40 هزار دانشجوی خارجی از 129 ملیت در دانشگاه های ایران تحصیل می نمایند

به گزارش مجله نازلارا، مدیر کل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان گفت: در حال حاضر افزون بر 40 هزار دانشجوی خارجی از 129 ملیت مختلف در دانشگاه های ایران تحصیل می نمایند.

40 هزار دانشجوی خارجی از 129 ملیت در دانشگاه های ایران تحصیل می نمایند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از وزارت علوم، دفتر امور کنسولی دانشجویان خارجی دانشگاه حکیم سبزواری، با حضور مدیر کل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان افتتاح شد.

عبدالحمید علیزاده در این آیین با اشاره به دیپلماسی فعال علمی جمهوری اسلامی ایران گفت: هم اینک افزون بر 40 هزار دانشجوی خارجی از 129 ملیت مختلف در دانشگاه های ایران تحصیل می نمایند.

وی توضیح داد: هم اینک هم پای برنامه ششم توسعه در حال حرکت هستیم؛ به طوری که در انتهای سال تحصیلی 98-97 یک درصد جمعیت دانشجویی، دانشجویان خارجی بوده اند که از جهت های کنکور سراسری، غیربورسیه، شهریه پرداز و بورسیه وارد دانشگاه های کشور شده اند.

علیزاده با اشاره به اینکه عزم ملی برای جذب بیشتر دانشجویان خارجی شکل گرفته، اضافه نمود: با ارتقاء و حفظ کیفیت آموزشی بستر های لازم برای پذیریش و تربیت دانشجویان خارجی فراهم شده است.

مدیر کل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان گفت: از مجموع 40 هزار دانشجو خارجی کشور، 29 هزار دانشجو در دانشگاه های زیر پوشش وزارت علوم و مابقی دانشجویان در دانشگاه های آزاد اسلامی و دانشگاه های زیر پوشش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال تحصیل هستند.

علیزاده اضافه نمود: در راستای تمرکززدایی در وزارت علوم برای ارائه خدمات مناسب در محل به دانشجویان بین المللی دفاتر کنسولی در 15 استان کشور دایر شده که در قالب دفاتر استانی و دانشگاهی شعب یک و دو فعالیت دارند.

وی توضیح داد: امروز سی و یکمین دفتر امور کنسولی دانشجویان خارجی در دانشگاه حکیم سبزواری به بهره برداری رسید که منشا خدمات آسان، سریع و مطلوب در پذیریش دانشجویان بین المللی فراهم شد.

علیزاده ادامه داد: نگاه ویژه ای در مدیریت دانشگاه حکیم سبزواری در زمینه جذب و پذیریش دانشجویان خارجی شکل گرفته و چشم انداز مطلوبی برای افزایش دانشجویان بین الملل در این دانشگاه ترسیم شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 191

به "40 هزار دانشجوی خارجی از 129 ملیت در دانشگاه های ایران تحصیل می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 هزار دانشجوی خارجی از 129 ملیت در دانشگاه های ایران تحصیل می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید