تصاویر ، ممانعت دولت آمریکا از بازگشت دانشجوی ایرانی به این کشور ، شهاب دهقانی ویزای تحصیلی هم دارد

به گزارش مجله نازلارا، شهاب دهقانی دانشجوی دانشگاه نورث ایسترن (Northeastern) آمریکا است که به رغم داشتن ویزای تحصیلی، روز گذشته در فرودگاهی در بوستون اجازه ورود به آمریکا به وی داده نشد.

تصاویر ، ممانعت دولت آمریکا از بازگشت دانشجوی ایرانی به این کشور ، شهاب دهقانی ویزای تحصیلی هم دارد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات بورسیه تحصیلی انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، ایسنا به نقل از مس لایو نوشت: مقامات دانشگاه نورث ایسترن آمریکا اعلام نموده اند که این دانشجوی ایرانی زمانی که وارد فرودگاه بین المللی لوگان در بوستون آمریکا شد، توسط پلیس فرودگاه بازداشت شد.

شهاب دهقانی دانشجوی 24 ساله ای است که در رشته اقتصاد مشغول تحصیل در دانشگاه نورث ایسترن است.

به دلیل بازداشت این دانشجوی ایرانی تجمعی اعتراضی صورت گرفت و معترضان خواهان آزادی دهقانی شدند.

این تجمع در اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده آمریکا برگزار گردید و معترضان در شعارهای خود به مارتین لوتر کینگ جونیور، رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکایی های آفریقایی تبار اشاره کردند. زیرا دیروز روز مارتین لوتر کینگ بود که به مناسبت سالروز تولد مارتین لوتر کینگ جونیور در سومین دوشنبه ماه ژانویه هر سال در نظر گرفته شده است.

همچین در اعتراض های این معترضان شعارهای اخراج دانشجویان را متوقف کنید و به او اجازه ورود بدهید هم گفته شد.

پیغام های توئیتری حاکی از ادامه اعتراض ها دارد زیرا اکرم کامرانی یک وکیل ایرانی گفته که اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده آمریکا به کوشش های آن ها برای برقراری ارتباط پاسخی نداده است.

شهاب دهقانی ویزای تحصیلی دارد و اخراج وی نقض قانون به حساب می آید. او دو سال است که در آمریکا تحصیل می نماید و برای ملاقات با خانواده خود به ایران سفر نموده بود.

وی برای پذیرش در دانشگاه نورث ایسترن مجددا در سال 2019 میلادی ویزا دریافت کرد.

دانشگاه نورث ایسترن هم در واکنش به بازداشت این دانشجو گفت: ما از این موضوع مطلع هستیم که یکی از دانشجویان ما از ورود به کشور منع شده است. دانشگاه ما از هزاران دانشجوی خارجی استقبال نموده و با منابع مختلف از آنها حمایت می نماید.

همچنین در بیانیه این دانشگاه آمده که با مقامات دولت فدرال در تماس بوده اند تا یاری های لازم برای تسهیل بازگشت این دانشجو به دانشگاه را انجام دهند.

لازم به ذکر است پیش از این هم اقداماتی مبنی بر اخراج دهقانی از آمریکا صورت گرفته بود.

یکی از وکیل های حوزه مهاجرت اظهار کرد، این دانشجویان با رویای تحصیل به آمریکا مهاجرت می نمایند و این گونه متوقف می شوند. این کار اشتباه است و باید متوقف گردد.

کارول رز(Carol Rose) مدیر اجرایی اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا اظهار کرد، این اتفاق در روز مارتین لوتر کینگ افتاده و این بسیار شرم آور است.

وی ادامه داد، چنین اتفاقی برای اولین بار نیست زیرا از ماه اوت تا به امروز حداقل 10 دانشجوی ایرانی پس از رسیدن به فرودگاه آمریکا بازگردانده شده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 216

به "تصاویر ، ممانعت دولت آمریکا از بازگشت دانشجوی ایرانی به این کشور ، شهاب دهقانی ویزای تحصیلی هم دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، ممانعت دولت آمریکا از بازگشت دانشجوی ایرانی به این کشور ، شهاب دهقانی ویزای تحصیلی هم دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید