استقبال رئیس جمهور آرژانتین از نتایج همه پرسی ریاضت مالی یونان

به گزارش مجله نازلارا، خبرنگاران: یک خبرگزاری غربی نوشت: گرچه تصمیم مردم یونان در مخالفت با طرح ریاضت اقتصادی نهادهای اقتصادی بین المللی ممکن است تاثیر منفی بر بازارهای جهانی داشته باشد ولی رئیس جمهور آرژانتین از نتایج این همه پرسی استقبال نموده است.

استقبال رئیس جمهور آرژانتین از نتایج همه پرسی ریاضت مالی یونان

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، آرژانتین که بیش از ده سال پیش با بحران مالی شبیه یونان روبرو شده بود، از رای منفی یونانی ها به طرح ریاضت مالی که از سوی نهادهای مالی بین المللی ارائه شده بود، استقبال نموده است.

کریستینا فرناندز رئیس جمهور آرژانتین در واکنش به مخالفت یونانی ها با این طرح، تاکید نمود: رای مردم یونان یک پیروزی قاطع برای دموکراسی و کرامت است.

شباهت های زیادی بین بحران مالی آرژانتین در سال 2002 میلادی با بحران کنونی یونان وجود دارد. وزارت کشور یونان امروز دوشنبه اعلام نمود که پس از شمارش کلیه آرای ماخوذه در همه پرسی روز یکشنبه، 61.3 درصد مردم یونان با اجرای طرح ریاضت مالی مخالفت و 38.6 درصد نیز از این طرح حمایت نموده اند.

رای منفی مردم یونان به طرح سیاست ریاضت مالی این کشور بحران زده را یک گام بیشتر به خروج از منطقه یورو نزدیک نموده است.

فرناندز با نوشتن توییتی توضیح داد: مردم یونان به شرایط تحقیرآمیز و غیر ممکن که به خاطر بدهی های این کشور اعمال می شد، رای منفی داده اند. ما آرژانتینی ها می دانیم مساله چیست. ما امیدواریم اروپا و رهبران آن پیغام همه پرسی یونان را درک نمایند. شما نمی توانید کسی را مجبور کنید تا حکم مرگ خود را امضا کند.

آرژانتین در سال 2002 میلادی با بحران مالی شدیدی روبرو شد و این بحران میلیون ها نفر از مردم این کشور را به کام فقر کشاند. یک سال بعد از این بحران، آرژانتین توانست بار دیگر به راستا رشد و رونق مالی بازگردد.

البته آرژانتین هنوز با تبعات منفی بحران مالی 2002 میلادی روبرو است. آرژانتین سال گذشته نیز با بحران مالی و مالی روبرو شده است. این کشور پس از ورشکستگی یکی از سریع ترین روندهای رشد و رونق مالی را داشته و طی سال های 2003 تا 2007 میلادی به طور میانگین با رشد مالی 8.5 درصدی روبرو شده است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 399

به "استقبال رئیس جمهور آرژانتین از نتایج همه پرسی ریاضت مالی یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال رئیس جمهور آرژانتین از نتایج همه پرسی ریاضت مالی یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید