آموزش داوطلبان خارجی فراگیر زبان و ادبیات فارسی به دانشگاه های داخل کشور واگذار شد

به گزارش مجله نازلارا، معاونت توسعه زبان فارسی وزارت علوم، آموزش مجازی به داوطلبان خارجی فراگیری زبان و ادبیات فارسی را به بعضی از مراکز دانشگاهی داخل کشور محول کرد.

آموزش داوطلبان خارجی فراگیر زبان و ادبیات فارسی به دانشگاه های داخل کشور واگذار شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، یکی از سیاست های اتخاذ شده معاونت توسعه زبان فارسی وزارت علوم، آموزش مجازی به داوطلبان خارجی فراگیری زبان و ادبیات فارسی است. در این جهت مأموریت هایی به مراکز دانشگاهی داخل کشور محول شده است. آموزش های مجازی می تواند تحولی کمی و کیفی در فرایند توسعه زبان و ادبیات فارسی و ایران شناسی به وسیله فضای مجازی اهمیت انکار ناپذیری دارد.

به ویژه توسعه کرونا این ضرورت را بیش از پیش آشکار نموده است. معاونت توسعه زبان فارسی، با تشکیل کارگروه تخصصی برای این موضوع، دو برنامه کوتاه مدت و بلندمدت دارد. در برنامه کوتاه مدت، به شکل آزمایشی، مسئولیت کرسی های چند کشور، به بعضی از دانشگاه ها سپرده می گردد و در صورت توفیق آمیز بودن این تجربه، در ترم های آینده، به دیگر دانشگاه های واجد شرایط هم بسط داده خواهد شد.

شاخص انتخاب این دانشگاه ها، سابقه آن ها در اعزام استادان، امکانات آموزش مجازی مناسب و رابطه مداومی است که با کشور های مورد نظر دارند. شیوه نامه آن هم تدوین شده و به زودی به دانشگاه های مجری ارسال خواهد شد.

در برنامه بلندمدت هم یک پلتفرم یا بستر مجازی واحدی طراحی می گردد تا دانشگاه ها و استادان داخلی بتوانند کلاس های مختلف مجازی اعم از درس های رشته های زبان و ادبیات فارسی و ایرانشناسی و بعلاوه آموزش عمومی زبان را در آن ارائه نمایند.

کشور های متقاضی برگزاری دوره های مجازی آموزش زبان فارسی و دانشگاه های داخلی مسئول برگزاری به توضیح زیر است:

لیست دانشگاه هایی که تا به امروز، آموزش مجازی زبان فارسی در بعضی از کرسی ها را برعهده گرفته اند

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1153

به "آموزش داوطلبان خارجی فراگیر زبان و ادبیات فارسی به دانشگاه های داخل کشور واگذار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش داوطلبان خارجی فراگیر زبان و ادبیات فارسی به دانشگاه های داخل کشور واگذار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید