13 روش ساده افزایش عمر ماشین لباسشویی

به گزارش مجله نازلارا، برای افزایش عمر ماشین لباسشویی چه کارهایی را باید انجام دهیم؟ چه کارهایی عمر ماشین لباسشویی را کم می کند؟ عمر مفید ماشین لباسشویی حدود 10 تا 14 سال است. اما اگر برخی نکات و دستور العمل ها را به طور مداوم رعایت کرده و از دستگاهتان به خوبی مراقبت کنید، می توانید باعث افزایش عمر ماشین لباسشویی و بهبود عملکرد آن شوید. در این مقاله از سرویس در به راهکارهای افزایش عمر ماشین لباسشویی و باید و نبایدهای آن می پردازیم.

13 روش ساده افزایش عمر ماشین لباسشویی

راهکارهای افزایش عمر ماشین لباسشویی

1- ماشین لباسشویی را کاملا تراز کنید

وقتی ماشین لباسشویی شما تراز نباشد، می تواند لرزش شدیدی ایجاد کند و باعث حرکت آن در سطح زمین شود. تراز نبودن دستگاه نه تنها می تواند به اشیای اطراف آن آسیب برساند، بلکه می تواند به خود دستگاه نیز آسیب جدی وارد کند.

این مشکل به راحتی با تنظیم پایه های تراز جلویی ماشین لباسشویی برطرف می شود. پایه ها را در ارتفاع مناسب تنظیم و سپس مهره قفل را روی بدنه دستگاه محکم کنید.

2- سطوح ماشین لباسشویی را تمیز کنید

پاک کردن گرد و غبار و مواد شوینده اضافی ریخته شده از بیرون ماشین های لباسشویی، برای بالا بردن طول عمر ماشین لباسشویی ضروری است. همچنین واشرها و درهای شیشه ای را با وسواس ویژه پاک کنید.

پاک کردن واشرها باعث افزایش عمر ماشین لباسشویی می شود و از بروز جرم جلوگیری می کند. همچنین به باز شدن راه آب کمک می کند. برای روش های می توانید روی لینک مقاله کلیک کنید.

3- ماشین لباسشویی را پرز زدایی کنید

ممکن است فکر کنید که فقط خشک کن های ماشین لباسشویی پرزها را در مجاری و پرز گیر جمع می کنند، اما بیشتر ماشین های لباسشویی در طول چرخه شست وشو، پرزها را جمع می کنند و در طول چرخه تخلیه آن را به داخل فاضلاب می فرستند.

اگر دستگاه شما Maytag است، ممکن است پرزها در لوله مرکزی همزن جمع شوند. باید لوله ماشین را بلند کرده و به صورت دوره ای تمیز کنید. همچنین معمولا ماشین های لباسشویی یک فیلتر پرز بالای مخزن آن دارند که باید آن را بیرون بکشید، تمیز کنید و دوباره آن را سر جای خودش قرار دهید.

در ضمنً، اگر هر از گاهی در آشپزخانه یا حمام مجاور دچار مسائل مربوط به تخلیه آب می شوید، ممکن است به خاطر پرزهایی باشد که در لوله های تخلیه گیر کرده اند.

4- شلنگ های پر کننده آب را بررسی کنید

شیلنگ های آبی که به ماشین لباسشویی وصل هستند، ممکن است به مرور زمان دچار نشتی یا ترکیدگی شود. چک کردن این شلنگ ها به عنوان راهی برای افزایش عمر ماشین لباسشویی یک اقدام پیشگیرانه مثبت است.

هر از گاهی این شیلنگ ها را برای مطمئن شدن از عدم وجود هر گونه نشانه ای از سایش یا پوسیدگی بررسی کنید. اگر یک برآمدگی کوچک در لاستیک شلنگ مشاهده کردید، می تواند نشانه اولیه پارگی باشد. بیشتر سازندگان ماشین لباسشویی توصیه می کنند که شیلنگ ها را هر 5 سال یک بار تعویض کنید.

5- بیش از حد لباس ها را خشک نکنید

خشک کردن بیش از حد لباس ها، نه تنها باعث هدر رفتن انرژی می شود، بلکه عمر لباس شما را هم کاهش می دهد. همچنین باعث ساییدگی و پارگی در قطعات خشک کن ماشین لباسشویی می شود. برای افزایش عمر ماشین لباسشویی، لباس ها را به مقدار و به مقدار توصیه شده خشک کنید.

6- در پی یک سنسور رطوبت باشید

یکی از مزایای استفاده از سنسور رطوبت برای ماشین لباسشویی این است که ماشین، به طور اتوماتیک چرخه خشک کردن لباس را تنظیم می کند. این سنسور هنگامی که لباس شما خشک می شود، ماشین را خاموش کرده و از این راه به افزایش عمر ماشین لباسشویی کمک می کند.

7- درب ماشین لباسشویی را باز بگذارید

اگر کودک خردسال یا حیوانات خانگی کنجکاو ندارید، بعد از هر بار شست و شوی لباس با ماشین لباسشویی، درب آن را باز نگه دارید تا داخل ماشین خشک شود. این کار باعث می شود ماشین لباسشویی کپک نزند و ایجاد بوی نامطبوع جلوگیری شود.

پس از هر بار شست وشو، واشر جلو، واشرهای بالایی و اطراف لگن را پاک کنید. اگر متوجه کپک زدن در واشر یا قسمت های دیگر ماشین لباسشویی شدید، آن را تمیز کنید. می توانید از سرکه یا سفید کننده استفاده کنید. برای می توانید راهکارهای ساده ای را انجام دهید.

8- تهویه مناسب خشک کن برای ماشین لباسشویی

تهویه مناسب خشک کن نه تنها برای سلامت خشک کن ماشین لباسشویی، بلکه برای سلامت شما هم مفید است. خشک کن هایی که تهویه نامناسب ندارند، می توانند در داخل بدنه خشک کن پرزهای اضافی را جمع کرده و مونوکسید کربن را در فضای زندگی آزاد کنند.

مطمئن شوید که شلنگ دریچه خشک کن بیشتر از حد توصیه شده در دفترچه راهنما کشیده نمی شود و هیچ گونه پیچ خوردگی یا افتادگی در این قسمت ها وجود ندارد . چون این موضوع می تواند باعث جمع شدن پرزها شده و خطر آتش سوزی را در پی داشته باشد.

9- داخل ماشین لباسشویی را تمیز کنید

ماهی یک بار دیسپنسرها و ملحقات ماشین لباسشویی را به منظور افزایش عمر ماشین لباسشویی تمیز کنید. پاک کردن داخل مخزن یا دیگ ماشین، راه مطمئنی است که خیالتان را راحت می کند رنگ های به جا مانده از لباس ها پاک می شوند و برای دفعات بعدی، این رنگ ها به لباس های دیگر منتقل نمی شوند.

10- برای تعطیلات لباسشویی را از برق بکشید

اگر قصد سفر دارید، برای ایمن نگه داشتن ماشین لباسشویی، منبع آب را ببندید. همچنین ماشین لباسشویی و خشک کن آن را از برق بکشید. این احتمال را در نظر بگیرید که ممکن است زمانی که در خانه نیستید، شلنگ ماشین پاره شود یا از جای خود بیرون بیاید. بنابراین در زمان برگشت باید منتظر یک فاجعه به تمام معنا باشید.

11- به مقدار کافی شوینده بریزید

برخلاف تصور عموم مردم، استفاده زیاد از شوینده ها، لباس را تمیزتر نمی کند. در واقع با این کار، هم ذرات شوینده های ماشین لباسشویی روی لباس می ماند و از عمر آن کم می کند و هم طول عمر ماشین لباسشویی را کاهش می دهد.

با گذشت زمان، مقدار زیاد مواد شوینده به درام ماشین لباسشویی هم آسیب می رساند و می تواند باعث انسداد شود. در این حالت، آب برگشت داده می شود و آسیب بیشتری ایجاد می کند. بنابراین اگر از مواد شوینده زیاد استفاده کنید، ماشین لباسشویی شما باید سخت تر کار کند.

در نتیجه ی سخت تر و بیشتر کار کردن ماشین لباسشویی، انرژی بیشتری مصرف می شود و ماشین برای آبکشی زمان و انرژی بیشتری را باید صرف کند. در برخی از این شوینده ها به مقدار مناسب مصرف اشاره شده است، می توانید از راهنمای روی پاکت یا بسته آنها کمک بگیرید.

برای برای ماشین لباسشویی از برندهای معتبر از طریق فروشگاه های زنجیره ای با همان تخفیفات همیشگی و به صورت حضوری، اینترنتی و تلفنی می توانید اقدام کنید.

12- لباس های مرطوب را به سرعت درآورید

اگر لباس های خیس را در ماشین لباسشویی قرار دهید و همراه با لباس های خشک بگذارید تا سر فرصت بشویید، نه تنها باعث ایجاد بوی نامطبوع می شوند، بلکه ممکن است مجبور شوید دوباره و سه باره آنها را بشویید.

رطوبت همچنین باعث رشد کپک در داخل ماشین لباسشویی می شود. این موضوع هم برای سلامتی شما خطرناک است و هم عمر ماشین لباسشویی را کم می کند. هاگ های کپک می توانند باعث ایجاد آسیب جدی به مهر و موم های ماشین شوند.

اگر آلودگی ناشی از کپک ماشین لباسشویی خیلی شدید باشد، ممکن است مجبور شوید واشر را تعویض کنید. پس لباس های خیس را در اسرع وقت درآورید و لباسشویی خود را به طور مرتب تمیز کنید. بعد از شستن لباس ها هم درب ماشین لباسشویی را باز بگذارید تا مخزن آن خشک شود.

برخی از ماشین های لباسشویی تازه حتی برنامه هایی دارند که پس از اتمام چرخه شست وشو، پیام یادآوری را برای شما ارسال می کنند.

13- به مقدار کافی ماشین را پر کنید

پر کردن بیش از حد ماشین لباسشویی در نهایت منجر به آسیب موتور و قاب می شود. وزن اضافی همچنین باعث ایجاد استرس به درام می شود و می تواند آن را از تراز خارج کند. در ضمنً اگر لباس ها جای کافی نداشته باشند، نمی توانند به درستی حرکت کنند. بنابراین به درستی تمیز نمی شوند و احتمالا نیاز به شست وشوی بیشتر خواهند داشت.

علاوه بر این موارد، در صورت پر کردن بیش از حد ماشین لباسشویی، مواد شوینده جایی برای خروج ندارند، بنابراین بقایای آن ها در دستگاه باقی می مانند. حتی این کار باعث می شود لباس ها جای کافی نداشته باشند و به قاب ماشین کوبیده شده و باعث ارتعاش و سر و صدای زیاد شوند.

پس لباس ها را به مقدار در ماشین لباسشویی قرار دهید. فقط سه چهارم ماشین باید پر باشد حتی در برخی ماشین های لباسشویی که واشرهای قدیمی دارند، ممکن است مجبور باشید مقدار کمتری لباس قرار دهید. برای خرید و از برندهای معتبر به صورت تلفنی، اینترنتی و حضوری از فروشگاه های اقدام کنید.

سوالات متداول

برای افزایش عمر ماشین لباسشویی چه کار کنیم؟

راه های مختلفی برای افزایش عمر ماشین لباسشویی وجود دارد. باید به صورت مداوم رطوبت ماشین را خشک کنید. آن را تراز کنید. به مقدار مناسب لباس و شوینده در ماشین بریزید. شلنگ ها و متعلقات ماشین را چک کرده و در صورت خرابی تعویض کنید.

چقدر شوینده در ماشین لباسشویی بریزیم؟

بسته به حجم لباسی که می شویید و نوع شوینده ای که استفاده می کنید، باید از مواد شوینده استفاده کنید. معمولا مقدار صحیح استفاده از شوینده ها روی بسته بندی آنها نوشته شده است. می توانید از راهنمای استفاده از شوینده کمک بگیرید.

منابع: apartmenttherapy/ torontorefrigeration/ electrafixbc

منبع: افق کوروش
انتشار: 24 بهمن 1401 بروزرسانی: 24 بهمن 1401 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1645

به "13 روش ساده افزایش عمر ماشین لباسشویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 روش ساده افزایش عمر ماشین لباسشویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید