آیا دارو های گیاهی واقعا بی خطرند؟

به گزارش مجله نازلارا، عضو هیئت علمی و دانشیار داروسازی طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: دارو های گیاهی نیز همچون هر دارویی عوارض جانبی و پرهیزات خاص خود را دارند.

آیا دارو های گیاهی واقعا بی خطرند؟

دکتر محمدحسین فرزایی با بیان اینکه دارو های گیاهی نیز عوارضی دارند، گفت: هر فردی با هر شرایطی و هر سن و هر نوع بیماری نباید به این بهانه که دارو گیاهی است، از آن استفاده کند، زیرا این مسئله کاملاً از نظر علمی اشتباه است.

وی اضافه نمود: در برخی از شرایط خاص با داشتن بیماری های زمینه ای استفاده از دارو های گیاهی منع مصرف دارد و حتی ممکن است فرد دچار مسمومیت دارویی از این گیاهان شود و عوارض جبران ناپذیری را بر جا گذارد.

فرزایی با بیان اینکه مصرف دارو های گیاهی باید تحت تجویز و نظر متخصصین طب سنتی انجام گیرد، گفت: به طور مثال خیلی از بیمارانی که مسائل قلبی و عروقی دارند، دارو های ضد پلاکت مصرف می نمایند و در کنار مصرف این دارو های ضدپلاکت اگر یک داروی گیاهی ضد لخته شدن مصرف نمایند، با تداخل دارویی و تشدید عوارضی که ایجاد می نماید باعث خونریزی داخلی شده و مشکل خونی شدیدی برای فرد ایجاد می نماید.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید نمود: مصرف هرگونه داروی گیاهی باید با تجویز و تحت نظر متخصصین مربوطه انجام گیرد تا از تداخلات دارویی و عوارض جانبی پیشگیری شود.

وی گفت: این تصور که مصرف داروی گیاهی بی خطر است، کاملاً غیرعلمی است.

منبع: ایسنا

منبع: فرارو
انتشار: 14 مرداد 1402 بروزرسانی: 14 مرداد 1402 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1712

به "آیا دارو های گیاهی واقعا بی خطرند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا دارو های گیاهی واقعا بی خطرند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید