7 راه حل برای داشتن یک برندینگ شخصی پیروز!

به گزارش مجله نازلارا، امروزه فراگیر شدن و در دسترس بودن شبکه های اجتماعی مختلف و رسانه های آنلاین موجب شده تا بستر مناسبی برای ایجاد برندهای مختلف در اطراف ما ایجاد شود و جای تعجب ندارد که داشتن برند شخصی دیگر همانند گذشته نیاز نیست که روال سخت و آهسته ای را طی کند. امروزه افراد زیادی در شبکه های اجتماعی فعال هستند که خودشان به تنهایی توانستند با ارائه محصول، خدمات و دانش خود یک برند شخصی هر چند کوچک را ایجاد کنند و به چیزی برسند که شاید در گذشته با زحمت و البته زمان بیشتری به دست می آمد.

7 راه حل برای داشتن یک برندینگ شخصی پیروز!

برای داشتن یک برند پیروز همه ما به دنبال راهکاهایی هستیم که بتوانیم مشاغل خود را گسترش دهیم و با پیشرفت و بازاریابی مناسب، کسب و کار خود را به تعداد بیشتری از مردم نشان دهیم و تصویر مثبتی از برند خود را در ذهن ها ایجاد کنیم.

برای اینکه بدانید اصول برندینگ چیست بد نیست سری به معروف ترین برندهای دنیا بزنیم، اپل با شعار متفاوت فکر کنید، دنیا را به چالش کشید و نایک مردم را فارغ از سن، جنس و یا آمادگی جسمانی، تشویق به فعالیت کرد و با این کار شخصیت و شعار خود را به مردم دنیا نشان دادند و بر قلب و ذهن مردم تاثیر گذاشتند و این یعنی قدرت و اصول برندینگ شخصی!

درواقع اصول پرسونال برندینگ همان نحوه عملکرد شرکت ها یا افراد، چگونگی ارائه خدمات به مردم، میزان ارزش سهام هر شرکت و چگونگی ارائه این ارزش هاست. یک برند قدرتمند در میان انبوهی از رقبا ایستادگی می کند و با بالا بردن آگاهی، تجربیات و کیفیت و خلاقیت خود سعی در فروش بیشتر و جذب مشتریان بیشتر می کند.

از طرف دیگر باید بدانید که اصول پرسونال برندینگ تنها اشاره به شرکت یا سازمان پیروز و معروف ندارد و یک فرد با همه اهداف، مهارت ها و تخصص های خود نیز می تواند به یک برند تبدیل شود و محبوبیت محسوسی در میان مردم کسب کند. بهتر است در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با هم بیشتر با اصول برندینگ شخصی آشنا شویم و اطلاعات مفیدی برای داشتن یک برندینگ شخصی پیروز به دست آوریم.

برندینگ شخصی چیست؟

برند شخصی از خیلی جهات شبیه به یک نام تجاری است. اینکه شما چه کسی هستید، چه می خواهید و چه ارزش هایی دارید و خودتان، محصول و یا خدماتتان را با این ارزش ها بیان می کنید و برای ارتباط با مخابین و مشتریانتان چه هویتی می سازید. در واقع برندینگ شخصی داستان یک شخص است که خودش را آنطور که هست و البته دوست دارد باشد به دیگران معرفی می کند و در آن نقاط قوت فرد برجسته می شود و به برند هویت می بخشد و اینگونه بین عموم مردم و مخاطبین شناخته می شود و مردم بخاطر علاقمند بودن به این هویت، شخصیت و پیام هایی که دارد آن برند را می پذیرند و از آن خرید و پیروی می کنند که در ادامه می توانید با راهکارهای اصول برندینگ شخصی آشنا شوید و فاصله تان تا رسیدن به پیروزیت را کوتاه تر کنید!

  1. خودتان را بهتر بشناسید

یکی از مهم ترین اصول برندیگ شخصی قبل از هر کاری این است که دقیقا هویت شخصی و حرفه ای شما را منعکس کند و برای این کار ابتدا باید بدانید که شما دقیقا چه کسی هستید، درونگرا هستید یا برونگرا و چه نقاط ضعف و قوتی دارید باید از مجموعه ای از سوالات زیر را از خودتان بپرسید:

  • من در کدام زمینه ها ممتاز هستم؟
  • چه چیزهایی به من انگیزه می دهد؟
  • دیگران در مورد چه ویژگی هایی از من تعریف می کنند؟
  • چه ویژگی های من را به آدم پیچیده ای برای دیگران تبدیل می کند؟
  • چه کارهایی از من انرژی زیادی صرف می کند؟
  • برای انجام چه کارهای ساعت ها زمان صرف می کنم و احساس خستگی نمی کنم؟

و سوالاتی از این قبیل که از اصول برندینگ شخصی هستند و می توانید برای پاسخ به خیلی از آنها از دوستان، همکاران و خانواده خود سوال بپرسید و ببینید آنها شما را چگونه توصیف می کنند. زمانی که از جنبه های مختلف شخصیت خود بیشتر آگاهی پیدا کردید، حال می توانید تصمیم بگیرید که چه برند شخصی را راه اندازی کنید و چه شخصیتی را برای برند خود در نظر بگیرید.

نگران هیچ چیز نباشید و تنها روی بهترین خصوصیات و ویژگی ها تمرکز کنید و این را بدانید که شما هم مثل سایر برندهای دیگر با گذشت زمان پیشرفت و رشد خواهید کرد و با گذشت زمان به تکامل خواهید رسید، پس برای شروع تنها روی همین ویژگی ها تمرکز کنید.

  1. با اصول برندینگ شخصی می خواهید برای چه چیزی شناخته شوید!

برند تجاری شما بازتاب بیشتر از چیزی است که شما امروز هستید و بیشتر به این موضوع اشاره دارد که قرار است به کجا برسید و چه بشوید. به علاوه برای اینکه بهتر با اصول برندینگ شخصی آشنا شوید شما باید جدا از درک مهارت ها شایستگی های خودتان، نقاط ضعف و قدرت خودتان را نیز ارزیابی کنید و بسنجید که قرار است با این خصوصیات مرجله بعدی به کجا برسید و به چه چیزهایی دست پیدا کنید. مهارت ها و صفاتی متمایز خود را که باعث پیشرفتتان می شود کشف کنید و بررسی کنید که در 5 تا 10 سال آینده قرار است چه صفات دیگری نیز به دست آورید و برای رسیدن به این ویژگی ها باید چه اقداماتی انجام دهید.

  1. مخاطبین خود را شناسایی کنید

یکی از اولین اصول پرسونال برندینگ این است که قبل از هر کاری باید مخاطبین خود را تعیین کنید. اینکه قرار است با چه افرادی روبرو باشید و هر چه زودتر این کار را انجام دهید، ترسیم داستان برند شما نیز ساده تر خواهد شد و اینگونه می توانید داستان برند خود را به زبان مخاطبین خود روایت کنید تا برای این قشر از افراد جذاب تر و قابل درک تر باشد.

برای مثال اگر کار و برند شخصی شما به گونه ای است که با مدیران و یا افرادی برای استخدام در ارتباط خواهید بود، می توانید کار خود را از لینکدین شروع کنید، زیرا 92 درصد از افرادی که استخدام کننده هستند و یا به دنبال شغل هستند، در آن قابل دسترس هستند و از طرف دیگر اگر کار شما طراحی گرافیکی است و می خواهید مشتریان فعلی خود را حفظ کنید و مشتریان جدیدی نیز به دست آورید، می توانید داستان برندینگ خودتان را از طریق وب سایت شخصی و یا صفحه اینستاگرام خود و ارائه نمونه کارهایتان در معرض نمایش بگذارید و در آنجا طیف گسترده ای از استعدادها و کارهای خود را دیگران نشان دهید.

  1. در مورد برند ایده آلتان کمی سرچ کنید و کارشناسان را دنبال کنید!

زمانی که شروع به نقشه کشی و طرح ریزی برای شروع کار خود می کنید، بهتر است کمی با دقت بیشتری سرچ کنید و متخصصان مربوط به حوزه کاری خودتان را نیز پیدا کنید. ببینید رهبران اصلی در حوزه مورد علاقه شما چه کسانی هستند و اگر وب سایت و یا وبلاگ شخصی دارند آن را پیدا کنید.

افراد پیروز در زمینه کاریتان را پیدا کنید و بررسی کنید که چگونه به این نقطه رسیدند و سپس بعد از اینکه شناخت کامل پیدا کردید شروع به تقلید کنید و سعی کنید از آنها بهتر عمل کنید. باید طرح ها، استراتژی ها و نوع بازاریابی و عملکرد آنها را بررسی کنید و در نهایت بهترین گزینه ها را برای کار خودتان انتخاب کنید.

عوامل پیروزیت و شکست این برندها را بشناسید و به بهترین نحو تقلید کنید. یکی از اولین اصول برندینگ شخصی این است که خودتان را به بالاترین سطح موجود در حوزه کاریتان برسانید و با شناخت نقاط ضعف و ایرادات سایر افراد قبل از خودتان، مراحل را با دیدی بازتر و آگاهانه تر پشت سر بگذارید.

  1. یک مصاحبه یا تماس با افراد پیروز داشته باشید!

همانطور که پیشتر گفته شد یکی از مهم ترین اصول پرسونال برندینگ این است که افراد پیروز حوزه کاری خودتان را به خوبی شناسایی کنید و بعد از شناسایی آنها به نحوی با آنها ارتباط برقرار کنید. شاید این مصاحبه یا تماس در حد چند دقیقه باشد اما از ارزش فوق العاده بالایی برای شما برخوردار است. بهتر است نترسید و از هر کسی که علاقه دارید تا بیشتر در مورد او و کارش بدانید سوال بپرسید. سوالات خود را از قبل دسته بندی و تعیین کنید و سعی کنید سوالاتی بپرسید که به شما در مورد کار و بینشی که دارید کمک کند. سوالاتی نظیر اینکه:

  • چگونه وارد این صنعت شدید؟
  • اگر قرار باشد دوباره این کار را شروع کنید و یا چیزی را تغییر دهید چه اقداماتی انجام می دهید؟
  • به نظر شما این صنعت چگونه در حال تحول است؟
  • چگونه می توان همیشه در این حوزه به روز بود؟
  • آیا در این حوزه انجمن های تجاری و حرفه ای وجود دارد که باید عضو آن شوم؟

شما تنها با همین چند سوال ساده یاد می گیرید که اصول برندینگ چیست چگونه وارد این حرفه شوید و چه اقداماتی انجام دهید.

  1. در رویدادها شرکت کنید!

برای اینکه بهتر بدانید اصول برندینگ چیست باید زمانی که در حال پرورش نام تجاری خود هستید، در رویدادها و همایش ها و جلسات رسمی و غیر رسمی زیادی شرکت کنید و با همسالان و اندیشمندان این صنعت ارتباط برقرار کنید. هر چقد بیشتر ارتباط برقرار کنید بیشتر با اصول برندینگ شخصی نیز آشنا خواهید شد.

شرکت در این رویدادها به شما کمک می کند تا نه تنها راحت تر برند شخصی خودتان را بسازید بلکه به طور محسوسی نیز در حرفه کاری خودتان پیشرفت کنید. سعی کنید در این رویدادها خجالت نکشید و اگر افرادی را پیدا کردید که می توانند به شما کمک کنند با آنها قرار بگذارید و فرصتی برای ارتباط بیشتر به دست آورید، حتی اگر این ارتباط از طریق ایمیل یا یک تماس تلفنی باشد.

  1. از دیگران بخواهید در مورد کارتان نظر دهند!

یکی از اصول برندینگ شخصی این است که کار خود را از زاویه دید دیگران نیز بسنجید. می توانید از همکاران یا مدیران خود در مورد برند شخصی خود بپرسید. خلاصه ای از ارزش هایتان را بیان کنید و ببینید که آنها چه بازخوردی دارند و چه توصیه هایی به شما پیشنهاد می دهند. اساتید حوزه کاریتان و رهبران سازمان ها هم می توانند افراد موثری برای بازخورد دادن در مورد کار شما باشند.

  1. حضور آنلاین خود را پررنگ تر کنید!

یکی از مهم ترین اصول برندینگ شخصی این است که هم برای ارتباط برقرار کردن با مدیران و همکاران و هم ارتباط با مشتریان و کاربرانی که قرار است در آیند با آنها کار کنید، بیشتر آنلاین باشید. امروزه با وجود شبکه های اجتماعی مختلف این کار بسیار ساده و موثر خواهد بود و در آنجا می توانید بخشی از ماجرای فعالیت و شروع کار و نقشه هایتان را به اشتراک بگذارید. در شبکه های اجتماعی افراد پیروز در حوزه کاریتان را دنبال کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید. می توانید یک وب سایت شخصی راه اندازی کنید و در آنجا بیشتر کارتان را شرح دهید و به نوعی با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید.

فراموش نکنید…

از مهم ترین مسائلی که نشان می دهد اصول برندینگ چیست این است که برای اثبات خودتان و نشان دادن فزونی تان در میان رقبا تلاش کنید و نشان دهید که خصوصیاتی بهتر از بقیه دارید. از هر فرصتی برای یادگیری بیشتر اصول پرسونال برندینگ استفاده کنید و سعی کنید تا درخشش کامل برندتان همچنان با انگیزه به تلاشتان ادامه دهید.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 71

به "7 راه حل برای داشتن یک برندینگ شخصی پیروز!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 راه حل برای داشتن یک برندینگ شخصی پیروز!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید