چیدمان آپارتمان به سبک دکوراسیون صنعتی با تم تیره و مردانه

به گزارش مجله نازلارا، سبک صنعتی آنچنان که باید در بین خانه دارهای ایرانی مورد توجه قرار نگرفته است. اما چیدمان منزل به سبک دکوراسیون صنعتی یکی از خاص ترین شیوه های تزیین دکوراسیون داخلی است. به همین خاطر آنهایی که دوست دارند دکوراسیونی متفاوت و جدید را تجربه نمایند، قطعا به سبک صنعتی علاقمند خواهند شد. در سبک صنعتی تمام وسایل غیر ضروری از چیدمان حذف شده و راحتی فضا در الویت اول قرار گرفته است. در طراحی داخلی صنعتی، لوازم بازیافتی فلزی و آهنی به شکل خام خود که در محیط کارخانه و حیاط پشتی خانه یا انباری ها دیده می گردد، حضوری پر رنگ دارند. دیوارهای عمدتا از جنس آجر یا بتن بوده و کفپوش و کابینت ها نیز از جنس چوب طبیعی هستند.

چیدمان آپارتمان به سبک دکوراسیون صنعتی با تم تیره و مردانه

البته این موضوع به این معنی نیست که متریال بکار رفته در سبک صنعتی حتما باید از لوازم فلزی و چوبی قدیمی باشد، بلکه منظور لوازمی است که با طراحی خاص خود، ما را به یاد محیط های صنعتی کارخانه و کارگاه ها می اندازند. از مزیت های سبک طراحی صنعتی می توان به انعطاف پذیری بسیار بالا در چیدمان، چشم گیر بودن دکوراسیون در عین سادگی و دوست دار محیط زیست بودن اشاره نمود. در ادامه به معرفی یک آپارتمان بسیار زیبا که به سبک صنعتی چیدمان شده پرداخته و بیشتر در خصوص این سبک خاص و زیبا صحبت می کنیم.

منظور از انعطاف پذیری بالای سبک دکوراسیون صنعتی، قابلیت تطبیق آن با هر نوع محیط و چیدمانی است. در دکوراسیون صنعتی رنگ های خنثی و مواد دارای تکسچر و بافت حضوری گسترده دارند، به همین خاطر ست کردن محیط خانه با مبلمان، دکوری ها و سیستم نورپردازی متنوع، کار ساده ای است. بعضی طراحان برای جذابیت بیشتر ، از رنگ های جذاب و قوی نیز به مقدار جزئی در دکوراسیون صنعتی استفاده می نمایند. در آپارتمان نمونه ای که قصد آنالیز آنرا داریم، از رنگ زرد برای افزایش جذابیت دکوراسیون در کنار رنگ های خنثی مثل خاکستری و مشکی استفاده وسیعی شده است.

صفحه جدید ما را دنبال کنید

دنبال می کنم

دکوراسیون صنعتی از لحاظ سادگی تا حد زیادی شبیه به دکورهای مینیمال و مدرن است. اما بخاطر حضور متریال های خام و طبیعی در دکوراسیون، چیدمان خانه حالتی چشم گیرتر به خود می گیرد. تضاد بین لوازم مدرن و لوازم هوازده قدیمی، ظاهری بسیار جذاب و خاص در دکوراسیون ایجاد می نماید که حرف های زیادی هم برای گفتن دارد. به خاطر حضور مواد طبیعی در سرتاسر خانه، واقعا نیازی به دکوری های تزیینی ندارید، زیرا خانه به همان حالت ساده و طبیعی خود، بسیار زیبا و کامل دیده می گردد.

همانطور که در عکس ها مشاهده می کنید، تم غالب در سبک دکوراسیون صنعتی، از رنگ های خنثی مثل خاکستری، طوسی، مشکی و سفید تشکیل شده است. البته بهتر است تناژ رنگ ها تیره باشند تا فضا حالتی جدی و رسمی به خود بگیرد، اما برای اینکه همه چیز خیلی خشک و رسمی نباشد، باید مقداری رنگ های جذاب و روشن را نیز وارد دکوراسیون کرد. رنگ زرد یکی از رنگ های جذاب و چشم گیری است که به خوبی در دکورهای تیره و خنثی خودنمایی نموده و مانع سرد و خشک دیده شدن آن می گردد. دقیقا مثل حالتی که در این آپارتمان 97 متری شاهدش هستیم.

هر چه محیط تیره تر باشد، نورپردازی آن نیز بیشتر به چشم می آید. سیستم نورپردازی این خانه از لامپ های میله ای فلزی که در سرتاسر سقف پخش شده اند استفاده می نماید. با یاری این لامپ ها می توان کنترل کاملی روی میزان روشنایی محیط خانه داشت. در قسمت جزیره آشپزخانه دو عدد لامپ آویز فلزی عظیم به رنگ زرد آویزان شده که در زمینه مشکی سفید کابینت ها به خوبی خودنمایی می نماید. توجه داشته باشید که سیستم نورپردازی در سبک دکوراسیون صنعتی عمدتاً فلزی و ساده هستند. به عبارت در دکوراسیون صنعتی خبری از لوسترهای شیشه ای و کریستالی پر زرق و برق نیست.

در تزیین دکوراسیون اتاق خواب به سبک صنعتی، باید تا حد امکان از وسایل کم و ساده استفاده کرد. در اینجا اتاق خواب مستر فقط تخت خواب فریم دار آهنی که با چراغ های ادیسونی تزیین شده جلب توجه می نماید. باقی لوازم مثل میز و جایگاه آرایش به همراه آینه، کمد لباس و رنگ آمیزی دیوارها به شکل ساده و خنثی انتخاب شده اند. یکی از ویژگی های مهم دکوراسیون های صنعتی، ترکیب مواد چوبی و فلزی کنار یکدیگر است. این موضوع به خوبی در اتاق خواب قابل مشاهده است، جایی که تخت خواب با فریم فلزی با میز و جایگاه چوبی به خوبی ترکیب شده است.

برای حمام و سرویس بهداشتی به سبک دکوراسیون صنعتی، بهترین پوشش برای دیوار و کف، کاشی های سفید مربعی هستند. اما برای اکسسوری ها، می توانید از رنگ های مشکی و قهوه ای نیز بهره ببرید. برای مثال شیر آب و دوش حمام مشکی رنگ در کنار کابینت حمام و روشویی چوبی به رنگ روشن، به خوبی با استایل صنعتی جور درمی آیند. همچنین اگر قرار است حمام با پارتیشن شیشه ای از دستشویی جدا گردد، بهتر است فریم دور پارتیشن به رنگ مشکی باشد. همانطور که مشاهده کردید با رعایت بعضی نکات ساده شما هم می توانید یک دکوراسیون سبک صنعتی را در جای جای آپارتمان خود ایجاد کنید.

منبع: اتاق
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 943

به "چیدمان آپارتمان به سبک دکوراسیون صنعتی با تم تیره و مردانه" امتیاز دهید

1 کاربر به "چیدمان آپارتمان به سبک دکوراسیون صنعتی با تم تیره و مردانه" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چیدمان آپارتمان به سبک دکوراسیون صنعتی با تم تیره و مردانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید