اسباب کشی در کانادا
به گزارش مجله نازلارا، اسباب کشی میتواند بسیار چالش برانگیز و خسته کننده باشد اما راههایی هست که این فرایند را راحت تر میکنند. در کانادا کمپانی هایی برای اسباب کشی وجود دارند که در بسته بندی و حمل و نقل وسایل کمکتان میکنند.ما در ادامه به این کمپانی ها و شرایطشان، رزرو آسانسور، بیمه و سایر نکات مهم و اساسی درباره اسباب کشی اشاره خواهیم کرد. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.
کمپانی های حمل و نقل در کانادا
در کانادا کمپانی هایی جهت اسباب کشی وجود دارد. پیش از اسباب کشی، حتما از چندین کمپانی درباره هزینه، طریقه ی حمل و نقل و شرایط آنها پرس و جو کنید. بعلاوه ببنید آیا این کمپانی ها از تجهیزات، وسایل و کامیون های خود استفاده مینمایند یا خیر؟ اگر از شرکت دیگری تجهیزات را اجاره مینمایند، حتما از داشتن گواهی و مجوز شرکت ثانوی اطمینان حاصل کنید. پیمانکارهای فرعی یکی از اصلی ترین مسائل مشتریان هستند زیرا ممکن است مسئولیت هایشان و پیگیریهای لازم گیج نماینده گردد.
افرادی از طرف این کمپانیها مسئولیت حمل و نقل وسایل شما را برعهده میگیرند و خودشان اسباب شما را جابجا مینمایند. تعداد این افراد بستگی به مقدار وسایل شما دارد. افراد باربر وسایل بزرگ شما را تا جایی که ممکن است بلند مینمایند و درنهایت ایمنی آنها را حمل می نمایند تا آسیب نبینند. آنها بعلاوه وسایلی که برای حمل و نقل احتیاج به جدا شدن دارند را باز مینمایند، حتی میتوانند در بسته بندی وسایل به شما یاری نمایند. این کمپانی ها معمولاً بیمه های لازم را جهت صدمات و آسیبهای احتمالی دارند.
شما بعلاوه میتوانید شخصاً کامیونهای کوچک یا ون جهت اسباب کشی اجاره کنید. یکی از معروف ترین شرکتهای اجاره دهنده ی کامیون، U-Haul یا شرکت Discount در کبک است. Budget،Penske ، Enterprise، Home Depot سایر شرکتهای معروف هستند.
در صورت اجاره این نوع کامیون ها ، هزینه ی آن برای کامیونهای کوچک $19.99 تا $29.99 و برای کامیون بزرگتر $29.99 تا $39.99 به ازای هر روز خواهد بود. البته این هزینه در زمان اوج اسباب کشی ممکن است بالاتر برود. کامیونی که اجاره میکنید باید متناسب با مقدار وسایل تان باشد ولی معمولاً برای اسباب کشی آپارتمان یک خوابه، کامیون 10-16 فوت، آپارتمان دو خوابه، کامیون 12-22 فوت، برای آپارتمان سه خوابه، کامیون 16-22 و برای چهار خوابه، کامیون 22-26 فوت پیشنهاد میگردد.
بیمه برای اسباب کشی در کانادا
ترکیبی از بیمه ی منزل و کمپانی باربری، هزینه آسیب، گم شدن و صدمات احتمالی را پوشش میدهد. طبق قانون، شرکت باربری مسئولیتی برای وسایل بسیار ارزشمند مانند اثر هنری ندارد، مگر اینکه از قبل به آنها اعلام شده باشد.
در حین اسباب کشی برخی از وسایل باید در خانه باقی بماند و در اسباب کشی حمل نمیگردد. افراد باربر در صورت مشاهده چنین وسایلی از شما معافیت از مسئولیت درخواست مینمایند تا مسئولیتی بر دوش آنها نباشد. وسایلی هم که خودتان غیرحرفه ای بسته بندی کردید، به ویژه وسایل شنماینده و حساس، کمپانی باربری مسئولیتی برای آنها برعهده نمیگیرد.
اطمینان حاصل کنید که شرکت بیمه تمام وسایل شما را پوشش میدهد. اگر محافظتی برای جایگزینی وسایل ندارند، از مقدار خسارتی که درصورت گم شدن یا صدمه وسایل میپردازند، آگاه شوید. معمولاً مقدار خسارت پرداختی کمپانی ها برای هر وسیله $0.60 است. بعلاوه مطمئن شوید که کمپانی اسباب کشی یا پیمانکار فرعی، کارکنان خود را تحت پوشش بیمه قرار داده است.
رزرو آسانسور
شما میتوانید جهت حمل و نقل وسایل خود از آسانسور بهره ببرید. اما پیش از استفاده باید آن را رزرو کنید و برای رزرو هم چندین راه وجود دارد. اگر ساختمان شما نگهبان یا مسئولی دارد باید پیش از اسباب کشی به او اطلاع دهید. در برخی از ساختمانها آسانسور را بصورت الکترونیکی رزرو می نمایند. درحالی که برخی ساختمانها ترجیح میدهند حضوری یا تلفنی این کار را انجام دهید. شما حتما باید پیش از استفاده از آسانسور با مقررات ساختمان آشنا باشید تا اگر احتیاج به هماهنگی است، این کار را انجام دهید.
درهنگام رزرو آسانسور، برای مدت زمان تعیینی آسانسور کاملا در اختیار شما قرار میگیرد. رزرو آسانسور به شما اجازه میدهد تا با خیال راحت و بدون ایجاد مزاحمت برای سایر ساکنین اسباب کشی خود را انجام دهید. از طرفی رزرو آسانسور به مدیریت ساختمان یاری می نماید تا آسیب و ضربات حاصل از اسباب کشی شما را تعیین کند و برای صدمات احتمالی هزینه ای دریافت کند. مدیریت بعلاوه ممکن است از شرکت حمل و نقل گواهی بیمه دریافت کند تا اگر به فضای مشاع، دیوارها، آسانسور، در و سایر فضاها آسیبی وارد شد، خسارت آن را بپردازد. یکی دیگر از دلایل رزرو آسانسور این است که پیش از اسباب کشی داخل آن را با کاور های مخصوص میپوشانند تا صدمات احتمالی را کاهش دهند.
شما حتماً می بایست زمان کمپانی حمل و نقل و رزرو آسانسور را باهم هماهنگ کنید. برای مثال شما ساعتی برای آسانسور رزرو میکنید اما کمپانی حمل و نقل ساعت دیگری را برای جاجایی انتخاب میکند. در اینصورت باید ساعت رزرو خود را عوض کنید اما شاید شخص دیگری آن ساعت را رزرو نموده باشد و آسانسور دردسترس نباشد! پس بهتر است هرچه زودتر زمان رزرو آسانسور را با کمپانی باربری هماهنگ کنید تا مسئله ای پیش نیاید.
وسایلی که برای اسباب کشی احتیاج دارید
شاید مهمترین وسیله ای که برای اسباب کشی احتیاج دارید ، کارتون خالیه ! برای تهیه کارتن خالی می توانید از فروشگاه هایی مثل Canadian Tire و Amazon خریداری کنید و یا اینکه از فروشگاه های مواد غذایی به رایگان تهیه کنید. البته شرکت U-Hall هم کارتون هایی برای فروش دارد که قیمت آنها هم شاید از فروشگاه های دیگر مناسب تر باشد.
اگر خودتان کامیون کرایه میکنید، احتمالا احتیاج به چرخ دستی یا Hand Truck خواهید داشت که از فروشگاه هایی که لوازم و ابزار آلات دارند مثل Canadian Tire، Home Depot می توانید تهیه کنید.
برای بسته بندی وسایلتان از پلاستیک های حبابدار یا Bubble Wrap بهره ببرید تا از شکستن و آسیب تماشا وسایلتان جلوگیری کند . این پلاستیک ها را می توانید از دالاراما تهیه کنید که قیمت ارزان ای دارد.
برای حمل و نقل تشک خوشخواب و برای اینکه کثیف نگردد از روکش های پلاستیکی بهره ببرید، این روکش ها یا Mattress Bag را می توانید از Canadian Tire و یا Dollarama تهیه کنید .
نکات مهم
در ادامه به برخی از نکات مهم و اساسی که باید هنگام اسباب کشی به آنها توجه داشته باشید، اشاره خواهیم کرد:
- برای حمل و نقل وسایل بزرگ، ورودی خانه و درها را میزان بگیرید تا مطمئن شوید به مسئله ای برنخواهید خورد.
- پیش از اسبابکشی مطمئن شوید آیا بیمه برای حمل و نقل احتیاج است یا خیر. یا اگر زمان اسباب کشی تغییر کند، چه کاری باید انجام دهید. برترین جوابگو به این سوالات، نگهبان ساختمان یا شرکت مدیریت آپارتمان است.
- وسایل اساسی مورد احتیاج هر روزه ی خود مانند لباسها را در جعبه هایی تعیین قرار دهید تا راحت تر به آن دسترسی داشته باشید، زیرا مستقر شدن در خانه ی تازه ممکن است روزها طول بکشد.
- زمان کمپانی حمل نقل را با زمان رزرو آسانسور هماهنگ کنید و در صورت احتیاج زمان رزرو خود را تغییر دهید. حتماً چندین روز یا حتی یک هفته قبل از اسباب کشی، آسانسور را رزرو کنید.
- تمام اطلاعات لازم مانند آدرس دقیق مبدا و مقصد، موانعی که پیش رو دارند و استفاده از پله یا آسانسور را به کمپانی حمل و نقل بدهید.
- درباره ی هزینه حمل و نقل از کمپانی بپرسید. ببینید آیا احتیاج است مبلغی از قبل بدهید یا خیر. کمپانی ها میتوانند مقداری از هزینه را پیش از اسباب کشی درخواست نمایند که معمولاً بیشتر از 10% کل هزینه نمیگردد.
- تمام وسایل خود را پیش از رسیدن باربر، آماده کنید زیرا درصورت منتظر نگه داشتن آنها ممکن است جریمه ی نقدی شوید.
- وسایل ارزشمند مثل تلفن همراه، جواهرات و کیف پول را خودتان حمل کنید.
- جعبه هایی که به مراقبت بیشتری احتیاج دارد را تعیین کنید تا با دقت بیشتری حمل شوند.
- در هنگام باز کردن جعبه، تمام وسایل را آنالیز کنید تا تغییر یا آسیبی ندیده باشند.
- شکایتهای شما تا 30 روز بعد از اسباب کشی محلی و 60 روز بعد از اسبابکشی راه دور آنالیز میگردد.
- اگر قرار است وسایل شما هنگام شب در ون یا کامیون بماند، آنرا در جایی امن پارک کنید.
- وسایلی که به سرما و گرما حساس هستند نباید با کامیون جابجا شوند.
- پس از خالی کردن وسایل از کامیون، داخل کامیون را چک کنید تا وسیله ای جا نمانده باشد.
در آخر
پیش از امضای قرارداد با کمپانی حمل و نقل، از رسمی بودن و رضایت مشتریان آنها اطمینان حاصل کنید و اگر وسایل خود را از کافرمای فرعی تهیه مینمایند، شرایط این شرکت ثانوی هم آنالیز کنید. بندهای قرارداد خود را به دقت مطالعه کنید تا مقدار هزینه، شرایط، مسئولیت پذیری، پرداخت خسارت و بیمه را به خوبی متوجه شوید.
منبع: نقشه