چینی ها چه یاری هایی به کشورها می نمایند؟

به گزارش مجله نازلارا، ایرنا نوشت: سخنگوی وزارت خارجه چین اظهار کرد این کشور به 131 کشور و سازمان بین المللی، برای مقابله با کرونا یاری پزشکی ارسال نموده و همچنان نیز این کار را ادامه خواهد داد.

چینی ها چه یاری هایی به کشورها می نمایند؟

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

جائو لی جیان روز آدینه در نشست خبری در پکن اضافه نمود: چین ضمن حفظ فرایند کنونی مهار شیوع ویروس کرونا در داخل کشور سعی می نماید تا حد امکان از جامعه بین المللی پشتیبانی و به کشورهای دیگر یاری کند.

او با بیان اینکه تا به امروز چین محموله های پزشکی نظیر ماسک، لباس محافظ و تست تشخیص کرونا به 127 کشور و 4 سازمان بین المللی ارسال نموده و یا در حال ارسال آن است توضیح داد: همچنین دولت های محلی، مؤسسات و گروه های غیر دولتی چین نیز محموله های پزشکی را به بیش از 100 کشور و سازمان بین المللی اهدا نموده اند.

این مقام چینی اضافه نمود: بعضی کشورها به وسیله مجاری دیپلماتیک درخواست هماهنگی برای خرید چنین کالاهایی از چین را مطرح نموده اند چین ضمن معرفی صادرکنندگان و ارائه فهرستی از موسسات تولیدکنندگان کالاهای پزشکی مورد تأیید نهادهایی نظارتی کشور، تسهیلاتی را برای ترخیص این محموله ها و ارسال آن به کشورهای دیگر در نظر گرفته است.

او گفت: چین همانند گذشته به همکاری با کشورهای دیگر و یاری رسانی و مقابله مشترک با کرونا ادامه می دهد و برای حفظ امنیت بهداشت عمومی در دنیا کوشش خواهد نمود.

وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا گفت که انگ زدن و متهم کردن دیگران نمی تواند ویروس کرونا را از بین ببرد.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا بار دیگر مدعی شده بود که ویروس کرونا از شهر ووهان مرکز استان هوبی چین به دیگر نقاط دنیا سرایت نموده است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 390

به "چینی ها چه یاری هایی به کشورها می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چینی ها چه یاری هایی به کشورها می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید