انجام اقدامات اقتصادی در اوز با 4200 میلیارد ریال اعتبار

به گزارش مجله نازلارا، شهرستان گرمسیری اِوَز فارس در کنار برخی محرومیت ها،در زمینه اجرای طرح های مهم و کلان سرمایه گذاری در بخش های مختلف گام هایی برداشته که ارزش این طرح ها 4200 میلیارد ریال اعلام شد.

انجام اقدامات اقتصادی در اوز با 4200 میلیارد ریال اعتبار

به گزارش خبرنگاران از شیراز، این شهرستان از شاخص های مثبت و امیتازهای مهمی از جمله مشارکت مثال زدنی و حضور معنادار خیران و نیک اندیشان نیز برخوردار بوده که بخشی از رونق و تحولات اقتصادی امروز این منطقه در سایه پشتیبانی های مردم، بخش خصوصی و خیران رقم خورده است.

موقعیت استراتژیک و قرارگرفتن در راستا اصلی و اتصال منطقه انرژی بر عسلویه و بندرعباس نیز اهمیت و نقش بیش از پیش اجرای طرح های توسعه مدارانه و اقتصادی و تولیدی در این منطقه نمایان کرده است.

علی علی پور فرماندار شهرستان اوز گفت: بیش از چهار هزار و 200 میلیارد ریال در قالب 10 طرح مهم اقتصادی در حوزه های مختلف صنعت، معدن، گردشگری، کشاورزی و سایر بخش های تولیدی و مجوز نهایی برای اجرا و یا با پیشرفت فیزیکی 20 تا 60 درصد در دست اجرا است.

او اظهار داشت: پارسال با رونق شهرک صنعتی شماره 2 شهرستان اوز و رفع برخی مسائل بیش از 40 طرح مهم تولیدی و صنعتی در این شهرک تعریف شد که 30 مورد در مرحله اخذ مجوزها و استعلامات و 10 طرح مهم دیگر وارد فاز عملیاتی و اجرایی شده است.

علی پور شرح داد: با تلاش های اجرا شده و رونق شهرک صنعتی شهرستان اوز توانستیم تمام زیرساخت های لازم را برای سرمایه گذاری طرح های مهم اقتصادی ، تولیدی و صنعتی در قالب 49 هکتار عملیاتی کنیم.

فرماندار شهرستان اوز ادامه داد: اندازه 50 هکتار دیگر در قالب طرح توسعه ای در این شهرک پیش بینی و هدف گذاری شد.

او اضافه کرد: پارسال برخی طرح های صنعتی که راکد و یا نیمه فعال بوده اند ،شناسایی شدند و از مجموع 13 طرح راکد صنعتی در شهرستان، هفت مورد تا به امروز به چرخه مجدد تولید بازگشته اند.

علی پور مهمترین طرح های سرمایه گذاری در شهرستان اوز را 2 نیروگاه خورشیدی 10 مگاوتی با سرمایه گذاری هر یک بالغ بر 2 هزار و 500 میلیارد ریال دانست و گفت: با پیگیری های فراوان تمام مجوزهای لازم از جمله مجوز شورای برنامه ریزی استان فارس برای آغاز عملیات اجرایی یکی از آن ها دریافت شده است.

فرماندار اوز اندازه مساحت اولیه و پیش بینی شده برای اجرای این طرح ها را حدود 25 هکتار برشمرد.

او اظهار داشت: در حوزه صنعت نیز طرح صنایع فلزی و گل نرده و بوته خاری بسیار مدرن که در صنایع معماری امروزی هم مورد استفاده فراوان بوده که با سرمایه گذاری حدود 50 میلیارد ریال در دست اجرا است و هم اکنون پیشرفت فیزیکی بیش از 30 درصد دارد.

علی پور شرح داد: طرح تولید بُتن آماده و محصولات بتنی استاندارد از دیگر طرح های مهم اقتصادی و صنعتی در شهرستان اوز است که توان تامین نیازهای همه شهرداری های استان فارس و سایر شهرهای جنوبی کشور را نیز دارد.

فرماندار شهرستان اوز ادامه داد: این طرح مهم صنعتی رقمی بالغ بر 500 میلیارد ریال اندازه سرمایه گذاری اولیه آن بود که از سوی سرمایه گذار بخش خصوصی تامین شد و این طرح در حال حاضر 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با قوت و جدیت در حال انجام است.

او اضافه کرد: طرح تولید پنجره دوجداره که بالغ بر 100 میلیارد ریال اندازه سرمایه گذاری آن بوده با پیشرفت بالای 80 درصد نیز در حال انجام است.

علی پور گفت: طرح صنایع فلزی ریخته گری در روستای کوره اوز با سرمایه گذاری افزون بر 80 میلیارد ریال در حال انجامست.

فرماندار شهرستان اوز اظهار داشت: طرح تولید دستمال کاغذی در حوزه صنایع سلولزی را از دیگر طرح های مهم صنعتی در حال انجام در شهرستان اوز و روستای کوره دانست و اظهار داشت: این طرح با 80 میلیارد ریال سرمایه گذاری در حال انجام است.

او شرح داد: در حوزه کشاورزی اقدام های خوبی در زمینه نیازمندی صنایع غذایی و با هدف صادراتی در حال انجام بوده که یکی از این طرح ها نیز شامل طرح گلخانه ای شماره یک در زمینی به مساحت 2.8 هکتار و با سرمایه گذاری ثابت 167 میلیارد ریال و جاری 39 میلیارد ریالی است.

علی پور با بیان اینکه این طرح پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد را دارد ادامه داد: طرح دیگر گلخانه شماره 2 بارزجان از سوی بخش خصوصی بود که اندازه 6 هکتار زمین از مستثنیات خود را به آن اختصاص داد و استعلامات و مجوزهای آن در حال نهایی شدن برای آغاز عملیات اجرایی است.

فرماندار شهرستان اوز اضافه کرد: در زمینه گردشگری نیز سه طرح مهم از سوی بخش خصوصی تعریف و یا عملیاتی شده است.

او گفت: مجتمع گردشگری ، رفاهی و تفریحی دهستان فیشور در زمینی به مساحت پنج هکتار و سرمایه گذاری 600 میلیارد ریال یکی از این طرح ها بود که در مرحله نهایی واگذاری زمین است.

علی پور اظهار داشت: مجتمع خدماتی و رفاهی در حدفاصل روستای فیشور در بخش مرکزی شهرستان اوز با سرمایه گذاری 120 میلیارد ریال در مرحله واگذاری زمین واقع شده است و طرح مجتمع گردشگری ، تفریحی و سیاحتی در منطقه بارزجان شهرستان اوز با سرمایه گذاری 120 میلیارد ریال هم اینک با پپیشرفت بالای 30 درصد در حال انجام است.

او یکی از شاخص ها و پارامترهای مهم در توسعه شهرستان اوز به ویژه پس از شهرستان شدن آن را حضور و مشارکت بالای خیران و نیک اندیشان این منطقه در ابعاد مختلف دانست.

شهرستان اوز که دارای 2 بخش مرکزی و بید شهر است، در فاصله 345 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

منبع: ایرنا

ت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1360

به "انجام اقدامات اقتصادی در اوز با 4200 میلیارد ریال اعتبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام اقدامات اقتصادی در اوز با 4200 میلیارد ریال اعتبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید