چگونه سفری مقرون به صرفه به مالدیو داشته باشیم!

به گزارش مجله نازلارا، در جنوب غربی هند جزیره های مرجانی زیادی وجود دارد که تشکیل جزیره بزرگ تر به نام مالدیو را داده اند و جهانگردان زیادی هر ساله برای سرگرمی و خوش گذرانی به این جزایر مرجانی سفر می نمایند به دلیل افزایش جهانگرد دراین جزایر هر ساله بر تعداد مهمان خانه های برخیاز جزایر جزیره مالدیو افزوده می گردد. در ادامه با سفر به مالدیو نکات سفر مقرون به صرفه به مالدیو و سفر کم هزینه به مالدیو با ما همراه باشید.

چگونه سفری مقرون به صرفه به مالدیو داشته باشیم!

اقامت در جزیره مالدیو

به دلایل بسیاری اقامت در مهمانخانه ها و مسافرخانه های مقرون به صرفه در مالدیو برای سفر مقرون به صرفه به مالدیو بهتر از اقامت درهتل های مدرن و لوکس است . اگر بخواهید سفری مقرون به صرفه و مناسب به مالدیو داشته باشید یکی از برترین راه ها این است که در مسافر خانه ها و مهمانخانه های محلی که در جزایر مالدیو وجود دارد اقامت کنید.کشور مالدیو که مرکز آن ماله است ، از 26 جزیره مرجانی زیبا تشکیل شده است .جزایر مرجانی مالدیو کاملا هموار هستند و ارتفاعی در حدود 2و سه متر از سطح دریا دارند . این سال های اخیر بیشتر افرادی که قصد سفر به مالدیو یا سفر کم هزینه به مالدیو را دارند خودشان به تنهایی و مستقل برای سفر به این جزیره اقدام می نمایند و احتیاج به شرکت های گردشگری تقریبا در این چند سال اخیر کم تر حس می گردد.تا اینجای مطلب اندکی با مالدیو اشنا شدیم برای این که سفری مقرون به صرفه به مالدیو داشته باشیم

آَشنایی با پول مالدیو

در مجموعه نکات سفر مقرون به صرفه به مالدیو و یا سفر کم هزینه به مالدیو بدانید که واحد پول کشور مالدیو روفیه می باشد که هر روفیه برابر است با 100 لار می باشد . اما مسافرخانه ها و مهمانخانه های مالدیو بیشتر هزینه را به دلار آمریکا دریافت می نمایند و تقریبا هم هزینه گزافی است . این کشور تنها در ماله خود پرداز دارد و در دیگر جزایر شما باید پول نقد به همراه داشته باشید یکی از مسائل این است که وقتی پول را نقد پرداخت کردید به صاحبان مهمان خانه ها اون وقت ممکن است در جیب شما پول به میزان کافی باقی نماند بنابر این در اولین فرصت از خودپرداز هایی که در ماله وجود دارد پول برداشت کنید.میزان پولی که از این خود پرداز های می توانید در طول یک روز برداشت کنید تنها حدود 350 دلار می باشد. بنا بر این توصیه ما این است که قبل از سفر به مالدیو اقامتگاه خود را رزرو کنید و قبل از سفر مقرون به صرفه به مالدیو هزینه آن را پرداخت نمایید تا دیگر با کمبود پول نقد در کشور مالدیو روبرو نشوید. گاهی مهمانخانه هایی نیز هستند که ممکن است کارت اعتباری از شما بپذیرند ولی خوب در این صورت چیزی در حدود 4 درصد باید هزینه بیشتر بپردازید .

هزینه اقامت در مهمانخانه های جزایر مالدیو

هزینه اقامت در این مهمانخانه ها در سفر مقرون به صرفه به مالدیو و سفر کم هزینه به مالدیو از شبی 40 دلار آغاز می گردد این سوای مالیاتی است که باید پرداخت کنید بنابر این باید خوب حواستان را جمع کنید و کمی بیشتر پرس و جو کنید شاید مهمانخانه ای یا اقامت پذیری در حدود شبی 30 دلار و کم تر هم بتوان پیدا کرد.

حمل ونقل در مالدیو

حمل و نقل در مالدیو تقریبا مقرون به صرفه و مناسب می باشد البته اگر سفر هواپیمای دریایی نشوید. چون که این هواپیماهای دریایی برای هر 20 دقیقه چیزی در حدود 500 دلار از شما هزینه خواهند گرفت. یک مسئله ای که در حمل و نقل مالدیو وجود دارد این است که قایق های محلی متاسفانه برنامه منظم و مشخصی برای حرکت ندارند اما خوبیش این است که برای یک سفر و گشت و گذار سه ساعته چیزی در حدود 2 الی 4 دلار از جسب شما خالی خواهد شد.برای نمونه اگر بخواهید از ماله به مافوشی بروید باید 3 دلار پرداخت کنید یا از مافوشی بخواهید خود را به گورایدو برسانید باید 2 دلار بپردازید و از مافوشی به فولیدهو در حدود 4 دلار از شما کرایه خواهند گرفت .

هزینه خورد و خوراک در مالدیو

بعضی از مهمانخانه ها برای سفر مقرون به صرفه به مالدیو دارای یک وعده غذای رایگان هستند معمولا صبحانه را می توانید در اینجا رایگان نوش جان نمایید اما هر وعده غذا تقریبا چیزی در حدود 5- 10 دلار برای شما آب می خورد. البته اگر بتوانید وعده غذایی خود را کم کنید شاید بتوانید در پول غذا صرفه جویی نمایید ! در جزیره های کوچکتر معمولا فقط در مهمان خانه ها می توانید غذا بخورید و انتخاب کمتری برای تنوع غذایی پیش رویتان خواهد بود. در سفر به مالدیو برای مثال در یکی از کوچکترین جزیره های مالدیو به نام فولید هو می توان غذاهایی مانند چه چلو مرغ ، چه باربکیو ماهی ، چه برنج ادویه دار و این قبیل غذا ها را سفارش داد که تقریبا هزینه ای در حدود 10 دلار خرج برمی دارد. این جا تعداد رستوران ها اندک و در حدود 3 رستوران می باشد و تقریبا قیمت همشون در یک میزان است . برعکس در جزیره دیگری به نام مافوشی که جزیره ای تقریبا شلوغ هم می باشد تعداد رستوران ها به 12 رستوران می رسد . و قیمت غذا هم تقریبا در همه رستوران ها مناسب وبه صرفه می باشد. برای هر وعده غذا چیزی در حدود 5- 10 دلار خواهید پرداخت خواهید کرد در این جزیره بیشتر غذا ها از ماهی درست می شوند مثل برنج ادویه دار ، تن ماهی با برنج ، چیپس با ماهی.

گردش و سرگرمی در مالدیو

در سفر به مالدیو برای گردش و سرگرمی که بیشترش غواصی می باشد مقرون به صرفه ترین راه رزرو آن به وسیله مهمان خانه خواهد بود یا بعلاوه به وسیله مراکز غواصی که در جزایر مالدیو وجود دارد می توانید وسایل لازم برای غواصی را با قیمت مناسب تهیه نموده و هزینه ای در حدود 50 دلار برای هر بار غواصی پرداخت کنید .بعلاوه می توانید با یک قایق یک سفر کوتاه داشته باشید و به غواصی رد آب هیا این جزیره بپردازید شاید این مقرون به صرفه ترین راه برای غواصی باشد. در مجموعه نکات کم هزینه به مالدیو بدانید که اگر بخواهید از استراحتگاه هایی که در جزایر مختلف وجود دارد تماشا نمایید باید از قایق های تندرو بهره ببرید چون قایق های محلی توقفی در جزایر استراحتگاهی ندارند. قایق های تندرو برای یک سفر 45 دقیقه ای تقریبا در حدود 280 دلار برای هر نفر هزینه دارد. یا اگر بخواهید مقرون به صرفه تر از این استراحتگاه ها بهره ببرید باید در سفر مقرون به صرفه به مالدیو خود را به یک جزیره نزدیک برسانید و از یک ماهی گیر محلی بخواهید شما را در به انجا ببرد.

مالیات و دستمزدها در مالدیو

در سفر مقرون به صرفه به مالدیو این نکته را در نظر داشته باشید که به وسیله دولت مالدیو یکسری قانون در مورد مالیات وضع شده است که شاید پرداخت این مالیات ها برای شما خوشایند نباشد برای هر شبی که در مالدیو اقامت می کنید باید مالیات بپردازید . بیشترا مالیات ها نقدا از شما دریافت می گردد . به ازای هر نفر باید شبی در حدود 8 دلار مالیات پداخت نمایید. 8 دلار باید برای مالیات خدمات و لوازم اتاق و 10 درصد هزینه خدمات که از طرف صاحبان مهمانخانه ها و یا اقامتگاه ها و رستوران ها از شما دریافت خواهد شد و هزینه ای اجباری می باشد که حتما باید پرداخت نمایید.این نکته را مد نظر داشته باشید که در تبدیل ارز تان از روفیه به ارز مورد نظر خودتان مطمنا به مشکل برخورد خواهید کرد بنابر این همه پول خود را در سفر به مالدیو به روفیه تبدیل نکنید و پیشنهاد ما به شما این است که چند صد دلار امریکایی نیز همراه خود داشته باشید تا به مسئله ای برنخورید.

منبع: همگردی
انتشار: 14 دی 1401 بروزرسانی: 14 دی 1401 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1623

به "چگونه سفری مقرون به صرفه به مالدیو داشته باشیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه سفری مقرون به صرفه به مالدیو داشته باشیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید