یک هزار و 545 طرح صنعتی در آذربایجان شرقی در حال اجراست

به گزارش مجله نازلارا، معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت:یک هزار و 545 طرح صنعتی با سرمایه گذاری 23 هزار و 629 میلیارد تومان در استان در دست اجراست.

یک هزار و 545 طرح صنعتی در آذربایجان شرقی در حال اجراست

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از تبریز ،نادر اصغرپور معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت:با بهره برداری از این طرح ها برای بیش از 43 هزار نفر زمینه اشتغال ایجاد می گردد.

اوبا بیان اینکه از مجموع این طرح ها، 936 طرح بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی داردافزود: در نیمه نخست سال جاری یک هزار و 281 فقره جواز تاسیس صادر شده که از این تعداد یک هزار و 157 فقره جواز تاسیس ایجادی و 124 فقره جواز تاسیس توسعه ای است.

اوبا اشاره به رشد 33 درصدی صدور جواز های تاسیس در استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته گفت: این موضوع نشان از علاقه مندی فراوریکنندگان، صنعتگران و فعالان مالی به سرمایه گذاری در شهرک های تخصصی بوده و بیشترین اندازه صدور جواز تاسیس ایجادی مربوط به شهرک های صنعتی در شهرستان های تبریز، آذرشهر، شبستر و بستان آباد است.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: ساخت ماشین آلات و تجهیزات، محصولات فلزی فابریکی، محصولات حاصل از بازیافت لاستیک و پلاستیک، ساخت مواد و محصولات شیمیایی از جمله گروه های صنعتی هستند که بیشترین اندازه صدور جواز های تاسیس ایجادی را به خود اختصاص داده اند.

اصغرپور یادآوری کرد: اندازه صدور جواز های تاسیس توسعه ای در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 44 درصد رشد داشته که نشانگر توجه واحد های صنعتی استان به افزایش ظرفیت فراوری و تنوع محصولات فراوریی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1303

به "یک هزار و 545 طرح صنعتی در آذربایجان شرقی در حال اجراست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک هزار و 545 طرح صنعتی در آذربایجان شرقی در حال اجراست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید