کاربران در انتظار بازگشت بسته های بلندمدت اینترنت موبایل ، رئیس رگولاتوری: موافق نیستم

به گزارش مجله نازلارا، درصورتی که همه چیز خوب پیش برود، قرار است به زودی بسته های بلندمدت اینترنت موبایل به سبد کاربران بازگردد.

کاربران در انتظار بازگشت بسته های بلندمدت اینترنت موبایل ، رئیس رگولاتوری: موافق نیستم

به گزارش خبرنگاران، مردم در حالی شاهد این اتفاق هستند که پس از افزایش تعرفه اینترنت از سوی اپراتورها، ناگهان بسته های بلندمدت سیار هم از لیست فروش آنها حذف شد. با این رویکرد، کاربرانی که بسته های بلندمدت به برنامه ریزی و مدیریت دیتای آنها یاری می کرد، با مسائل بسیاری روبه رو شدند. کسب وکارهای مجازی هم که در برخی از پلتفرم ها به ویژه پلتفرم های تصویری فعالیت می کردند، از آسیب حذف این بسته ها در امان نماندند.

با این حال، اکنون و در پی درخواست های بسیار مردم، مقامات وزارت ارتباطات از بازگشت بسته های بلندمدت به سبد فروش اپراتورها اطلاع داده اند. آنچه باعث درخواست های متعدد مردم شده، فراهم نبودن زیرساخت های اینترنت ثابت در کشور است. براساس آخرین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که مربوط به خرداد 1401 است ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار در کشور 116.40 و ضریب نفوذ اینترنت پهن باند ثابت 13.3 اعلام شده است.

به عبارت دیگر، اکنون نزدیک به 98 میلیون کاربر اینترنت سیار و کمی بیش از 11 میلیون کاربر اینترنت ثابت در کشور داریم. این آمار نشان دهنده این است که تجربه کاربری در خصوص اینترنت سیار تفاوت بسیار زیادی با تجربه کاربری اینترنت ثابت دارد.

بنابراین، ادعاهایی که در مخالفت با ارائه بسته های بلندمدت به دلیل ایجاد رقابت بین اینترنت سیار و ثابت مطرح می گردد، قابل تردید است؛ چرا که با وجود چنین شکافی، اساسا رقابت مفهوم خود را از دست می دهد.

عرضه بسته های 60 گیگابایتی

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هفته گذشته در حاشیه آیین افتتاح پروژه های ارتباطی کشور به مناسبت هفته دولت گفت که به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دستور داده تا به اپراتورهای سیار ابلاغ کند تا یک بسته بلندمدت 60 گیگابایتی تا هفته آینده تعریف و به وسیله آنها عرضه گردد.

زارع پور با اشاره به وقفه طولانی در ارائه بسته های بلندمدت از سوی اپراتورها وعده داد که در هفته آینده (هفته جاری) اپراتورها بار دیگر بسته هایی بلندمدت با حجم زیاد ارائه می نمایند. این در حالی است که او در تیرماه هم طی یک برنامه تلویزیونی از ارائه بسته های نو از سوی اپراتورها اطلاع داد که هنوز اجرایی نشده است.

موافق نیستیم

رئیس رگولاتوری، ارائه بسته اینترنت سیار بلندمدت و با حجم بالا را رقیب اینترنت ثابت می داند.

صادق عباسی شاهکوه، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت وگو با رسانه ها درباره پیگیری وعده ارائه بسته پرحجم و بلندمدت اینترنت موبایل، با اشاره به این که ما بسته ای را پیشنهاد نمی دهیم می گوید: اصولا اپراتورها باید بسته را به رگولاتوری پیشنهاد دهند تا ما بسته را تأیید کنیم.

او درباره عرضه بسته های بلندمدت یادآوری می نماید که درخواستی برای تعریف بسته بلندمدت موبایل بوده که متقاضیان، این خواسته را به آقای وزیر منتقل نموده اند.

رئیس رگولاتوری با اشاره به عرضه بسته های 70گیگابایتی در گذشته، می گوید: اکنون پرحجم ترین بسته اینترنت همراه، 15گیگا بایت است. معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به تمایل بسیاری از کاربران تلفن همراه به بسته های بلندمدت اشاره می نماید و تأکید می نماید که ما چندان مایل به ارائه بسته های بزرگ اینترنت همراه نیستیم؛ زیرا این کار رقابت با اینترنت ثابت محسوب می گردد و هر چه بسته های پرحجم موبایل کمتر باشد، برای اینترنت ثابت بهتر است.

با این حال، عباسی شاهکوه می گوید: در حال هماهنگی با اپراتورها هستیم که بسته بزرگ و بلندمدتی را پیشنهاد دهند تا فعلا افرادی که احتیاج دارند احتیاجشان برطرف گردد و به امید روزی که اینترنت ثابت توسعه پیدا کند.

گزارش: عمادالدین قاسمی پناه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 شهریور 1401 بروزرسانی: 18 شهریور 1401 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1570

به "کاربران در انتظار بازگشت بسته های بلندمدت اینترنت موبایل ، رئیس رگولاتوری: موافق نیستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربران در انتظار بازگشت بسته های بلندمدت اینترنت موبایل ، رئیس رگولاتوری: موافق نیستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید