، آزمایشات زیرآبی موشک زیر سطحی پوزیدون در حال اجرا است.

این مقام نظامی روس بعلاوه گفت: راکتور در بدنه این زیر دریایی بدون سرنشین نصب شده است اما آزمایش هایی در این مرحله در حال اجرا است.

نشنال اینترست به نقل از منابع خبری روسی نوشت که پوزیدون مجهز کلاهک 2 مگاتونی خواهد شد. این برای تخریب یک شهر کافی است. اما این سئوال را مطرح می نماید که چرا روسیه ترجیح می دهد با یک زیر سطحی بدون سرنشین به یک شهر آمریکا حمله اتمی در حالی که موشک قاره پیما می تواند این ماوریت را در سی دقیقه انجام دهد.

روسیه خود می گوید پوزیدون یک سلاح تلافی جویانه است که از اولین حمله آمریکا انتقام می گیرد حتی اگر دفاع موشکی آمریکا بتواند صدها موشک قاره پیمای روسی را متوقف کند.

نشنال اینترست سپس نوشت که در صورتی که بعید به نظر می رسد که ایالات متحده بتواند 500 موشک بالستیک روسیه یا بیشتر را رهگیری کند اما بلا توجه به مسافتی که ایتن سلاح می خواهد طی کند ، در مؤثر بودن این سلاح جای تردید وجود دارد.

قاتل ناوهای هواپیمابر آمریکا

اما نکته جالب تر است که می توان از پوزیدون علیه ناوهای هواپیمابر آمریکایی استفاده کرد. متوقف ساختن یک زیر سطحی بدون خدمه بسیار سریع و مجهز به سلاح اتمی برای دفاع ضد زیردریایی آمریکا بسیار سخت است.

در سخنرانی مارس 2018، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با توصیف این سلاح نو این کشور و توصیف قدرت و سرعت حرکت در عمق پوزیدون گفت، پوزیدون با سرعتی چند برابر بیشتر از سرعت زیردریایی ها اژدرهای پیشرفته و انواع کشتی های سطحی از جمله بعضی از سریع ترین آنها واقعا فوق العاده است. آنها بی سر و صدا و قابل کنترل هستند. هیچ سلاحی در دنیا وجود ندارد که بتواند برابر آنها مقاومت کند.

پوتین اضافه کرد:قدرت اتمی پوزیدون به علت مقدار کوچک آن منحصر به فرد است و نسبت قدرت و وزن شگفت انگیزی را ارائه می دهد. این واحد صد برابر کوچکتر از واحدهایی است که زیردریایی های مدرن را تغذیه می نمایند، اما قدرتمندتر است و می تواند به حالت رزمی تغییر کند، یعنی 200 برابر سریعتر به حداکثر ظرفیت برسد.

در حالیکه روسیه به دلایل امنیتی چندان درباره مشخصات جنگ افزار تازه خود اطلاعاتی را درز نکره، این نشریه آمریکایی بسان دیگر رسانه های این کشور کوشش کرد در این مطلب توانمندی جنگ افزار نو روسیه را زیر سئوال ببرد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 شهریور 1400 بروزرسانی: 17 شهریور 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1222

به "تور روسیه: پوزیدون ربات زیرسطحی ویرانگر روسیه علیه اهداف ساحلی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: پوزیدون ربات زیرسطحی ویرانگر روسیه علیه اهداف ساحلی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید