با توجه به روحیاتتان به کدام شهر ترکیه باید سفر کنید!

به گزارش مجله نازلارا، شخصیت شناسی سفر به ترکیه

ترکیه کشوری شگفت انگیز و متنوع در همسایگی ایران است و مسافران ایرانی زیادی برای سفر به این کشور سفر می نمایند. شهرهای مختلف ترکیه مثل استانبول، آنکارا، آنتالیا و کوش آداسی هرکدام با ویژگی ها و جذابیت های خاص خود مسافران را به سمت خود جذب می نمایند. اگر قصد دارید به ترکیه سفر کنید و نمی دانید کدام شهر را باید انتخاب کنید همراه خبرنگاران باشید. در این مطلب سعی می کنیم در خصوص شخصیت شناسی سفر به ترکیه با شما صحبت کنیم و به شما می گوییم که کدام شهر ترکیه برای چه روحیاتی و خلق و خویی مناسب تر است. هرچند دلایل دیگری مثل هزینه سفر، زمان سفر و تعداد و همراهان در انتخاب مقصد سفر مهم است، اما در ادامه می خواهیم تنها روحیات و شخصیت شناسی سفر به ترکیه را مورد آنالیز قرار بدهیم. امیدواریم این مطلب شما را در انتخاب مقصد سفر هدایت کند.

با توجه به روحیاتتان به کدام شهر ترکیه باید سفر کنید!

استانبول، عاشقان تاریخ (و البته خرید!)

خب، قبل از هرچیز باید از محبوب ترین شهر ترکیه یعنی استانبول آغاز کنیم. اگرچه استانبول برای هرکس مجذوب نمایندهیت های زیادی دارد اما این شهر در بین شهرهای ترکیه به خاطر تاریخ و قدمت و جاذبه های تاریخی اش معروفیت دارد. استانبول تاریخ پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته و قرن ها تحت سلطه امپراتوری بیزانس روم و امپراتوری عثمانی بوده است. امروزه بناهای تاریخی متعددی مثل ایاصوفیه، قصر توپکاپی، برج گالاتا و بازار بزرگ استانبول نشانه هایی از این تاریخ غنی را به بازدیدنمایندگان نمایش می دهند. بنابراین بر اساس شخصیت شناسی سفر به ترکیه اگر عاشق تاریخ هستید و می خواهید سفری به دل تاریخ داشته باشید به موزه باستان شناسی استانبول سری بزنید. اگر هم به تاریخ معاصر و نوتر علاقه دارید به محله های تاریخی بالات بزنید یا با سوار شدن به کشتی های فِری از خانه های اربابی و عمارت های دوران عثمانی که در کناره تنگه بسفر ساخته شده اند تماشا کنید. با این حال، علیرغم تاریخ غنی و مجذوب نماینده استانبول، مسافران زیادی به علت خرید هم این شهر را برای سفر انتخاب می نمایند. مراکز خرید معتبر و بزرگ که محصولات مختلف را با قیمت های مناسب ارائه می نمایند استانبول را به یک مقصد محبوب برای خرید تبدیل نموده است. اما حتی اگر هدف اصلی شما برای سفر به استانبول، خرید کردن است هم پیشنهاد می کنیم از جاذبه های تاریخی استانبول هم تماشا بفرمایید.

منطقه دریای سیاه، عاشقان طبیعت

اگر بیش از هرچیز عاشق طبیعت گردی هستید و می خواهید بر طبق شخصیت شناسی سفر به ترکیه برترین مقصد را انتخاب کنید پیشنهادمان به شما منطقه دریای سیاه است. اگر عاشق کوهستان های سرسبز و چشم میزانای طبیعی منحصربفرد سوئیس هستید و نمی توانید به این کشور سفر کنید نگران نباشید! منطقه دریای سیاه بهشتی واقعی برای طبیعت دوستان و عاشقان طبیعت و کسانی است که می خواهند از هیاهو و شلوغی به دامان پرآرامش طبیعت پناه ببرند. رشته کوه کاچکار که در شرق ترکیه و بالای دریای سیاه قرار گرفته یکی از برترین منطقه ها ترکیه برای طبیعت گردی است. پارک ملی کاراگول صحرا در استان آرتوین از جمله برترین مقاصد سفر در ترکیه برای طبیعت گردان به شمار میرود.

فتحیه، علاقه مندان به ساحل و آرامش

ترکیه سواحل متعددی دارد و برای کسانی که عاشق استراحت و سرگرمی در ساحل هستند گزینه های زیادی دارد. اگر عاشق ساحل، سرگرمیات آبی و ساحلی و لم دادن زیر آفتاب هستید و می خواهید با توجه به شخصیت شناسی سفر به ترکیه مقصدی مناسب و ایده آل را انتخاب کنید شهر فتحیه گزینه ای بسیار مناسب است. متاسفانه یا خوشبختانه تعداد زیادی از وجود این جواهر خوشرنگ باخبر نیستند و به همین علت به میزان شهرهای توریستی دیگر مثل کوش آداسی شلوغ و پرازدحام نمی گردد. اما خودِ مردم محلی ترکیه و کسانی که به صورت حرفه ای سفر می نمایند می دانند که برترین مکان برای لذت بردن از آرامش ساحل، شهر فتحیه است. یکی از منطقه ها بکر و بی نظیر فتحیه، دره پروانه هاست که ساحلی محصور و پنهان بین دو کوهستان است و هزاران پروانه در این دره زیبا زندگی می نمایند. بنابراین می توان حدس زد که دره پروانه های فتحیه چه ساحل بی نظیر و دل انگیزی می تواند باشد.

گازیانتپ، شکم گردان

آشپزی و غذاهای ترکی یکی دیگر از دلایل مجذوب نمایندهیت این کشور است و غذاهای خوشمزه ترکی را می توانید در شهرهای مختلف آن امتحان کنید. با این حال، اگر اهل شکم گردی و عاشق امتحان کردن غذاهای نو هستید بر اساس شخصیت شناسی سفر به ترکیه باید به گازیانتپ سفر کنید. غازی عینتاپ، غازیان تپه یا گازیانتپ یکی از شهرهای ترکیه است که در جنوب شرقی این کشور قرار گرفته است. اگرچه وقتی حرف غذاهای ترکی می گردد همه فورا به استانبول فکر می نمایند، اما اگر می خواهید مثل یک ترک شکم گردی کنید و خوشمزه ترین غذاهای این کشور را امتحان کنید به گازیانتپ بروید. در این شهر انواع کباب، کوفته، غذاهای گوشتی، باقلواها و … را می توانید به برترین کیفیت امتحان کنید. گازیانتپ بیش از هر چیز به خاطر کباب هایش معروفیت دارد و لذیذترین کباب های ترکیه را سرو می نماید.

آنکارا، مرکز سیاسی و اداری

آنکارا مرکز و دومین شهر بزرگ استانبول است و مرکز سیاسی-اداری این کشور محسوب می گردد. افراد به دلایل مختلفی ممکن است به این شهر سفر نمایند و شاید در شخصیت شناسی سفر به ترکیه نتوان یک علت را برای سفر به این کشور برشمرد. آنکارا مرکز سیاسی ترکیه است و بسیاری از سفارت خانه ها و مراکز اداری و سیاسی مهم در این شهر واقع شده است. این شهر حدود 5 میلیون جمعیت دارد و بعد از استانبول، دومین شهر بزرگ ترکیه است. آنکارا از جنبه های تاریخی هم اهمیت دارد و این موضوع هم می تواند علت خوبی برای سفر به آنکارا باشد. قلعه آنکارا که ارگی قرون وسطایی است در بالای تپه ای در منطقه اولوس واقع شده است و یکی از تماشای های این شهر محسوب می گردد. علاوه بر این، موزه تمدن آناتولی هم مکانی برای آشنا شدن با آثار مختلف تمدن آناتولی و یکی از مهم ترین موزه های ترکیه است.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1413

به "با توجه به روحیاتتان به کدام شهر ترکیه باید سفر کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با توجه به روحیاتتان به کدام شهر ترکیه باید سفر کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید