افزایش تعداد شکایت از شرکت مخابرات در سال 99

به گزارش مجله نازلارا، مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری اعلام کرد: سهم شرکت مخابرات ایران از کل شکایات ثبت شده در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات از 34 درصد در سال 98 به بیش از 42 درصد در سال 99 افزایش پیدا کرده است.

افزایش تعداد شکایت از شرکت مخابرات در سال 99

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، پیمان قره داغی با اشاره به افزایش دو برابری تعداد شکایات ثبت شده در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (195) گفت: در سال گذشته 214 هزار و 818 شکایت و در سال 98، 118 هزار و 787 شکایت در سامانه 195 ثبت شده است که سهم شرکت مخابرات ایران در سال گذشته 91 هزار و 378 شکایت و در سال 98، 41 هزار و 104 شکایت بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال 98، 23 هزار و 754 شکایت و در سال گذشته، 43 هزار و 710 شکایت در سامانه 195 درباره اینترنت شرکت مخابرات ثبت شده است، اضافه کرد: عدم تضمین کیفیت سرویس ارایه شده، ارایه خدمات پشتیبانی نامطلوب، عدم جمع آوری سرویس، تاخیر در نصب و راه اندازی و... از شکایات پرتکرار این حوزه هستند.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری مطرح نمود: در حوزه تلفن ثابت نیز در سال 98، 17 هزار و 350 شکایت از شرکت مخابرات ایران ثبت شده است که این رقم در سال 99 به 47 هزار و 668 مورد افزایش پیدا کرده است. قطع ارتباط، ارایه خدمات پشتیبانی نامطلوب، عدم تامین کابل سرقت شده، عدم واگذاری خط تلفن ثابت ثبت نام شده و... از موضوعات شکایات پر تکرار حوزه تلفن ثابت شرکت مخابرات بودند.

قره داغی با اشاره به شرایط عملکرد مناطق مخابراتی این شرکت، مطرح نمود: استان های تهران با 31 درصد، خراسان رضوی با 14 درصد و خوزستان با 7 درصد، به ترتیب بیشترین سهم و استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام با درصد زیر یک، کمترین سهم از کل شکایات مربوط به شرکت مخابرات ایران در سال گذشته را دارا بودند.

وی درباره متوسط زمان پاسخگویی به شکایات شرکت مخابرات ایران خاطرنشان کرد: متوسط زمان پاسخگویی این شرکت، از 9 روز در سال 98 به 15 روز در سال 99 افزایش پیدا کرده است، در حالی که متوسط زمان پاسخگویی به شکایات سایر اپراتورها از 11 روز در سال 98 به 9 روز در سال 99 کاهش یافته است.

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری در ادامه گفت: استان های گلستان با 53 روز، گیلان با 40 روز و البرز با 26 روز بیشترین متوسط زمان پاسخگویی و استان های سمنان، یزد، قزوین و ایلام با کمتر از دو روز، کمترین متوسط زمان پاسخگویی را در سامانه 195 در سال 99 دارا بودند.

قره داغی اضافه کرد: با توجه به آمارهای سامانه 195، رگولاتوری در سال گذشته جلساتی با شرکت مخابرات ایران و مناطق مخابراتی برگزار کرد. در این جلسات بر تدوین برنامه عملیاتی برای ارتقای خدمات، رفع شکایات با موضوعات پرتکرار و کاهش زمان پاسخگویی به شکایات تاکید شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1057

به "افزایش تعداد شکایت از شرکت مخابرات در سال 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تعداد شکایت از شرکت مخابرات در سال 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید