آماده&zwnjسازی زیرساخت&zwnjهای ایران&zwnjتئاتر برای تبدیل به پلتفرم پخش آنلاین تئاتر استان&zwnjها

به گزارش مجله نازلارا، رضا بصیرت با اشاره به آماده سازی زیرساخت ها در درگاه تخصصی هنر های نمایشی ایران (ایران تئاتر) برای پخش نمایش های استانی به صورت آنلاین، گفت: کار دیگری که در انجمن هنر های نمایشی ایران با رویکرد حمایت از تولیدات استانی در حال اجرا است، تقویت زیرساخت درگاه تخصصی هنر های نمایشی ایران (ایران تئاتر) برای پخش تئاتر های استانی است.

آماده&zwnjسازی زیرساخت&zwnjهای ایران&zwnjتئاتر برای تبدیل به پلتفرم پخش آنلاین تئاتر استان&zwnjها

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، صبح روز یکشنبه 16 آذرماه دومین جلسه مجازی مصاحبه و ملاقات قادر آشنا مدیرکل هنر های نمایشی، رضا بصیرت مدیرعامل انجمن هنر های نمایشی ایران و محمدرضا الوند مدیر هماهنگی تئاتر استان ها با روسای دفاتر استانی انجمن هنر های نمایشی سراسر کشور با موضوع آنالیز اساسنامه این شعب و با مدیریت سیدمحسن حسن زاده مدیر روابط عمومی اداره کل هنر های نمایشی در دفتر قادر آشنا برگزار گردید.

رضا بصیرت در ابتدای این جلسه با اشاره به این که گزارش مختصری از اتفاقاتی که از ابتدای حضورش در انجمن هنر های نمایشی ایران اتفاق افتاده است ارائه می نماید، گفت: مطابق درخواست جناب آقای آشنا سامان دهی پرداخت ها جزو نخستین الویت ها بود. به گونه ای که انجمن هنر های نمایشی ایران تعهدی را ایجاد نکند که منبعی اقتصادی برایش پیش بینی ننموده باشد. پرداخت یک سوم اعتبارات استانی در قیاس با پیش از این، که هنرمندان استان ها ابتدا زحمت فراوری اثر را می کشیدند و سپس گزارشی از کارشان ارائه می کردند و این گزارش آنالیز و سپس پرداخت انجام می شد، نکته حائز اهمیت دیگری است که باید به آن اشاره نمود.

مدیرعامل انجمن هنر های نمایشی ایران با اشاره به درنظردریافت اعتبار چهار میلیارد و ششصد میلیون تومانی برای تئاتر استان ها، توضیح داد: سه میلیارد و خرده ای از این اعتبار به تفکیک برای فراوری نمایش های صحنه ای و خیابانی در استان ها در نظر گرفته شده است که یک سوم آن، یعنی یک میلیارد تومان را تقدیم نموده ایم و این مبلغ نه برای جبران دشواری های ناشی از شرایط تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا، که برای حمایت از فراوری و رونق آن پرداخت شده است. مسئله ای در پرداخت قسط دوم و سوم هم وجود ندارد و اگر دوستان مطابق تفاهم نامه حرکت و فراوری را شروع نمایند و گزارش کارشان را بدهند، اقساط دیگر نیز پرداخت خواهد شد.

بصیرت با اشاره به آماده سازی زیرساخت ها در درگاه تخصصی هنر های نمایشی ایران (ایران تئاتر) برای پخش نمایش های استانی به صورت آنلاین، اضافه کرد: کار دیگری که در انجمن هنر های نمایشی ایران با رویکرد حمایت از فراوریات استانی در حال اجرا است، تقویت زیرساخت درگاه تخصصی هنر های نمایشی ایران (ایران تئاتر) برای پخش تئاتر های استانی است. کار بزرگی که با در نظر دریافت مباحث حقوقی و فنی برای افتتاح کامل ترین پلتفرم پخش تخصصی تئاتر در مراحل پایانی است و ان شاالله یکی از ثمرات آن، احصا ظرفیت های تئاتر استان ها و جذب مشارکت بخش خصوصی و دولتی برای رونق فراوری باشد.

مدیرعامل انجمن هنر های نمایشی ایران با اشاره به تجربه این انجمن در پخش آنلاین ویژه برنامه رسول مهربانی تاکید نمود: نمونه پیروز آمیز این رویداد در روز 13 آبان همزمان با میلاد رسول رحمت با حضور 26 هزار نفر همزمان با پخش آنلاین و در مجموع تماشای آن رویداد توسط 40 هزار نفر به صورت آنلاین و آفلاین بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 806

به "آماده&zwnjسازی زیرساخت&zwnjهای ایران&zwnjتئاتر برای تبدیل به پلتفرم پخش آنلاین تئاتر استان&zwnjها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده&zwnjسازی زیرساخت&zwnjهای ایران&zwnjتئاتر برای تبدیل به پلتفرم پخش آنلاین تئاتر استان&zwnjها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید