آنالیز و تصمیم گیری حذف نیمسال تحصیلی دانشجویان منوط به تشخیص دانشگاه است

به گزارش مجله نازلارا، معاون آموزشی وزارت علوم درباره مجاز بودن دانشجویان در حذف نیمسال تحصیلی 99-98 بدون احتساب در سنوات، گفت: این بند برای دانشگاه هایی است که قادر به ارائه دروس به روش نوین نبوده اند و درخواست دانشجویان با تشخیص معاون آموزشی و رئیس دانشگاه آنالیز می گردد.

آنالیز و تصمیم گیری حذف نیمسال تحصیلی دانشجویان منوط به تشخیص دانشگاه است

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم با تشریح جزییات سند 20 بندی ابلاغ شده به روسای دانشگاه ها گفت: اگر شرایط به گونه ای باشد که آموزش حضوری از سر گرفته گردد و آموزش های الکترونیک هم به طور مطلوب برگزار شده باشد نیازی به استفاده از این بند نیست، اما اگر دانشگاهی نتوانسته باشد این خدمات آموزشی را ارائه دهد و با تصمیم شورای مقابله با کرونا شرایط تعطیلی دانشگاه ها ادامه پیدا کند، دانشجویان می توانند از این بند استفاده نمایند.

اختیار دانشگاه ها در تصمیم گیری

وی اضافه نمود: استفاده از بند های این سند به تشخیص دانشگاه هاست.

معاون آموزشی وزارت علوم بار دیگر تاکید نمود: هرگونه تصمیم گیری و سیاستگذاری کلان درخصوص تعطیلی یا از سرگیری آموزش های حضوری در موسسات آموزش عالی و دانشگاه های کشور از عهده ما خارج و در حوزه اختیارات ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کروناست.

خاکی صدیق اعلام نمود: ابلاغ این سند به معنی الزام به اجرای تمام 20 بند آن نیست؛ راه چاره های کلانی در این سند ارائه شده که دانشگاه ها بر حسب موقعیت و شرایط خودشان می توانند با تشخیص روسا و معاونان آموزشی خود بند هایی از این راه چارهها را برای حل مسائلی که دانشجویان و نظام آموزشی در این مدت با آن روبرو بوده اند، استفاده نمایند.

به گفته وی، در این سند اجازه داده شده که دانشگاه ها بتوانند حتی تا حدود 80 - 90 درصد یک درس را به صورت الکترونیکی ارائه نمایند.

وی اضافه نمود: با توجه به بروز مسائل اقتصادی در اقتصاد خانوار ها در بند 13 این سند مقرر شده موارد مشمول جریمه دانشجویانی که در شرایط متعارف تحصیلی از مقررات آموزشی تخطی نمایند در این ترم با مجوز هیئت امناء معاف شوند که البته این بند نیز مجوز هیئت امناء را لازم دارد و توصیه مان این است که دانشگاه ها همکاری نمایند تا اگر دانشجویی در این شرایط مشمول جریمه شده در صورت امکان معاف گردد.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: طبق بند 9 این سند تعداد غیبت مجاز دانشجویان برای حضور در کلاس های برخط با تصویب شورای عالی دانشگاه ها می تواند افزایش پیدا کند.

وی همچنین درخصوص دفاع از سرانجام نامه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری نیز گفت: طبق مقررات، دفاع باید حضوری انجام گردد و هیئت داوران در جلسه دفاع حضور داشته باشند، اما بند 20 این سند مقرر داشته است که جلسه دفاع می تواند به صورت الکترونیکی یا نیمه حضوری برگزار گردد؛ البته با رعایت سایر شرایط و ضوابط برگزاری جلسات دفاع.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 365

به "آنالیز و تصمیم گیری حذف نیمسال تحصیلی دانشجویان منوط به تشخیص دانشگاه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز و تصمیم گیری حذف نیمسال تحصیلی دانشجویان منوط به تشخیص دانشگاه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید