کلیسای جامع سنت ایزاک؛اصلی ترین و بزرگترین کلیسای جامع ارتدوکس روسیه

به گزارش مجله نازلارا، کلیسای جامع سنت ایزاک در قرن 19 بنا شده است و گنبدی طلایی دارد که درخشش گنبد طلا کاری شده آن را از تمام نقاط شهر سن پترزبورگ می توان دید.

کلیسای جامع سنت ایزاک؛اصلی ترین و بزرگترین کلیسای جامع ارتدوکس روسیه

فضای داخلی کلیسا واقعا شگفت انگیز است و نمای بیرونی این کلیسا با مجسمه هایی جادویی و ستون های گرانیتی غول پیکر مزین شده اند.

کلیسا به سنت ایزاک یا سنت اسحاق اهل دالماتیا، قدیس محافظ پتر کبیر تعلق دارد. این کلیسا در کنار جاذبه های نمادین و تاریخی شهر قرار می گیرد و از آن به عنوان سمبل امپراطوری روسیه یاد می گردد.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما و سفر به شهر زیبای سن پترزبورگ را داشته باشید، پیشنهاد می گردد حتما از کلیسای زیبا و شگفت انگیز سنت ایزاک بازدید کنید.

چرا بازدید از کلیسای سنت ایزاک پیشنهاد می گردد؟

از کلیسای جامع سنت ایزاک به عنوان کلیسای اصلی شهر و عظیمترین کلیسای جامع روسیه یاد می گردد.

معماری آن تا حدی زیبا و دل فریب است که نظر هر ببیننده ای را جلب می نماید.

این بنا دومین ساختمان بلند سن پترزبورگ بعد از کلیسای پیتر و پل است.

یکی دیگر از دلایل بازدید از کلیسای سنت ایزاک، وجود مجسمه های عظیمی از فرشتگان، الهه ها و خدایان در این بناست.

تاریخچه کلیسای سنت ایزاک

ساخت کلیسای سنت ایزاک را در سال 1818 پایه ریزی نمودند. امپراتوری الکساندر اول، ساخت این بنا را آغاز نمود و سرانجام توسط برادر جوان تر او، امپراتور نیکولاس اول در سال 1858 به سرانجام رسید. برای ساخت این بنا در میان معماران مسابقه ای برگزار گردید و در نهایت معماری به نام آگوست دومانفراند توانست برنده گردد. او به عنوان مدیر پروژه ساخت کلیسا منصوب گشت.

در سال 1928 میلادی کاربری کلیسا به موزه تغییر داده شد و اولین نمایشگاهی که در آنجا برپا شد در خصوص تاریخچه ساخت و ساز آن بود. البته امروزه هم از آن به عنوان کلیسا برای انجام مراسم اصلی کاتولیک استفاده می نمایند.

در طول جنگ دنیای دوم، تمام آثار موزه از کلیسای جامع به دیگر موزه های شهر انتقال داده شد، زیرا روسی ها می دانستند که توپخانه آلمان از کلیسای جامع به عنوان نقطه اصلی شهر استفاده نموده و از این طریق بمب گذاری می نماید. در سال 1931 این کلیسا میزبان سنگین ترین پاندول دنیا شد، آونگی که به طور چشمگیری چرخش روزانه زمین را به دور محور خود نشان می داد.

معماری کلیسای سنت ایزاک

سبک معماری این کلیسا مانند کلیسای سنت کاترین تلفیقی از سبک باروک و کلاسیک است. معماری داخلی این بنا تحت تاثیر سبک سمبولیسم اجرا شده است. گنبد طلایی بر روی یک سیلندر قرارگرفته و پنجره هایی کوچک اطراف آن ساخته شده است.

هر گوشه ای از کلیسای ایزاک دارای ویژگی های منحصربه فردی است. برج ناقوس دارای 11 زنگ ناقوس است که از مس، قلع و آلیاژ با گرانیت های براق ساخته شده است.

مجسمه های حواریون در بالای کلیسای جامع ایزاک قرار دارند و روی درهای عظیم این کلیسا نیز با صحنه هایی از کتاب مقدس آذین داده شده است. ورودی کلیسای جامع با مجسمه ها و ستون های گرانیت قرمز و دیوارهای آن با سنگ مرمر خاکستری تزئین شده است.

در تزئین نمای داخلی از کاشی کاری های ظریف، نقاشی ها و ستون هایی از جنس لاجورد و مرمر سبز استفاده شده است که هر دو از کانی های با ارزش هستند. در کنار نرده های داخلی نیز ردیفی از شمایل فرشتگان به چشم می خورد. شیشه های رنگارنگ موجود در محراب اصلی کلیسا از دیگر مشخصه های منحصر به فرد این کلیسا است.

کلیسای سنت ایزاک نماد مذهب و تاریخ در سن پترزبورگ و مکانی برای عبادت و مراسم مذهبی است. ساخت و طراحی این کلیسا طوری اجرا شده است که ظرفیت پذیرش 14000 نمازگذار را به صورت ایستاده دارد. اگر جاذبه های این مکان شما را برای بازدید ترغیب نموده است هم اکنون برای رزرو بلیط هواپیما سن پترزبورگ اقدام کنید.

امکانات موجود در کلیسای سنت ایزاک

گردشگران خارجی برای خرید بلیط کلیسای سنت ایزاک باید به باجه بلیط فروشی که در داخل محوطه و در سمت راست نمای جنوبی کلیسا قرار گرفته است مراجعه نمایند. اگر به ویلچر احتیاج داشته باشید می توانید از آن بهره ببرید. در قسمت ورودی و خروجی مجموعه آنسانسورهای مخصوص نیز وجود دارد که برای این منظور باید هماهنگی های لازم را با مدیر مسئول انجام دهید.

ساعت و هزینه بازدید از کلیسای سنت ایزاک

این کلیسا هر روزهفته به جز چهارشنبه ها از ساعت 10:30 صبح تا 17:30 بعد از ظهر پذیرای مراجعه نمایندگان است. در طی فصل تابستان یعنی از اول مه تا سی ام سپتامبر این موزه از ساعت 18 تا 22:30 باز است و برای ورود به آن خرید بلیط ورودیه ضروری است. برای بازدید از این کلیسا حدود 2.5 الی 3 ساعت زمان احتیاج است.

نحوه دسترسی به کلیسای سنت ایزاک

به منظور دسترسی به این کلیسا نزدیک ترین ایستگاه مترو، ادمیرالتیسکایا است.

بهترین زمان سفر

اگر قصد خرید بلیط هواپیما و سفر به شهر زیبای سن پترزبورگ را داشته باشید، بهترین زمان سفراز میانه های ماه ژوئن تا سپتامبر (26 خرداد تا 8 مهر) است.

جاذبه های دیدنی نزدیک کلیسای جامع سنت ایزاک

سوار کاری برنزی: 450 متر

کاخ مارینسکی: 550 متر

موزه هرمیتاژ: 1.1 کیلومتر

میدان قصر: 1.1 کیلومتر

موزه دولتی روسیه: 2.1 کیلومتر

کلیسای ناجی در خون: 2.8 کیلومتر

هتل های نزدیک کلیسای سنت ایزاک

هتل پتر: 500 متر

هتل رنسانس بالتیک سن پترزبورگ: 700 متر

هتل متروپلیس: 750 متر

هتل آستوریا: 800 متر

هتل بریج: 800 متر

هتل انگلتر: 900 متر

رستوران های نزدیک کلیسای سنت ایزاک

رستوران تاندور: 450 متر

خانه استیک استروگانف: 500 متر

رستوران دولما: 650 متر

رستوران آستوریا: 850 متر

رستوران ایتالیایی: 1.1 کیلومتر

رستوران پروسپکت: 1.2 کیلومتر

منبع: گردشبان
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 624

به "کلیسای جامع سنت ایزاک؛اصلی ترین و بزرگترین کلیسای جامع ارتدوکس روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیسای جامع سنت ایزاک؛اصلی ترین و بزرگترین کلیسای جامع ارتدوکس روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید