بار مجاز قابل حمل در پروازهای ماهان چقدر است؟

به گزارش مجله نازلارا، همانطور که میدانید در بین ایرلاین های ایران، شرکت هواپیمایی ماهان یکی از باکیفیت ترین و پر برترین ایرلاین هایی است که سالانه پروازهای فراوانی را به مقاصد مختلف داخلی و خارجی انجام می دهد. به جرات می توان گفت که در یک روز بیش از 50 مقصد پروازی را پوشش می دهد و کوشش آن بر این است که بالاترین خدمات را به برترین شکل ممکن به مسافران خود ارائه دهد. ناگفته نماند که درصد بالایی از مسافران به علت کیفیت خدمات عالی و بعلاوه قیمت های مالی هواپیمایی ماهان، آن را جزء ایرلاین های بسیار پیروز قرار داده اند. موضوع مقاله پیشه رو وزن چمدان در پرواز ماهان است، پیشنهاد می کنیم برای اطلاع پیدا کردن از وزن نهایی چمدان در این ایرلاین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بار مجاز قابل حمل در پروازهای ماهان چقدر است؟

وزن چمدان در پرواز ماهان

بهتر دیدیم که در کنار اطلاع از وزن چمدان در پرواز ماهان، از اندازه باری که مسافران مجاز به بردن آن در کلاس های مختلف هستند حال چه خارجی و چه داخلی، اطلاع پیدا کنید تا در زمان پرواز برای شما مسئله ای ایجاد نگردد. بلیط هایی که در ایرلاین ماهان ارائه می شوند در دو دسته یا کلاس قرار دارند. کلاس اِکونومی و بعلاوه کلاس بیزینس که برای راحتی شما در این قسمت بطور کامل و جامع، محدودیت های حمل بار در این دو کلاس چه در پروازهای داخلی و چه در پروازهای خارجی را شرح خواهیم داد تا در کنار اطلاع از وزن چمدان در پرواز ماهان، از میزان بار مجاز که می توانید در این ایرلاین با خود حمل کنید نیز، اطلاع کسب کنید.

وزن چمدان در پرواز ماهان | پروازهای اِکونومی

مسافران پروازهای اِکونومی شرکت هواپیمایی ماهان بعد از اقدام به تهیه بلیط مجاز هستند که برای پروازهای داخلی یک کیف کوچک با وزن 5 کیلوگرم با خود در داخل کابین هواپیما حمل نمایند و تنها چمدانی با وزن 20 کیلوگرم را به هواپیما برای قسمت بار، تحویل دهند. البته وزن چمدان در پرواز ماهان از قبل مشخص شده که به مسافران اعلام می گردد. تذکر اینکه اگر احیانا میزان وزن بار بیشتر از میزان مشخص شده باشد با پرداخت کردن جریمه براحتی می توانید مشکل را مرتفع نموده و به راحتی به مقصد خود پرواز کنید. در پروازهای خارجی هم مجاز به حمل یک ساک یا کیف دستی کوچک به وزن 5 کیلوگرم خواهید بود که آن را با خود به درون کابین می برید. وزن چمدان در پرواز ماهان 30 کیلوگرم است که آن را نیز به قسمت بار هواپیما تحویل خواهید داد.

وزن چمدان در پرواز ماهان | پروازهای بیزینس

اگر برای انجام پرواز داخلی خود از شرکت هواپیمایی ماهان خدمات گرفته و قصد پرواز با این ایرلاین را دارید باید بدانید که برا رعایت قوانین مربوط به وزن چمدان در پرواز ماهان، شما مجاز خواهید بود تا بر طبق قوانین این شرکت هواپیمایی یک کیف یا ساک کوچک دستی با وزن تقریبی 7 کیلوگرم را با خود به کابین هواپیما ببرید و چمدانی با حدود وزنی 25 کیلوگرم بار را که به قسمت حمل بار هواپیما تحویل تحویل دهید. برای پروازهای خارجی بیزینس کلاس در این ایرلاین نیز مجاز هستید تا فقط یک ساک کوچک دستی یا کیف دستی با وزن تقریبی 7 کیلوگرم را در داخل کابین با خود حمل کنید و البته از قلم نیاندازید که بار و چمدان شما که نباید از 40 کیلوگرم تجاوز کند را به قسمت بار هواپیما پیش از پرواز تحویل دهید.

سایز و وزن چمدان در ایرلاین ماهان

بدون شک یکی از سوال هایی که مسافران در پرواز با شرکت هواپیمایی ماهان برایشان پیش خواهد آمد این است که اندازه سایز و وزن مجاز چمدان در ایرلاین ماهان چه میزان است؟ بر طبق اساسنامه شرکت هواپیمایی ماهان، سایز و وزن چمدان در پرواز ماهان باید در مجموع طول و عرض و ارتفاع 158 سانتی متر رسیده و از آن تجاوز نکند. به تعبیری یعنی بیشتر از 62 اینچ درنظر گرفته نگردد. ضمن اینکه وسایل و چمدان ها بصورت جداگانه نباید وزنی بیشتر از 30 کیلوگرم را بخود اختصاص دهند. البته از قلم نیاندازید که در صورت داشتن اضافه بار بیشتر از 30 کیلوگرم یا ابعاد بزرگتر از 203 سانتی متر، باید پیش از پرواز با فرودگاه و ایرلاین پروازی خود هماهنگ کنید تا از بروز هر مسئله ای جلوگیری بعمل بیاید.

ابعاد مجاز ساک دستی داخل کابین

در ابتدای مقاله اشاره کردیم که موضوعی به اینجا خواهیم پرداخت وزن چمدان در پرواز ماهان است اما اجازه دهید تا کمی هم در خصوص ساک دستی که می توان به داخل کابین حمل کرد صحبت نموده و شرایط آن را نیز بازگو کنیم. برای قسمت داخلی کابین، مسافران مجاز هستند تا یک ساک دستی یا کیف کوچک با ابعادی معادل 40 55 23 سانتی متر را با خود همراه نمایند. وزن مجاز کیف یا ساک دستی آنان نیز اگر مسافر پرواز اِکونومی باشند برای قسمت داخل کابین 5 کیلوگرم در نظر گرفته شده است که بهتر است از این اندازه تجاوز نکند. البته باز هم تاکید می کنیم این اندازه مجاز بار و وزن چمدان در پرواز ماهان برای پروازهای داخلی و خارجی اِکونومی در نظر گرفته شده است.

اما اگر کلاس پروازی شما بیزینس باشد داستان کمی متفاوت خواهد بود چون اندازه بار و وزن چمدان در پرواز ماهان در این کلاس با کلاس اِکونومی کمی فرق دارد. حجم ساک دستی یا کیف در نظر گرفته شده برای داخل کابین چه برای پروازهای داخلی و چه برای پروازهای خارجی، چیزی در حدود 7 کیلوگرم در نظر گرفته شده که توصیه می کنیم تا از این اندازه تجاوز نکند. اما اگر احیانا وزن ساک یا کیف دستی بیشتر از این میزان مشخص شده باشد حتما مشمول قانون پرداخت جریمه برای اضافه بار می شوید. البته توصیه می کنیم که در کنار اطلاع از وزن چمدان در پرواز ماهان ، در خصوص ساز و ابعاد دیگر وسایل که می توانید آن ها را به داخل هواپیما حمل کنید نیز اطلاعاتی داشته باشید تا در اگر در سفر با مسئله ای روبرو شدید، بتوانید آن را براحتی مرتفع کنید. ناگفته نماند که براساس ضوابط مشخص شده در ایرلاین ماهان شما قادر هستید تا در هواپیما و بعلاوه داخل کابین خود پتو، عصا، پالتو و یا یک چتر نیز همراه داشته باشید و ناگفته نماند که همچون دیگر ایرلاین ها، در خطوط هوایی ماهان نیز با در نظر گرفتن نوع پرواز انتخابی شما خدمات ویژه ای را دریافت خواهید کرد.

  • قوانین مشمول اضافه بار در هواپیمایی ماهان

اگر باری که در پرواز با خطوط هواپیمایی ماهان حمل می کنید بیشتر از اندازهی باشد که مشخص شده، بدون شک مجبور به پرداخت هزینه می شوید. براساس قانون مستند ارائه شده در این خطوط هوایی بصورت کاملا مشخص وزن چمدان در پرواز ماهان مورد آنالیز قرار گرفته و به مسافران اعلام شده است. بعلاوه ما در قسمت های ابتدایی این مقاله به سایز و وزن چمدان در پرواز ماهان بطور مشخص اشاره کردیم. البته در نظر داشته باشید که وزن چمدان در پرواز ماهان در کلاس های مختلف با یکدیگر تفاوت دارد و اندازه باری که مسافران مجاز به حمل آن هستند برای هر فرد و با در نظر گرفتن کلاس انتخابی او، مشخص می گردد. البته مسافران این خطوط هوایی همچون سایر ایرلاین ها بعد از پرداخت کردن مبلغ جریمه می توانند به راحتی برای پرواز به مقصد خود، اقدام نمایند.

چند نکته مهم

بهتر است که قبل از پرواز از قوانین ایرلاین خود اطلاع داشته باشید تا از یک سفر راحت و همراه با آرامش لذت ببرید. برای اینکه دچار مشکل نشوید پیشنهاد می کنیم با مراجعه به سایت رسمی هواپیمایی ماهان از وزن چمدان در پرواز ماهان آگاه شوید، ضمن اینکه می توانید قوانین پروازی این این ایرلاین را نیز مورد آنالیز مجدد قرار دهید. البته حتما اطلاع دارید که همراه داشتن سلاح سرد مانند کاتر، کارد یا چاقو و بعلاوه شمشیر و غیره و سلاح های گرم مثل کلت یا هر نوع اسلحه مشکل قانونی دارد و مسافران به هیچ وجه مجاز به حمل این اشیاء در داخل هواپیما نخواهند بود.

باید یادآوری کنیم که اگر اشیاء گرانبهایی را با خود در کابین هواپیما یا قسمت بار حمل می کنید مانند لب تاب، مدارک اشیاء گرانبها و یا هرگونه وسیله با ارزش دیگری، بهتر آن است که به خوبی از آن ها مراقبت کنید. در صورت بروز هر حادثه ای، شرکت هواپیمایی ماهان هیچگونه مسئولیتی در قبال آن ندارد. اگر هم برای حمل اشیاء عتیقه و حتی سلاح گرم و یا سرد مجوز داشته باشید، بهتر است آن ها را به قسمت بار تحویل دهید. اما اجازه نخواهید داشت که اشیاء را به داخل کابین هواپیما منتقل کنید.

تاکید می کنیم که برای تجربه یک سفر راحت و بی دغدغه با شرکت هواپیمایی ماهان، بهتر آن است که از میزان مشخص شده وزن چمدان در پرواز ماهان آگاه شوید و مطابق با استانداردهای در نظر گرفته شده عمل کنید. این نکته جا ماند که اگر دارویی با خود حمل می کنید که نسخه آن را همراه دارید بهتر است با ارائه نسخه آن را به داخل کابین ببرید. فرودگاه و شرکت هواپیمایی ماهان قوانین سختگیرانه ای را برای حمل دارو اعمال نموده اند.

سخن پایانی

با آگاه شدن از وزن چمدان در پرواز ماهان و اطلاع از اندازه بار مجازی که برای حمل به داخل کابین و بعلاوه قسمت بار هواپیما در نظر گرفته شده، می توانید به خوبی حمل وسایل ضروری و مهم خود را مدیریت کنید تا با مشکل اضافه بار روبرو نشوید و مشمول پرداخت جریمه قرار نگیرید. با چک کردن سایت رسمی این شرکت هواپیمایی و مطالعه قوانین مربوط به پرواز به راحتی خواهید توانست از یک پرواز ایمن و لذت بخش در ایرلاین ماهان لذت ببرید.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 شهریور 1401 بروزرسانی: 13 شهریور 1401 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1566

به "بار مجاز قابل حمل در پروازهای ماهان چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بار مجاز قابل حمل در پروازهای ماهان چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید