چگونه ردیاب های ایمیل را در آیفون، آیپد و مک متوقف کنیم؟

به گزارش مجله نازلارا، ممکن است بدانید وب سایت ها و و اپلیکیشن ها شما را ردیابی می نمایند؛ به طوری که یک پلک زدن شما هم از رصد آن ها دور نمی ماند. اما آیا می دانستید که ایمیل ها هم ابزارهای ردیابی هستند و می توانند مانند وب سایت ها و اپلیکیشن ها شما را رهگیری و جاسوسی نمایند؟

چگونه ردیاب های ایمیل را در آیفون، آیپد و مک متوقف کنیم؟

ردیاب ایمیل چگونه کار می نماید (و چگونه اپل می تواند آن ها را متوقف کند؟)

ردیابی ایمیل ها به روشی متفاوت از ردیابی وب سایت ها و اپلیکیشن ها است. بازاریاب ها و شرکت های تبلیغاتی ایمیلی از تاکتیک های مختلفی استفاده می نمایند تا بفهمند آیا یک ایمیل باز شده است یا خیر؛ با چه دستگاهی و در چه بازه زمانی باز شده و شما کجا بودید که ایمیل را باز کردید.

این شرکت ها از پیکسل های کوچک و جاسازی شده مخفی برای کشف این جزئیات استفاده می نمایند و زمانی که یک تصویر از سرورهای آن ها روی دستگاه شما بارگذاری می گردد؛ تمام اطلاعات شما را دریافت می نمایند.

یک راه چاره مسدودسازی ردیابی ایمیل ها این است که به طور کلی تصاویر درون ایمیل ها را غیرفعال کنید. اما این راه چاره ممکن است برای خواندن بعضی ایمیل ها از جمله خبرنامه ها مضر باشد. اپل، راه چاره بهتری برای شما در قالب ویژگی Mail Privacy Protection دارد. این ویژگی رایگان برای دستگاه های مبتنی بر سیستم عامل iOS 15 و iPadOS 15 و macOS Monterey در دسترس است.

پس از فعال شدن این ویژگی، اپل اطلاعات ایمیل شما را به وسیله سرورهای خصوصی ارسال می نماید تا از این طریق آدرس IP و داده های شخصی شما برای بازاریاب های ایمیلی برملا نگردد. این ویژگی و استراتژی فقط به شرطی کار می نماید که شما از اپلیکیشن Mail در آیفون، آیپد و مک بهره ببرید. نکته مثبت این است که از همه آدرس های ایمیل در برنامه Mail پشتیبانی می نماید.

چگونه ردیاب های ایمیل را در آیفون و آیپد متوقف کنیم؟

هنگامی که پس از ارتقای سیستم عامل آیفون و آیپد خود به نسخه iOS 15، اپلیکیشن Mail را باز می کنید؛ یک صفحه مشاهده خواهید کرد که از شما می پرسد آیا می خواهید ویژگی Mail Privacy Protection برای شما فعال گردد یا خیر. شما می توانید در این زمان یا هر زمان دیگری این ویژگی را فعال کنید.

اپلیکیشن Settings را باز کنید و بعد به جهت Mail > Privacy Protection بروید. در اینجا می توانید ویژگی Protect Mail Activity را فعال و تنظیم کنید.

چگونه ردیاب های ایمیل را در مک متوقف کنیم؟

این ویژگی باید در دستگاه ها مک به صورت جداگانه فعال گردد.

اپلیکیشن Mail روی مک خود را باز نموده و بعد روی کلید Mail در نوار منو کلیک کنید. گزینه Preferences را انتخاب کنید (البته می توانید از کلیدهای ترکیبی Command + Comma نیز بهره ببرید) و به برگه Privacy بروید. حالا گزینه Protect Mail Activity را فعال کنید.

از این پس، اپلیکیشن Mail وظیفه خود را انجام خواهد داد و اطلاعات خصوصی شما را از انواع ردیاب های ایمیلی مخفی نگه می دارد.

اگر می خواهید حتی آدرس ایمیل خود را هم از اپلیکیشن ها و سرویس ها پنهان کنید؛ می توانید از ویژگی Hide My Email درون نسخه پولی پنل +iCloud بهره ببرید.

منبع: یک پزشک
انتشار: 11 بهمن 1400 بروزرسانی: 11 بهمن 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1379

به "چگونه ردیاب های ایمیل را در آیفون، آیپد و مک متوقف کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه ردیاب های ایمیل را در آیفون، آیپد و مک متوقف کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید