پیشگیری و کنترل آتش سوزی اتومبیل در تصادف

به گزارش مجله نازلارا، بیشتر آتش سوزی های اتومبیل در زمان تصادف ایجاد می شود و رعایت این 8 نکته برای جلوگیری و کنترل آن ضرورت دارد:1. سیم ها و کابل قطب مثبت باتری به سرعت از آن جدا و خودرو خاموش شود تا ایجاد اتصال های الکتریکی موجب بروز آتش سوزی نشود.

پیشگیری و کنترل آتش سوزی اتومبیل در تصادف

پیشگیری و کنترل آتش سوزی اتومبیل در تصادف

بیشتر آتش سوزی های اتومبیل در زمان تصادف ایجاد می شود و رعایت این 8 نکته برای جلوگیری و کنترل آن ضرورت دارد:

1. سیم ها و کابل قطب مثبت باتری به سرعت از آن جدا و خودرو خاموش شود تا ایجاد اتصال های الکتریکی موجب بروز آتش سوزی نشود.

2.در صورت واژگون شدن خودرو نباید به هیچ وجه آن را به حالت اول بازگرداند زیرا ممکن است نشت بنزین و تماس آن با بخش های گرم موتور آتش سوزی ایجاد کند.

3.با کمترین نفرات ممکن باید به امداد حادثه دیدگان پرداخت تا از بروز حادثه های احتمالی جلوگیری شود.

4.در صورت بروز آتش سوزی در قسمت موتور خودرو، کاپوت را نباید به صورت کامل باز کرد و برای کنترل آتش باز کردن آن به مقدار 4 تا 5 سانتی متر کافی است.

5.می توان با استفاده از کپسول خاموش کننده آتش و نگه داشتن سرلوله آن روی موتور حریق را مهار کرد. بهترین خاموش کننده ها برای آتش سوزی های مربوط به خودرو، خاموش کننده های پودر و گاز هستند. وجود این کپسول ها در داخل خودرو و در بسکمک از کشورها اجباری است ولی در کشور ما جنبه توصیه ای دارد. در صورتی که کپسول خاموش کننده آتش در دسترس نیست، برای خاموش کردن آتش می توان از خاک، شن و ماسه استفاده کرد.

6.باید برای خودروهای آسیب دیده حریم ایمنی ایجاد کرد. استفاده از علامت های مخصوص این کار، سنگ چین کردن اطراف خودرو و همچنین آتش زدن تایر در شب می تواند در این خصوص موثر باشد.

7.تجمع افراد غیرمسوول در محل حادثه نباید به نحوی باشد که در رسیدن نیروهای امدادی به محل تصادف ایجاد اختلال کند.

8.امدادرسانی و تخلیه حادثه دیدگان در آتش سوزی خودرو یک کار کاملا تخصصی است و بهترین و اولین گزینه برای همکاری در این موارد تماس فوری با شماره 125 آتش نشانی و یا شماره تلفن های آتش نشانی های منطقه است تا بتوانند با حضور به موقع کمک مطلوب تری را به حادثه دیدگان برسانند.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1248

به "پیشگیری و کنترل آتش سوزی اتومبیل در تصادف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشگیری و کنترل آتش سوزی اتومبیل در تصادف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید